atslēgvārdi

atslēgvārdi
2017-09-29 12:17

Kas klikšķina uz interneta reklāmām?

Kas klikšķina uz interneta reklāmām?

Reklāmdevēji Centrāleiropā un Austrumeiropā reklāmas materiālus lielos apjomos izvieto tieši internetā. GemiusAdMonitor pārskats sniedz atbildi uz jautājumiem-  kas redz un klikšķina uz tiešsaistes reklāmām?

Kas ir interneta lietotāji šajos tirgos?

Lielākajā daļā analizēto valstu tieši cilvēki ar vidējo un vidējo specializēto izglītību veido lielāko interneta lietotāju grupu. Vienīgais tirgus ar vislielāko studentu un absolventu (48%) procentuālo daļu starp interneta lietotājiem ir Ukrainā.

Centrāleiropā interneta lietotāju vidū ir gandrīz tikpat daudz sieviešu kā vīrieši. Izņēmumi ir Turcija, kur 58% internetā ir vīrieši, savukārt Slovākijā 54% no valsts interneta lietotājiem ir sievietes.

Interneta lietotāju demogrāfiskajā struktūrā attiecībā uz vecumu ir novērojama lielāka dažādība. Piemēram, Turcijā, Rumānijā un Ukrainā dominē gados jauni cilvēki. Interneta lietotāju procentuālā daļa vecumā virs  45 gadiem nepārsniedz 30%. Kamēr Bulgārijā, Čehijā, Lietuvā, Latvijā un Ungārijā ir lielākais interneta lietotāju īpatsvars vecumā virs  45 gadiem (36 - 38%).

Tas, savukārt, atspoguļo attiecību starp reklāmas auditorijas sociāli demogrāfisko profilu un cilvēkiem, kas noklikšķina uz reklāmām konkrētajos tirgos.

Vecāki cilvēki biežāk uzspiež uz interneta reklāmām

Lielākajā daļā tirgu, interneta lietotāji vecumā no 45 līdz 69 gadiem biežāk uzspiedīs uz reklāmas banera nekā jaunāki lietotāji. Izņēmums ir Ukraina, kur 15 līdz 24 gadus veci jaunieši bieži ir vairāk ieinteresēti noklikšķināt uz reklāmām un Turcija, kur 25 līdz 44 gadu veci cilvēki ļoti bieži uzspiež uz baneriem un interaktīvajām reklāmām. Interesanti, ka Turcijā arī vīriešu procentuālā daļa, kas noklikšķina uz reklāmām (64%), ir ievērojami augstāka nekā vīriešu procentuālā daļa reklāmas auditorijā (61%).

"Pētījumā iekļautie demogrāfiskās analīzes dati norāda uz klikšķu attiecību pret lietotāju vecumu. 55-69 gadu vecumā klikšķu skaits ar skatījumiem ir daudz augstāks nekā 25-34 gadu vecuma grupā, kur tas ir pilnīgi pretējs ", komentē Pāvels Brozovskis (Paweł Brzozowski, Traffic Manager, Operations & Technology at Amnet)."Tas var būt saistīts ar gados vecāku cilvēku uzņēmību pret maldinošām reklāmām jeb clickbait: fenomenu, kur intriģējoši virsraksti  izkonkurē ziņas saturu, bet pirmajā mirklī to nevar noteikt neatverot reklāmu. Ļoti bieži rezultāts, ko viņi iegūst pēc noklikšķināšanas uz konkrēta satura, nav tas, ko viņi gaidīja", Brozovskis piebilst.

gemiusAdMonitor - sniedz detalizētu informāciju par interneta reklāmu 13 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstīs (Bulgārijā, Horvātijā, Čehijas Republikā, Igaunijā, Lietuvā, Latvijā, Moldovā, Polijā, Rumānijā, Slovākijā, Turcijā, Ukrainā un Ungārijā). Tajā ir informācija par tiešsaistes reklāmas tendencēm, konkrētu reklāmas formu efektivitāti, vispopulārāko reklāmas formātu klasifikāciju, kā arī par interneta lietotāju profiliem, kas klikšķina uz interneta reklāmām. Visjaunākie dati par 2017. gada pirmo pusi ir pieejami vietnē www.admonitor.gemius.com

To clipboard> Drukuj

Satura veids

piemērizpētes

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli