atslēgvārdi

atslēgvārdi
2024-04-26 16:30

gemiusAudience martā apmeklētāko vietņu TOP 20

gemiusAudience martā apmeklētāko vietņu TOP 20

Interneta tehnoloģiju un pētījumu uzņēmuma Gemius publicētais apmeklētāko vietņu tops liecina, ka martā gan apmeklējumā no visām ierīcēm kopā, gan mobilajām platformām starp topa vietnēm skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu uzrādījis portāls 1188.lv. Vienlaikus, kā ik katru gadu martā, novērojams straujš vietnes vid.gov.lv auditorijas kāpums.

Kopējā statistika un apmeklējums no mobilajām ierīcēm

Martā kopējā statistikas topa augšgalā savu vietu ir saglabājusi vietne inbox.lv ar 832 000 Real Users, kas ir par 17 000 lietotāju vairāk kā februārī. Otrajā vietā ierindojas ziņu portāls delfi.lv ar 811 000 Real Users, pieaugot par 24 000 lietotāju. Ar 17 000 lielu lietotāju skaita starpību tam seko portāls tvnet.lv, veidojot 758 000 Real Users, savukārt, ar 696 000 Real Users ceturtajā vietā ierindojas portāls lsm.lv, marta mēnesī sasniedzot par 18 000 mazāk lietotāju. Uz piekto vietu pakāpusies vietne tv3.lv ar 651 000 Real Users un 41 000 lietotāju skaita pieaugumu, novirzot iepriekš stabilo piektās vietas īpašnieku, portālu jauns.lv, par pozīciju zemāk. Vietne jauns.lv ar 633 000 Real Users uzrāda skaitliski lielāko auditorijas kritumu martā (51 000 lietotāju), taču šāda krituma iemesls ir tehniskās problēmas, kas portālu skāra marta mēnesī (lapā uz laiku nebija mērījumu kods).

Apmeklējumā no viedtālruņiem un planšetdatoriem, t.sk. lietojot vietnes mobilo aplikāciju, portāls delfi.lv ir atgriezies līdera pozīcijā ar 749 000 Real Users, kas ir par 27 000 vairāk kā mēnesi iepriekš. Auditorijai samazinoties par nepilniem 18 000 (713 000 Real Users), otro vietu ieņem portāls tvnet.lv. Par spīti lietotāju skaita sarukumam par 3000, uz trešo vietu pakāpusies vietne lsm.lv ar 620 000 Real Users, savukārt, no sestās vietas uz ceturto vietu pakāpies ir portāls tv3.lv, sasniedzot par 40 000 vairāk lietotāju (608 000 Real Users). Piekto vietu nemainīgi ieņem vietne inbox.lv ar 17 000 lielu lietotāju skaita pieaugumu un 586 000 Real Users. Taču portālam jauns.lv apmeklējumā no mobilajām ierīcēm ir novērojams skaitliski lielākais kritums (55 000 lietotāju), tādējādi pametot iepriekš stabilo pozīciju pirmajā pieciniekā un ieņemot sesto vietu ar 586 000 Real Users – arī šajā gadījumā kritumam martā ir tehniski iemesli jeb mērījumu koda neesamība lapā.

Lielākais auditorijas pieaugums gan no visām platformām kopā, gan no mobilajām ierīcēm ir novērojams portālam 1188.lv. Kopējā statistikas topā šim portālam apmeklējums pieaudzis par 48 000 lietotāju, sasniedzot 596 000 Real Users, taču mobilo ierīču topā ir novērojams kāpums par 58 000 lietotāju, veidojot 560 000 Real Users. Ievērojamu auditorijas pieaugumu martā uzrādījusi arī vietne la.lv – to no visām platformām apmeklējuši par 32 000 vairāk lietotāju nekā februārī (553 000 Real Users), bet no mobilajām ierīcēm vietnes auditorija pieaugusi par 39 000 lietotāju (516 000 Real Users).

Par 26 000 lietotāju no visām platformām kopā martā samazinājusies portāla nra.lv auditorija, to apmeklējuši 587 000 Real Users. Savukārt, no mobilajām ierīcēm nra.lv apmeklējuši par 20 000 mazāk lietotāju (546 000 Real Users). Par 14 000 mazāk lietotāju ir apmeklējuši vietni bilesuparadize.lv, sasniedzot 214 000 Real Users, taču apmeklējumā no mobilajām ierīcēm vērojams samazinājums par 10 000 lietotāju – 159 000 Real Users.

Šobrīd lielākā daļa no medijiem izmanto CMP logus, kuros nav iespējams redzēt, kādus sīkdatņu ierakstus katrs no partneriem veic katrā no sīkdatņu klasifikācijas kategorijām, kā arī nav iespējams redzēt šo sīkdatņu funkciju un cik ilgi tā būtu derīga. Atsevišķi mediji, piemēram, delfi.lv un lasi.lv, izmanto striktāku pieeju, proti, CMP logā ir iespējams redzēt, kādus sīkdatņu ierakstus katrs no partneriem veic katrā no sīkdatņu klasifikācijas kategorijām, to derīguma termiņu un mērķi, kādam šī sīkdatne tiek izmantota. Šī pieeja samazina gemiusAudience pētījumā sasniegto Real Users skaitu. Gemius joprojām gaida rekomendācijas no Datu valsts inspekcijas par vadlīnijām vienotai pieejai šajā jautājumā.

Apmeklējums no datoriem

Apmeklētākā vietne no datoriem nemainīgi saglabājas Google ar 1 028 000 Real Users, kas ir par 35 000 vairāk nekā februārī. Otrajā vietā esošajai vietnei youtube.com apmeklējums ir palielinājies par 51 000, veidojot 702 000 Real Users, savukārt, sociālā tīklošanās vietne facebook.lv ar 612 000 Real Users un 64 000 lielu lietotāju skaita pieaugumu ierindojas trešajā vietā. Pašmāju inbox.lv ar 550 000 Real Users (par 5000 vairāk nekā februārī), ieņem ceturto vietu, taču pirmo piecinieku noslēdz swedbank.lv ar 41 000 lielu kāpumu, sasniedzot 475 000 Real Users.

Kā jau katru gadu, martā apmeklējumā no datoriem skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu var novērot Valsts ieņēmumu dienesta vietnē vid.gov.lv saistībā ar gada ienākumu deklarāciju iesniegšanu – martā šo vietni apmeklēja par 235 000 vairāk lietotāju nekā februārī, sasniedzot 429 000 Real Users. Savukārt, skaitliski lielākais auditorijas kritums redzams portālam lsm.lv, sasniedzot par 22 000 mazāk lietotāju (267 000 Real Users).

Vērts pieminēt, ka martā topā atgriezies sociālais tīkls twitter.com ar 220 000 Real Users, kā arī topā pirmo reizi parādījusies iepirkšanās platforma temu.com ar 214 000 Real Users.

Dati par mediju grupām

Līdera pozīciju starp mediju grupām turpina saglabāt TVNET grupa ar vietnēm tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām, ko apmeklējuši 862 000 Real Users jeb 57 procenti Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 9000 mazāk kā februārī. Ar 16 000 lielu lietotāju skaita pieaugumu tai seko DELFI mediju grupa, kas ar vietnēm delfi.lv, t.sk., calis.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, sasniegusi 856 000 Real Users jeb 57 procentus Latvijas interneta lietotāju. Ar 22 000 lielu kāpumu trešajā vietā ierindojas Inbox mediju grupa ar vietnēm inbox.lv, pp.lv, xtv.lv, klab.lv, kā arī inbox.lv mobilo aplikāciju, kas sasniegusi 850 000 Real Users jeb 56 procentus Latvijas interneta lietotājus.

Pozīciju augstāk, uz ceturto vietu, pakāpusies la.lv/ TV24 grupa ar vietnēm la.lv, grani.lv, kā arī lrtv.lv un tv24.lv, sasniedzot 661 000 Real Users jeb 44 procentus Latvijas interneta lietotāju, kas ir par 27 000 vairāk nekā februārī. Tikmēr uz piekto vietu pakāpusies TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, topradio.lv, play.tv3.lv video, topradio.lv un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, kas marta mēnesī ir sasniegusi skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu – par 41 000 vairāk lietotāju, veidojot 651 000 Real Users jeb 43 procentus Latvijas interneta lietotāju. Bet sestajā vietā, ar skaitliski lielāko auditorijas kritumu (51 000 lietotāju) ierindojas Rīgas Viļņi mediju grupa ar vietnēm jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī jauns.lv straumēšanu, sasniedzot 633 000 Real Users jeb 42 procentus Latvijas interneta lietotāju. Iepriekš šī grupa ir nemainīgi saglabājusies pirmajā pieciniekā, taču šāds kritums martā ir izskaidrojams ar tehniskajām problēmām vietnē jauns.lv.

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties gemiusAudience datu analīzes vietnē e.gemius.com.

Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas martā  piedalījās gemiusAudience pētījumā. Kopējās un mobilās statistikas dati atspoguļo skriptēto lapu apmeklējumu, bet apmeklējumā no datoriem iekļautas arī neskriptētās vietnes. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli