atslēgvārdi

atslēgvārdi
2015-03-30 08:07

Latvijā reklāmas visaktīvāk klikšķina vīrieši

Interneta pētījumu un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis jaunāko AdMonitor pētījumu par to interneta lietotāju sociāli demogrāfisko profilu, kas klikšķina uz interneta reklāmas kampaņu baneriem. Pētījumā atklājas, ka Latvijā reklāmas klikšķina salīdzinoši maz, lielākā aktivitāte – no vīriešu un vecāka gadagājuma lietotāju puses.    

Kā vēsta Gemius AdMonitor pārskats, Latvijā ir viens no zemākajiem CTR (click-through rate) rādītājiem - tas apzīmē reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm. Latvijā CTR ir 0,27 procenti un tas nozīmē, ka vidēji uz katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem tiek izdarīti 2,7 jeb aptuveni 3 klikšķi. Savukārt valsts, kur klikšķus uz reklāmām veic visbiežāk ir Ukraina. Tur uz katriem 1000 baneriem tiek veikti aptuveni 9 klikšķi.

Saskaņā ar datiem, Latvijā skaitliski vairāk klikšķinātāju vidū ir sievietes, taču aktīvāki tomēr ir vīrieši. “Lai gan sieviešu internetā ir procentuāli vairāk (54 procenti) un līdz ar to arī visu uz reklāmas baneriem veikto klikšķu daļa, ko veikušas sievietes attiecīgi ir lielāka (51 procents), aktīvāki klikšķinātāji tomēr ir vīrieši. Par to liecina CTR rādītājs, kas parāda, ka uz katrām 1000 banera ekspozīcijām, kas parādītas vīriešiem, tie veikuši vidēji 3 klikšķus, kamēr sievietes - 2 klikšķus”, skaidro Linda Egle, Gemius Latvia vadītāja.

Visvairāk tādu interneta lietotāju, kas klikšķina uz reklāmām Latvijā ir vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem (26 procenti), kā arī interneta lietotāji vecumā no 35 līdz 44 gadiem (25 procenti). Nedaudz mazāku grupu veido lietotāji vecumā no 45 līdz 54 gadiem (19 procenti) un no 16 līdz 24 gadiem (16 procenti). Lai arī vismazāko daļu (15 procentus) no visiem lietotājiem, kas Latvijā aplūko reklāmas, veido vecāka gada gājuma cilvēki (no 55 līdz 69 gadiem), šos lietotājus interneta reklāmas piesaista visvairāk. Uz 1000 parādītajām reklāmām lietotāji šajā vecumā reklāmas klikšķina vidēji 3 reizes, kas ir augstākais rādītājs starp visām vecuma grupām.

Kopā Latvijā interneta reklāmas klikšķina 16 procenti no visiem interneta lietotājiem, kamēr Lietuvā tie ir 12 procenti, bet Igaunijā tikai 7 procenti no visas interneta auditorijas. Vislielākā daļa tādu interneta lietotāju, kas veic klikšķus uz reklāmām ir Polijā (32 procenti), Ungārijā un Slovākijā (21 procents).

Aplūkojot reklāmu klikšķinātāju izglītības līmeni, struktūra visās valstīs ir līdzīga. Latvijā, gluži kā citās valstīs, vairāk nekā puse no lietotājiem ir ar vidējo vai nepabeigtu vidējo izglītību.

Apskatītie dati iegūti no gemiusAdMonitor pētījuma par populārākajiem un biežāk izmantotajiem reklāmas formātiem, biežāk reklamētajām industrijām un mobilās reklāmas tendencēm. Pārskats ir balstīts uz interneta kampaņu analīzi (gemiusDirectEffect), kā arī datiem, kas iegūti no reklāmas servēšanas rīka (AdOcean). Pārskats aptver 13 Centrālās un Austrumeiropas valstis, tajā skaitā Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju, Čehiju, Slovākiju, Ungāriju, Slovēniju, Horvātiju, Rumāniju, Bulgāriju, Serbiju un Ukrainu.

Gemius AdMonitor pārskats ir pieejams publiski un to var lejupielādēt šeit.

Informāciju sagatavoja,

Elīna Platonova

elina.platonova@gemius.com

To clipboard> Drukuj

Satura veids

pārskati

Komentārs:

Linda Egle

Gemius Latvia vadītāja un industrijas eksperte

Gemius Latvia vadītāja un industrijas eksperte

Rādīt visus eksperta rakstus

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli