atslēgvārdi

atslēgvārdi
2015-03-02 09:22

Interneta lapu Top 25 janvārī, 2015

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis no datoriem apmeklētāko interneta lapu Top 25 janvārī. No 2015. gada janvāra pētījumā tiek apskatīti interneta lietotāju paradumi arī bērnu un jauniešu vecuma grupā, palielinot interneta lapu apmeklētāju skaitu. Ievērojamāku kāpumu janvārī sasnieguši visi ziņu portāli, kā rezultātā arī izmaiņas topa augšgalā.  

Ņemot vērā tirgus prasības, no 2015. gada pētījumā ieviestas izmaiņas - no janvāra interneta lapu auditorija tiek mērīta, apskatot datus par interneta lietotāju paradumiem vecuma grupā no 7 līdz 74 gadiem. Pētījumam pievienotā grupa no 7 līdz 14 gadiem kopumā veido 11 procentus no Latvijas interneta lietotāju skaita. Līdz ar šīs grupas iekļaušanu interneta auditorijas (Real Users) aprēķinos, visiem tirgus dalībniekiem - kā medijiem, tā aģentūrām tiek sniegta iespēja daudz detalizētāk iedziļināties dažādu vecuma grupu paradumos.

„Dati par auditoriju vecumā no 7 līdz 14 gadiem dod iespēju ne tikai uzzināt par interneta mediju patēriņu un lietošanas intensitāti šajā vecuma grupā, bet arī salīdzināt mediju potenciālu uz visiem Latvijas iedzīvotājiem. Tā ir iespēja reklāmdevējiem precīzi plānot interneta kampaņas un investēt komunikācijā ar mērķauditoriju, tādejādi izvairoties no līdzekļu neefektīvas tērēšanas,” 7-14 vecuma grupas pievienošanu pētījumam un no tā izrietošos ieguvumus komentē aģentūras Media House mediju direktors Romāns Saulītis.

Janvārī Latvijas apmeklētāko interneta lapu topa līderpozīcijā atgriežas ziņu portāls delfi.lv. Portāla auditorija augusi par 19 procentiem - kopā sasniegti 862 200 lietotāji, kas ir arī jaunais portāla auditorijas rekords. Janvārī delfi.lv apmeklējuši 62 procenti no Latvijas interneta lietotājiem vecumā no 7 līdz 74 gadiem.

„Esam gandarīti, ka Delfi ir atkārtoti kļuvuši par apmeklētāko interneta resursu Latvijā. Zināms, ka auditorijas kāpums ir arī citiem ziņu portāliem, tomēr Delfi vairs nav tikai ziņu portāls - gada laikā esam kļuvuši arī lielākā interneta žurnālu izdevniecība. Atverot vairākus tematiskos portālus un startējot arī e-komercijas virzienā ar projektu zave.lv, esam mērķtiecīgi uzrunājuši to auditoriju, kas neinteresējas par žurnālistiskiem materiāliem, tādējādi uzaudzējot savu lasītāju skaitu. Paplašinājām redakciju, tāpēc piedāvājam vairāk izglītojošu un analītisku materiālu par politiku, starptautiskajiem notikumiem, vēsturi, ekonomiku, sportu, kultūru,” delfi.lv atgriešanos līderpozīcijā komentē Maira Lāce, Delfi Mārketinga direktore.

Topa otrajā pozīcijā ierindojas inbox.lv ar 851 300 lietotājiem, bet kā trešie – ziņu portāli tvnet.lv/apollo.lv ar 825 000 apmeklētājiem.

Lielākais kāpums topā – nekustamo īpašumu portālam city24.lv. Portāla auditorija augusi par 62 procentiem, janvārī piesaistot 173 300 lietotājus, tādējādi nodrošinot 21.vietu topā. Ievērojami augusi arī visu ziņu portālu auditorija. Procentuāli lielākais auditorijas kāpums – ziņu portāliem focus.lv (+ 38 procenti) un vesti.lv (+ 34 procenti), ierindojot portālus, attiecīgi, 12. un 13. vietā.

Janvāra topā atgriežas interneta kino vietne megogo.net – sasniegti 296 600 lietotāji un 7.vieta topā. Tajā pat laikā no topa izkrīt ģimenes un dzīvesveida portāls brivbridis.lv, bet no  pētījuma izstājies Latvijas lielākais izglītības portāls un skolvadības sistēma e-klase.lv.

Janvārī Latvijas interneta lapas pārlūkojuši 1 386 000 lietotāji, no tiem lielākā daļa - 301 700 lietotāji vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Nākošā visvairāk pārstāvētā vecuma grupa ir no 35 līdz 44 gadiem - 263 600 lietotāji, kā arī vecuma grupa no 15 līdz 24 gadiem - 236 600 lietotāji. Nedaudz mazāk janvārī internetu pārlūkojuši lietotāji vecumā no 45 līdz 54 gadiem – kopā 234 300 lietotāji. Vecāka gada gājuma (55+) interneta lietotāji vecumā veidoja 199 000 lielu auditoriju, bet bērni un jaunieši vecumā no 7 līdz 14 gadiem - 150 700 lietotājus lielu auditoriju.

Top 25 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas janvārī piedalījās gemiusAudience pētījumā. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses. Pilns portālu tops pēc reālo lietotāju skaita, lappušu skatījumu skaita (page views) un  sasniedzamības (reach) apskatāms publiskajā tendenču vietnē www.audience.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Komentārs:

Romāns Saulītis

Mediju aģentūras "Media House" mediju direktors

Mediju aģentūras "Media House" mediju direktors

Rādīt visus eksperta rakstus

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli