atslēgvārdi

atslēgvārdi
2018-04-13 07:53

Pētījums: Latvijā uz reklāmām visaktīvāk klikšķina lietotāji vecumā virs 55 gadiem

Lai gan tradicionālos reklāmas banerus Latvijā izmanto biežāk, CTR interaktīvajām kampaņām ir krietni augstāka. Noskaidrots, ka visvairāk klikšķu uz reklāmām Latvijā izdara lietotāji vecuma grupā no 55 līdz 69 gadiem, kā arī lietotāji vecumā no 45 līdz 54 gadiem. Vispopulārākā ierīce, kurā sastopamas reklāmas kampaņas, joprojām ir dators, liecina interneta pētījumu uzņēmuma «Gemius» jaunākais «gemiusAdMonitor» pētījums. 

Kā vēsta Gemius AdMonitor pārskats par 2017.gada otro pusi, Latvijas CTR (click-through rate) rādītājs jeb reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm ir 0,66% un tas nozīmē, ka vidēji uz katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem tiek izdarīti 6,6 jeb 7 klikšķi. Savukārt visbiežāk klikšķus uz reklāmām veic Ukrainā  (1,12% jeb aptuveni 11 klikšķi uz 1000 baneriem), Turcijā (1,04% jeb aptuveni 10 klikšķi) un Lietuvā (1,03% jeb aptuveni 10 klikšķi).

Jāatzīmē, ka, salīdzinot ar iepriekšējiem pārskatiem, klikšķu skaits Latvijā samazinās, jo 2016.gada otrajā pusē Latvijas CTR rādītājs bija trešais lielākais no visām analizētajām valstīm ar 0,95%, taču 2017.gada pirmajā pusē CTR skaits kritās uz 0,69%.

Visbiežāk izmantotais formāts – tradicionālie baneri

 

Visās analizētajās valstīs tradicionālo baneru (Regular banner) izmantošana reklāmas kampaņās joprojām ir izteikti populārāka par interaktīvajiem reklāmu formātiem (Rich media). Latvijā tradicionālos banerus izmanto 90% reklāmas kampaņās, taču interaktīvos reklāmu formātus tikai 14% no visām kampaņām, kas ir zemākais rādītājs starp visām 13 analizētajām valstīm. Līdzīgi arī kaimiņvalstī Igaunijā interaktīvo baneru izmantošana sastopama retāk – 15% no visām reklāmas kampaņām.

Valstīs, kurās tradicionālie baneri tika izmantoti retāk, tika uzstādīti augstākie rādītāji interaktīvo reklāmu formātu izmantošanā, ir Ukraina, kur tradicionālie baneri sastādīja 66%, bet interaktīvie 56%, un Čehija, kur regulārie baneri sastādīja 70%, bet interaktīvie - 55%.

Pētījums norāda, ka tradicionālos reklāmas banerus Latvijā izmanto biežāk, taču atdeve jeb CTR interaktīvajām kampaņām ir krietni augstāka. Interaktīvajām reklāmām šis rādītājs ir 1,15%, bet tradicionālajiem baneriem tas ir tikai 0,38%. Tas nozīmē, ka Latvijas interneta lietotāji uz 1000 interaktīvajām ekspozīcijām uzspiedīs apmēram 11 reizes, taču uz tradicionālajiem baneriem gandrīz par trešdaļu retāk – apmēram 3,8 reizes. 

 

 

Saskaņā ar pētījumu, Latvijā skaitliski vairāk klikšķinātāju ir sievietes (53%). Visvairāk klikšķu uz reklāmām Latvijā izdara lietotāji vecuma grupā no 55 līdz 69 gadiem (28%), kā arī lietotāji vecumā no 45 līdz 54 gadiem (23%), taču visretāk klikšķus uz reklāmām veic jaunieši vecumā no 15 līdz 24 gadiem (13%). Savukārt visbiežāk klikšķus uz reklāmām veic Latvijas iedzīvotāji ar vidējo izglītību (55%), bet visretāk – ar sākumskolas vai zemāku izglītītību (9%).

 

 

Vispopulārākās ierīces, kurā sastopamas reklāmas kampaņas, ir datori ar 74%, kam seko mobilie telefoni ar 21% un planšetdatori ar 5%. Visvairāk klikšķu tika veikti no mobilajām ierīcēm un datoriem, kur abu tipa ierīcēs tika uzrādīti apmēram 44% no visiem reklāmu klikšķiem. Savukārt no planšetdatoriem tika saņemti viszemākie rādītāji ar apmēram 12% reklāmu klikšķiem.

Starp visiem trīs ierīču tipiem par populārāko reklāmu formātu tika atzītas interaktīvās reklāmas ar 26%. Vislielākā atdeve jeb CTR interaktīvajām kampaņām tika uzrādīta no mobilajiem telefoniem ar 2.31%, taču viszemkākais – no datoriem ar 1.78%. Attiecīgi Latvijas interneta lietotāji uz 1000 interaktīvajām ekspozīcijām mobilajos telefonos uzspiedīs apmēram 2,3 reizes, taču datoros tikai 1,8 reizes.

Visaugstākā tradicionālo baneru atdeve jeb CTR tika uzrādīta no planšetdatoriem ar 0.89%, taču viszemākā no datoriem ar 0.58%, kas attiecīgi norāda, ka lietotāji uz 1000 interaktīvajām ekspozīcijām no planšetdatoriem uzspiedīs apmēram 0.9 reizes, bet no datoriem – 0.6 reizes.

 

 

2017.gada otrajā pusē visbiežāk sastopamās reklāmas izglītības (71%), kā arī sporta un tūrisma (68%) sektoros. Savukārt augstākie CTR rādītāji tika uzstādīti telekomunikāciju (1,54%) sektorā, kam sekoja modes (1,25%) un finanšu (1,1%) sektori.

 

 

AdMonitor ir periodisks pētījums, kas sniedz detalizētu informāciju par tiešsaistes reklāmām 13 Centrālās un Austrumeiropas valstīs (Bulgārijā, Čehijā, Horvātijā, Igaunijā, Latvijā, Lietuvā, Moldovā, Polijā, Rumānijā, Slovākijā, Turcijā, Ukrainā un Ungārijā). Divreiz gadā Gemius eksperti analizē tādas tiešsaistes reklāmu tendences kā, piemēram, populārākos reklāmu veidus un formātus, to klikšķu attiecību pret ekspozīcijām  (click-thorugh rate jeb CTR), kā arī informāciju par to, kādi lietotāji redz kāda tipa Interneta reklāmu kampaņas. Visjaunākie dati par 2017.gada otro pusi ir pieejami www.admonitor.gemius.com.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli