atslēgvārdi

atslēgvārdi
2023-11-14 11:06

AdReal TOP 10 reklāmdevēji oktobrī

AdReal TOP 10 reklāmdevēji oktobrī

Interneta reklāmas kampaņu monitoringa rīka AdReal zīmolu TOP 10 oktobrī displeja reklāmu topā pirmās pozīcijas noturējuši zīmoli Rimi un Lidl, bet no jauna topa reklāmdevējiem pievienojušies divi zīmoli – LMT un Adobe Creative Cloud, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais oktobra tops. Tikmēr populārāko video reklāmu zīmolu topā vairums ir tirdzniecības vai brīvā laika pavadīšanas nozares reklāmdevēji. 

AdReal oktobra datos par Top 10 reklāmdevējiem displeja topā pirmo pozīciju saglabā zīmols Rimi, kā displeja reklāmas parādījušās 587 000 interneta lietotājiem no datoriem. Noturot otro pozīciju, seko Lidl, kā reklāmas kreatīvi sasnieguši 545 000 Real Users, bet trešajā pozīcijā, pakāpjoties no 10. vietas septembrī, ar 527 000 Real Users ierindojas zīmols Tele2 ar reklāmas kreatīviem no telekomunikāciju un tirdzniecības nozarēm. Pakāpjoties par vienu pozīciju, ceturtais populārākais zīmols displeja reklāmu topā oktobrī ir Rd Electronics, kā reklāmas oktobrī sasniegušas 479 000 lietotāju no datoriem, bet piektajā vietā oktobrī ar 462 000 Real Users topā atgriezies zīmols LMT ar displeja reklāmām no telekomunikāciju, tirdzniecības un mediju nozarēm.

Ar 448 000 lietotājiem, kuru datoros parādījušās zīmola reklāmas, sestais populārākais zīmols ir Klondaika ar displeja reklāmām no brīvā laika pavadīšanas un ēdināšanas nozarēm, pakāpjoties no topa astotās pozīcijas septembrī. Tikmēr zaudējot trīs pozīcijas, oktobrī septīto vietu ieņem mājsaimniecības preču un mēbeļu nozares zīmols Ikea ar 444 000 lietotājiem no datoriem, bet par vienu vietu uz astoto pozīciju pakāpies zīmols Bite, tirdzniecības un telekomunikāciju displeja reklāmām parādoties 425 000 lietotāju datoros oktobrī. Devītajā vietā, zaudējot divas pozīcijas topā, ar 424 000 Real Users ir tirdzniecības zīmols Pērc un Pārdod, bet topu noslēdz jaunpienācējs – Adobe Creative Cloud no datoru nozares, kā displeja reklāmas oktobrī parādījušās 419 000 lietotājiem no datoriem.

Pēc eQ Ad Contacts jeb reklāmas kontakta kvalitātes rādītāja, ko veido četri elementi: reklāmas veids, kontakta ilgums, reklāmas izmērs un vienlaicīga citu reklāmu klātbūtne lietotāja logā, no Top zīmoliem displeja reklāmu topā, tāpat kā septembrī, vairāk nekā 1 miljonu kontaktu pagājušajā mēnesī uzrādījis zīmols Rimi, otrajā un trešajā pozīcijā atstājot Lidl un Rd Electronics ar attiecīgi 627 000 un 593 000 kvalitatīvo kontaktu.

Tikmēr video kreatīvu topā starp populārākajiem zīmoliem vairums ir tirdzniecības vai brīvā laika pavadīšanas nozares reklāmdevēji. Pirmo pozīciju, tāpat kā septembrī, saglabājis Tele2, kā telekomunikācijas un tirdzniecības nozares video reklāmas parādījušās 367 000 Real Users no datoriem. Otrajā pozīcijā ir topa jaunpienācējs TonyBet no brīvā laika pavadīšanas nozares – zīmola video reklāmas parādījušās 239 000 lietotājiem oktobrī, bet trešajā vietā, pakāpjoties par četrām vietām, ierindojas Lidl ar 231 000 lietotāju no datoriem. Vēl divi citi tirdzniecības zīmoli ierindojas starp populārākajiem – astotajā vietā ir Rimi ar 207 000 Real Users, bet topu noslēdz Barbora ar 197 000 Real Users.

Ceturtajā vietā video reklāmu zīmolu topā ir Optibet no brīvā laika pavadīšanas nozares ar 224 000 Real Users. Šo nozari topā pārstāv vēl divi zīmoli – ar 208 000 Real Users sestajā pozīcijā ir Laimz, kam seko Spins ar tādu pašu sasniegto lietotāju skaitu. Tikmēr piektajā pozīcijā ir dzīvnieku pārtikas nozares zīmols Purina ar 218 000 Real Users, bet topa priekšpēdējā vietā finanšu nozari pārstāv zīmols Luminor, kā video kreatīvi parādījušies 202 000 lietotājiem no datoriem oktobrī.

Video reklāmu zīmolu topā visaugstāko eQ Ad Contacts rādītāju uzrādījis zīmols Optibet ar 661 000 kontaktiem, kamēr Tele2 uzrādījis 473 000  kontaktu, bet 422 000 kvalitatīvo kontaktu sasniedzis zīmols Lidl

 

Gemius AdReal sistēmā katru dienu tiek apstrādāti ap 4 miljoni video reklāmu un 54 miljoni displeja reklāmu, tostarp ik dienu sistēmā ienāk aptuveni 60 000 jaunas displeja un 5 000 video reklāmas. Reklāmas tiek kategorizētas 18 nozarēs – telekomunikācijas, apģērbs un aksesuāri, tirdzniecība, pārtika, finanses, farmācija, mājsaimniecības preces un citās, ko iespējams skatīt detalizēti arī virknē apakšnozaru. Tās iespējams izdalīt pēc zīmola īpašnieka, zīmola, medija īpašnieka, medija kanāla vai nozares.

Pētījuma pamatā ir aptuveni 3000 interneta lietotāju liels panelis mēnesī (2000 panelistu dienā) vecuma grupā no 7 līdz 74 gadiem – reprezentatīva interneta lietotāju grupa, kas savās interneta pārlūkprogrammās datoros ir lejupielādējusi spraudni, ar kura palīdzību iespējams mērīt tiešsaistes reklāmas kampaņu efektivitāti. Ievāktie dati tiek kategorizēti un svērti, lai iegūtu kopējo tiešsaistes reklāmas tirgus ainu.

Lai uzzinātu vairāk par AdReal pētījumu, aicinām sazināties ar Gemius, rakstot uz contact@gemius.lv.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv

To clipboard> Drukuj

Nozare

Reklāma

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli