atslēgvārdi

atslēgvārdi
2015-06-04 06:46

Kādas reklāmas interneta lietotāji klikšķina visbiežāk?

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius ir publicējis pārskatu par populārākajiem reklāmas formātiem Eiropā. Kā rāda dati, Latvijā, tāpat kā lielākajā daļā Eiropas, reklāmdevēji izvēlas rādīt reklāmas, izmantojot tradicionālos banerus, turpretī interneta lietotāju interesi vairāk piesaista interaktīvās reklāmas. 

Jaunākajā pārskatā ‘Most popular display ads - gemiusAdMonitor report, Q3 - Q4 2014’ tiek analizēts, kādi reklāmas formāti iemanto lielāko popularitāti Eiropā. Pārskatā iekļauti dati, balstoties uz klikšķu attiecību pret ekspozīcijām (click-through rate jeb CTR), kas parāda attiecību starp to, cik reižu reklāma tikusi parādīta un cik daudzi klikšķi uz tās ir veikti.  

Aktīvākie reklāmu klikšķinātāji - Polijā 

Kā rāda dati, Latvijā vidējais CTR ir 0.33 procenti, kas nozīmē, ka vidēji vienā kampaņā uz 1000 baneru ekspozīcijām tiek veikti 3 klikšķi. Starp visām analizētajām valstīm visaugstāko vidējo CTR (0.68 procenti) sasniedz reklāmas kampaņas Polijā. Otrā augstākā CTR likme (0.49 procenti) ir Bulgārijā un Slovēnijā, bet Lietuvā – trešais augstākais CTR (0.42 procenti). 

Latvijā tradicionālie baneri tiek rādīti biežāk nekā interaktīvās reklāmas 

Reklāmdevēju rīcībā ir dažādi interneta reklāmu formāti. Tos var iedalīt pēc pikseļiem (piemēram, 300x300, 400x250) vai pēc formāta – interaktīvās (rich media) reklāmas, t.sk., toplayer, pre-roll (video reklāma pirms video materiāla), expand, rollband u.c. 

Pārskata dati liecina, ka lielākajā daļā no analizētajām valstīm populārākais reklāmas formāts ir standarta baneri – vairāk nekā 80 procenti no interneta reklāmām tiek rādītas kā vienkārši baneri, kamēr interaktīvās reklāmas izmanto 10 līdz 42 procentos no visām reklāmas kampaņām. Izņēmums ir Polija, kur reklāmas kampaņas biežāk ietver interaktīvās reklāmas (84 procenti) nekā tradicionālos banerus (41 procents). Latvijā 92 procenti no visām kampaņām iekļauj tradicionālos reklāmas banerus, kamēr interaktīvās reklāmas formātus izmanto tikai 12 procentos gadījumu. 

Aktīvāk klikšķinātie reklāmas formāti 

Kamēr reklāmdevēju vidū lielāku popularitāti iemanto tradicionālie baneri, dati rāda, ka interneta lietotāji šāda veida banerus klikšķina salīdzinoši reti (CTR likme zem 0,5 procentiem). Tikmēr pre-roll reklāmām ir izteikti augstāks klikšķu skaits (starp 2.6 un 5.7 procentiem) lielākajā daļā no analizētajām valstīm – Lietuvā, Ungārijā, Čehijā, Bulgārijā un Serbijā.

Latvijā augstākais CTR ir novērots  interstitial reklāmas materiāliem (2.4 procenti), toplayer reklāmām (1.17 procenti), kā arī citām interaktīvajām reklāmām (6.17 procenti).

Dati iegūti no gemiusAdMonitor pārskata, kas ir visaptverošs pētījums par populārākajiem reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem un tendencēm mobilajā reklāmā. Pētījums aptver 13 valstis Centrālajā un Austrumeiropā, tostarp dati par Latviju, Igauniju, Lietuvu, Poliju, Bulgāriju, Horvātiju, Čehiju, Rumāniju, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju, Ukrainu un Ungāriju. 

Pārskatu par populārākajiem reklāmas formātiem Eiropā 2014.gada 3. un 4. ceturksnī iespējams skatīt šeit.

Informāciju sagatavoja,

Elīna Platonova

elina.platonova@gemius.com

To clipboard> Drukuj

Satura veids

pārskati

Nozare

Reklāma

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli