atslēgvārdi

atslēgvārdi
2015-04-24 09:22

Gemius ievieš „Total Reach”

Gemius laiž klajā jaunu valūtu interneta auditorijas mērījumos – „Uzvedības Paneļa Sintēzi” jeb „Behavioural Panel Synthesis”. Pirmais tirgus, kur šo risinājumu ir plānots ieviest ir Dānija, pēc kā jau tuvākajos mēnešos sekos arī Beļģija, Čehija un Polija.

Uz doto brīdi ir jārēķinās ar faktu, ka interneta lietotāji pievienojas un pārlūko internetu no dažādām ierīcēm, bet interneta medijiem nav pieejami instrumenti, kas ļautu redzēt visu savas lapas apmeklētāju skaitu jeb kopējo sasniedzamību (“Total Reach”). Gemius, ņemot vērā tirgus vajadzības, strādā pie tā, lai šādu iespēju sniegtu.  

Jau drīzumā visi interneta mediji varēs redzēt ne tikai sasniegto interneta lietotāju skaitu no dažādām ierīcēm (datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem), bet arī kopējo sasniedzamību (kopējie auditorijas dati ar pārklāšanos starp dažādām platformām). Reklāmdevējiem, savukārt, tas paver jaunas iespējas kampaņu plānošanā un reklāmvietu pirkšanā.  

Līdz šim, gemiusAudience rezultāti piegādāja datus par reālo interneta lietotāju skaitu interneta lapās no datoriem (ieskaitot klēpjdatorus) atsevišķi no tiem interneta lietotājiem, kas apmeklēja interneta lapas no planšetdatoriem vai mobilajiem tālruņiem (Multi-platformu princips, kas Latvijas tirgū ir pieejams no pagājušā gada jūnija, lasīt vairāk). 

Ar jauno “saplūšanas” metodoloģiju jeb tā saukto “Uzvedības Paneļa Sintēzi” (“Behavioural Panel Synthesis” (BPS™)) kopējā reālo lietotāju skaita noteikšana starp dažādām platformām kļūst par realitāti. 

"Tā kā mobilo ierīču popularitāte pieaug, ir svarīgi spēt noteikt kopējo sasniedzamību neskatoties uz to, no kādas ierīces lietotājs pieslēdzas internetam. Atbildot uz mūsu klientu vajadzībām, mēs pašlaik ieviešam metodi, kas piedāvā šāda veida informāciju," komentē Emil Pawlowski, Gemius Metodikas direktors. "Tā būs atbilde uz to fundamentālo jautājumu, ko rada mūsu pētījums, t.i., cik daudz cilvēku kopumā apmeklē konkrētos digitālā satura avotus, neatkarīgi no platformas vai viņu sociāli demogrāfiskā profila.  Līdz šim mēs piegādājām datus tikai par auditorijas lielumu sadalījumā  pa atsevišķām platformām, t.i. apmeklētāju skaitu no datoriem, planšetdatoriem un viedtālruņiem,” piebilst Pawlowski. 

Saskaņā ar Emil Pawlowski teikto, šīs zināšanas ļauj satura īpašniekiem izmantot jaunas metodes un nogādāt mārketinga vēstījumu līdz gala klientiem vieglākā un drošākā veidā. Tas arī ļaus sagrupēt interneta medijus pēc viņu kopējā apmeklētāju skaita. „Varētu teikt, ka mobilajai revolūcijai ir pienākušas beigas, jo internetu atkal varēs izmērīt kā vienu veselu,” piemetina Pawlowski. 

Interneta auditorijas kopējā sasniedzamība 

Kā tas darbosies praksē? gemiusAudience datu failos parādīsies jauna sadaļa „Total”, kas parādīs faktisko apmeklētāju skaitu pētītajā interneta lapā. Iepriekš interneta lietotājs, kas apmeklēja kādu interneta lapu, piem., gan no datora, gan planšetdatora, tika uzskaitīts divas reizes (lietotājs tiek pieskaitīts gan pie tiem, kas apmeklēja interneta lapu no datoriem, gan pie tiem, kas apmeklēja lapu no mobilajām ierīcēm).  Pateicoties jaunajai metodei, šāda veida nevēlamā duplikācija tiks izslēgta. Vēl jo vairāk, būs pieejams interneta lapas auditorijas sociāli demogrāfiskais profils. 

Kas ir jaunās metodes pamatā? 

Jauno pieeju skaidro Piotr Ribak, Gemius Metodoloģijas departamenta vecākais datu analītiķis: "Gemius mēra reprezentatīvu, tās interneta lietotāju grupas aktivitāti, kur interneta lietotāji ir piekrituši ņemt dalību gemiusAudience pētījumā un ir aizpildījuši speciālu aptaujas anketu vai nu no datoriem vai mobilajām ierīcēm. Uzvedības sintēzes modelis apvieno lietotājus, kas nāk no dažādām ierīcēm, tādējādi ļaujot mums aprēķinātu kopējo sasniedzamību interneta lapās, kas piedalās mūsu pētījumā”, saka Ribaks. 

Piotr Rybak tālāk skaidro, ka, lai izlemtu, kuri lietotāji no dažādām ierīcēm ir jāapvieno, tiek izmantots kalibrēšanas panelis. "Šis panelis sastāv no lietotāju grupas, kuras interneta aktivitāti Gemius mēra visās interneta pārlūkošanai izmantotajās ierīcēs.  Balstoties uz viņu sociāli demogrāfiskajām iezīmēm un uzvedību internetā, mēs varam izveidot modeli, kas parāda, kuri lietotāji ir jāapvieno (Artificial Intelligence (AI) savienojumā ar paredzēšanas metodi)" - rezumē Rybak. 

Šī metode tiks izplatīta tirgos, kur Gemius ir pasludināts par interneta auditorijas datu valūtu. Jūnijā risinājums būs pieejams Beļģijā, kur Gemius pašlaik īsteno multiplatformu mērījumus. Turpmākajos mēnešos „Total Reach” tiks ieviests arī Čehijā un Polijā. Latvijā šo metodi plānots ieviest 2015.gada rudenī, atkarībā no tā, cik ātri tiks savākts respondentu panelis.

Informāciju sagatavoja,

Elīna Platonova

elina.platonova@gemius.com

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas

Komentārs:

Emil Pawlowski

Gemius Metodikas direktors

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli