atslēgvārdi

atslēgvārdi
2018-07-12 06:38

Gemius ievieš jaunu interneta datu publicēšanas metodi - Overnight

Interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius no šodienas Latvijas tirgū ievieš jaunu un starptautiski godalgotu interneta mediju datu publicēšanas metodi, kas piedāvā analizēt interneta mediju auditorijas datus jau nākamajā dienā. Bez tam, nākamajā dienā dati pieejami ar pilnām analīzes iespējām apskatīt Interneta lietotāju jeb Real Users sociāli demogrāfisko profilu, tostarp ņemot vērā vietņu pārklāšanos dažādās platformās, aplikācijās, kā arī video un audio satura atskaņotājos.

Lai pielāgotos aizvien mainīgajām Interneta lietošanas tendencēm, Gemius no šodienas Latvijas tirgū ieviesis starptautiski atzīto un godalgoto Overnight un BPS (Behavioral Panel Synthesis) metodoloģiju, kas piedāvā līdz šim nebijušas datu analīzes iespējas. Ja iepriekš dati par Latvijas interneta tirgu tika publicēti katra mēneša 10. datumā ar iespēju analizēt iepriekšējo mēnesi, tad šobrīd tirgu no tādiem šķirs vien viena diena. Šim nolūkam Gemius ir izstrādājis jaunu metodoloģiju Overnight, kas balstīta uz tehniskiem un metodoloģiskiem uzlabojumiem, lai noteiktu visprecīzāko statistikas plūsmu visās platformās pēc iespējas īsākā laika periodā. Overnight metodoloģija ir ieguvusi starptautisku atzinību un 2016. gadā saņēmusi IAB Europe balvu par labāko dienas datu aprēķina metodoloģiju.

Precīzi dati katru dienu

Kopā ar Overnight metodoloģiju ieviesta arī Behavioural Panel Synthesis Lite jeb BPS Lite metodoloģija, kas sniedz iespēju apskatīt lietotāju sociāli demogrāfiskos datus visās platformās, kā arī lietotāju pārklāšanos dažādos griezumos. BPS Lite metodoloģija ir apbalvota ar IAB Europe balvu kā labākais pētniecības produkts Eiropā 2015. gadā. Kopā ar BPS Lite metodoloģiju, Overnight ļaus Gemius klientiem apskatīt  Interneta lietotāju sociāli demogrāfiskos datus un vietņu apmeklētāju pārklāšanos katru dienu, nedēļu un mēnesi. Dati būs apskatāmi dažādos griezumos, t.i., ne tikai ar un bez pārklāšanās visās platformās (datori, mobilie telefoni, planšetdatori un mobilās ierīces kopā), bet arī aplikācijās, kā arī video un radio atskaņotājos.

“Mēs esam priecīgi, ka varam nodrošināt Latvijas tirgu ar starptautiski atzītām un godalgotām pētījumu metodēm un nodrošināt pēc iespējas operatīvākus un precīzākus datus. Tā kā sabiedrības paradumi interneta pārlūkošanā nemitīgi mainās, mēs pastāvīgi sekojam un maināmies tiem līdzi, un, ja ir iespējas, kā datus padarīt vēl precīzākus un atbilstošākus reālajai situācijai, mēs to darām," komentē Gemius reģionālā vadītāja Latvijā un Igaunijā Linda Egle.

Uzlabota metodoloģija Latvijas tirgum

Viena no jaunajām funkcijām, kas ir ieviesta, ir datora platformas sadale mājas un darba datu plūsmā, lai pēc iespējas novērstu faktu, ka viens interneta lietotājs statistikā tiktu iekļauts vairākkārt. Sakarā ar šo, tiek precizēti Interneta auditorijas (Real Users) dati PC jeb datoru platformā, kā rezultātā vairumam lapu aprēķinātais auditorijas lielums ir mazāks nekā līdz šim.

Precīzāka informācija būs pieejama arī par mobilo ierīču lietotājiem. Aizvien populārāks kļūst sociālo mediju portāls “Facebook”, tādējādi aizvien biežāk Interneta lietotāji izmanto “Facebook” aplikāciju kā atsevišķu mobilo ierīču pārlūku, ar kā starpniecību var apmeklēt citas interneta lapas. Šis paradums tirgū izveidojis nozīmīgu interneta lietotāju identifikatoru daudzuma palielināšanos. Precizējot metodoloģiju, t.i., izdalot “Facebook” un “ne-Facebook” plūsmas, kā arī atsevišķi skriptējot aplikācijas, Gemius datos tiks uzrādīts precīzāks reālo lietotāju skaits no mobilo ierīču platformām, kur savukārt pretēji datoru platfomai, būs novērojams reālo lietotāju skaita pieaugums visā tirgū.

“Ļoti priecājamies par Gemius ieinteresētību klientu vajadzībās un aktīvo komunikāciju gatavojoties pārejai uz Overnight. Tas ir instruments, kā spēsim visi kopīgi labāk redzēt savus rezultātus, un varēsim vēl aktīvāk sekot tirgus vajadzībām, " komentē SIA TVNET valdes loceklis Gatis Romanovskis. "Kopējā griezumā augot digitālā satura patēriņam, ir skaidra tendence – PC patērētā satura kritums ar uzviju tiek kompensēts mobilajās iekārtās. Tieši tādēļ arī TVNET arvien vairāk fokusējas uz ērtu un intuitīvu mobilo vidi. Jau tuvākajās nedēļās jaunākie uzlabojumi TVNET un Apollo nonāks produkcijā, pilnīgi jauna mobilā versija, kā arī uzlabota PC versija. Būvēti uz vienotas tehniskās platformas, tomēr vizuāli un, jo īpaši, saturiski atšķirīgi. TVNET un Apollo ar dažādām digitālajām identitātēm,”

Izmaiņas veiktas arī planšetdatoru platformā. Mazāk kā puse no Interneta lietotājiem izmanto planšetdatorus, lai pārlūkotu Gemius pētījumā iekļautās Interneta vietnes, tā vietā izvēloties, piemēram, ar šo ierīci spēlēt tiešsaistes spēles vai skatīties video vietnē “Youtube”, kā rezultātā planšetdatoru platformas reālo lietotāju skaits līdz šim tika pārvērtēts. Līdz ar Overnight, “Tablets” auditorijas datos sagaidāms samazinājums vairāk kā uz pusi. Turpmāk datos planšetdatoru platforma būs apvienota kopā ar mobilajiem telefoniem, kopīgi veidojot mobilo ierīču platformu. Jāatzīmē, ka abu platformu izdale atsevišķi joprojām būs iespējama.

Publiskais datu avots tirgum - rating.gemius.com

Līdz šim publiski pieejamajā vietnē opa.gemius.lv (Online Publishers Audit jeb OPA) tika uzrādīta iepriekšējās dienas datu prognoze par lietotāju paradumiem, kas interneta vietņu aplūkošanai izmantoja dažādas platformas. OPA lapu nomaina vietne ww.rating.gemius.com, kas, salīdzinot ar OPA, neuzrāda datu prognozi, bet gan reālu un precīzu lietotāju statistiku. Jaunajā lapā būs pieejami dati arī par citiem tirgiem, kuros ir ieviesta Overnight metodoloģija - Čehijā, Horvātijā, Lietuvā, Rumānijā, Serbijā un Ungārijā, kā arī tiks pievienotas valstsi, kur pāreja vēl plānota, piemēram, Igaunijā.

gemiusAudience pētījums ir tirgus izvēlēta oficiālā mediju un interneta reklāmas tirgus valūta Latvijā no 2006. gada. Pētījumu ikdienā lieto lielākie Latvijas interneta mediji un mediju aģentūras, kā arī reklāmdevēji. gemiusAudience pašlaik tiek izmantots vairāk kā 30 valstīs. 

 

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

notikumi

Valsts

Latvija

Komentārs:

Linda Egle

Gemius Latvia vadītāja un industrijas eksperte

Gemius Latvia vadītāja un industrijas eksperte

Rādīt visus eksperta rakstus

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli