atslēgvārdi

atslēgvārdi
2018-06-21 08:06

Gemius pavasara blogu tops 2018

Interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis sezonālo blogu topu ar 2018. gada aprīļa datiem. Nemainīgs līderis joprojām ir tehnoloģiju blogs kursors.lv. Pakāpjoties par vienu pozīciju otrajā vietā ierindojas ebaznica.lv, bet trešajā – noskrien.lv. Gluži kā katru gadu lielākā daļa blogu apmeklētāju ir sievietes un gados jauni cilvēki (no 15 līdz 34 gadiem).

Gadu no gada novērots, ka apmeklētāju aktivitāte pavasarī ir lielāka nekā rudens mērījumos, taču šogad kopējais bloga topa auditorijas skaits krities par apmēram 10 000 lietotājiem, salīdzinot ar 2017. gada rudeni. Kristapa Skuteļa tehnoloģiju blogs kursors.lv, kas nemainīgi uzturas Topa pirmajā vietā, ar 27 700 lasītājiem piedzīvojis auditorijas kritumu par 18%. Pakāpjoties par vienu pozīciju otrajā vietā ar 13 000 apmeklētājiem (+17% pieaugums) atrodas teoloģiski izklaidējošais blogs ebaznica.lv. Topa 3. vietā – VSK Noskrien jeb virtuālās skrējēju komandas blogs noskrien.lv ar apmēram 10 700 apmeklētājiem.

 

Jāatzīmē online mūzikas žurnāls parmuziku.lv, kas pēc neilga pārtraukuma atgriežas blogu topa mērījumos, uzrādot 10 700 apmeklētājus, tādējādi ieņemot bloga ceturto vietu. Nemainīgi topa piektajā vietā atrodas veselīga dzīvesveida blogs topivesels.lv, kas uzrāda kopējās auditorijas kritumu par 5%. Papildus jāatzīmē bioblogs.lv, kas uzrāda auditorijas pieaugumu (+1 400 apmeklētāji) blogu topa 13. vietā – par piecām pozīcijām augstāk nekā pērn. Bloga Top 20 ienācis arī rokdarbu un vizuālās mākslas blogs zirnis.lv, kas, salīdzinot ar 2017.gada rudens topu, pakāpies par trīs pozīcijām (auditorijas pieaugums par +500 apmeklētājiem), ierindojoties pavasara blogu topa 19. vietā.

Līdzīgi kā iepriekšējos gados Latvijas populārākos blogus visbiežāk apmeklē sievietes, kur no 187 000 apmeklētājiem nedaudz vairāk kā puse jeb 57% ir sievietes. Procentuāli visvairāk sieviešu apmeklē recepšu un dabīga dzīvesveida blogus kā, piemēram, bioblogs.lv (87% no apmeklētājiem ir sievietes), naskoties.com (85%) un krustnaglina.lv (82%).

“Aizvien vairāk cilvēki interesējas par dabīgu dzīvesveidu un dabīgām, it īpaši bioloģiskām produktu alternatīvām. Sievietēm skaistums un uzturs ieņem ļoti lielu dzīves lomu - prieks, ka pēdējo gadu laikā tieši bioloģisks un dabīgs skaistums un uzturs! Aizvien vairāk pasaulē tiek izpētīts un runāts par ķimikāliju ierosinātām veselības problēmām, un arī es pati uz savas ādas esmu izjutusi neapdomāta dzīvesveida sekas. Un tīri likumsakarīgi šķita par to arī rakstīt blogu - daloties ar saviem atradumiem un laužot dažādus stereotipus, ka dabīgas alternatīvas būtu mazāk parocīgas mūsdienu cilvēkam. Prieks, ka to arī mana auditorija novērtē, griežoties BioBlogā pēc padomiem un idejām!” komentē Ilva Bekmane no bioblogs.lv

Procentuāli lielākais vīriešu īpatsvars ir tādos blogos kā kursors.lv (74% no apmeklētājiem ir vīrieši), ebaznica.lv (71%) un iinuu.lv (53%). Jāatzīmē, ka skaitliski visvairāk sieviešu apmeklētāju (no datoriem) ir blogā ebaznica.lv – apmēram 7 000. Turklāt skaitliski visvairāk vīriešu apmeklētāju (no datoriem) uzrāda blogs kursors.lv ar apmēram 13 500 apmeklētājiem.

Lielākā daļa (39%) no Top 20 blogu auditorijas ir vecumā no 15 līdz 34 gadiem. Tādos blogos kā Latvijas startup kopienas vietnē labsoflatvia.com un recepšu blogā krustnaglina.lv nedaudz vairāk kā puse no auditorijas ir vecumā no 25 līdz 34 gadiem, attiecīgi veidojot 58% un 51% no kopējā apmeklētāju skaita. Procentuāli lielākā auditorijas daļa vecumā virs 55 gadiem ir sastopama blogā ebaznica.lv (51%), taču vecumā no 15 līdz 24 gadiem – kinoblogeri.lv (22%).

Tāpat kā apmeklējumos no datoriem, arī no mobilajām ierīcēm apmeklētākais blogs ir kursors.lv ar attiecīgi 10 200 apmeklētājiem. Topa otrajā un trešajā vietā (no mobilajiem telefoniem) ir vietnes 3ade.lv ar 4 400 apmeklētājiem un topivesels.lv ar 4 100 apmeklētājiem.

 

Ar visu blogu topa reitingiem pēc auditorijas lieluma, blogā veiktajiem interneta lapu skatījumiem, viena lietotāja pavadītā laika un citiem rādītājiem apmeklējumos no dažādām platformām iespējams iepazīties 2018. gada pavasara blogu topa datu apkopojumā.

Gemius blogu topu datus apkopo un publicē divas reizes gadā – aprīlī un novembrī. Šis ir vienīgais šāda veida pētījums Latvijā, kas vienkopus apkopo datus par Latvijas blogu auditorijas apmēriem. Tops veidots, balstoties uz  interneta lietotājiem vecumā no 7 līdz 74 gadiem, kas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un plašetdatorus, apmeklējuši kādu no mērītajiem blogiem. Turklāt ir aktuāli četri izvirzītie kritēriji, pēc kā vadoties tiek izvērtēta pieteiktā bloga atbilstība pētījumam, t.i., tas nevar būt komercuzņēmuma blogs, oriģinālsaturam ir jābūt dominējošajam, bloga autoram ir jābūt zināmam (piemēram, sadaļā “Par mums” vai ar parakstu zem raksta), kā arī Gemius kods veic mērījumus visā lapā, nevis atsevišķā “bloga” sadaļā.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

notikumi

Nozare

Izklaide

Valsts

Latvija

Komentārs:

Ilva Bekmane

Bioblogs.lv autore

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli