atslēgvārdi

atslēgvārdi
2016-03-10 10:47

Gemius piedāvā bezmaksas statistiku par interneta reklāmas tendencēm

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publisko vietni admonitor.gemius.com, kurā ikviens interesents var iepazīties ar populārākajiem interneta reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem, kā arī tendencēm interneta reklāmas tirgū. Dati pieejami par 14 Centrālās un Austrumeiropas valstīm, tostarp arī Latviju. 

gemiusAdMonitor dati pieejami par 14 valstīm, tostarp Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju, Ukrainu, Bulgāriju, Horvātiju, Čehiju, Rumāniju, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju, Turciju un Ungāriju. Pašlaik lapā www.admonitor.gemius.com iespējams analizēt datus par 2015.gadu. 

Ukrainas interneta lietotāji klikšķina reklāmas visbiežāk 

Pārskata dati rāda, ka augstāko CTR (Click Through Rate jeb klikšķu attiecība pret ekspozīcijām) sasniegušas kampaņas Ukrainā (1.16%). Tālāk seko Bulgārija ar CTR 0.67%, bet trešajā vietā ierindojas Turcija ar CTR 0.66%.

Latvijā 2015. gada otrajā pusē CTR sasniedza 0.65% un tas ir par 0.26 procentpunktiem (pp) augstāks nekā tajā pašā periodā 2014. gadā, kā arī par 0.16 pp  augstāks, salīdzinot ar 2015. gada pirmo pusi. 

gemiusAdMonitor, Latvija, 2015. gada otrā puse

Populārākais reklāmas formāts – tradicionālie baneri 

Saskaņā ar ilgtermiņā novērotām tendencēm, populārākais reklāmas formāts interneta reklāmas kampaņās ir tradicionālie baneri (Regular Banners). Vienīgā valsts, kur šis reklāmas formāts ir izmantots mazāk nekā 70% kampaņu, ir Čehija (66%). Citās analizētajās valstīs vairāk nekā 70% kampaņu tiek izmantoti tradicionālie reklāmas baneri, tajā skaitā arī Latvijā. 2015. gada otrajā pusē Latvijā tradicionālie baneru formāti tika izmantoti 73% no visām kampaņām, kamēr interaktīvie (Rich Media) reklāmas formāti tika izmantoti 35% kampaņu. 

gemiusAdMonitor, Latvija, 2015. gada otrā puse

Augstāks CTR – interaktīvajiem reklāmas formātiem 

Lai arī tradicionālo reklāmas baneru iesaiste reklāmas kampaņās ir ievērojami augstāka, kampaņām, kas izmanto interaktīvos reklāmas formātus, ir augstāks CTR. Vienīgais izņēmums ir Čehija, kur abi reklāmas formāti tiek klikšķināti vienlīdz aktīvi (CTR 0.29% tradicionālajiem baneriem un CTR 0.28 interaktīvajiem reklāmas formātiem). 

Latvijā, salīdzinot ar 2015.gada pirmo pusi, CTR ir pieaudzis gan tradicionālajiem baneriem (0.40%), gan interaktīvajiem reklāmas formātiem (0.48%). 

Lielākā daļa reklāmas ekspozīciju – datoru ekrānos 

Salīdzinot populārākos ierīču veidus (datori, mobilie telefoni un planšetdatori), Latvijā procentuāli visvairāk reklāmas tiek attēlotas datoros (86%), kam seko mobilie telefoni un planšetdatori, attiecīgi, ar 11% un 3%. Augstākā reklāmu ekspozīciju daļa datoros (virs 87%) ir reģistrēta trīs valstīs: Polijā, Ukrainā un Slovēnijā. 

gemiusAdMonitor, Latvija, 2015. gada otrā puse

Dati iegūti no interneta reklāmas kampaņu monitorēšanas sistēmas gemiusDirectEffect un reklāmas servera AdOcean. gemiusAdMonitor pārskats ir visaptverošs pētījums par populārākajiem reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem un nozares tendencēm.   

Plašāka informācija par populārākajiem reklāmas sektoriem, interneta lietotāju, kuri bija saskarē ar reklāmām, sociāli demogrāfisko profilu, kā arī reklāmas baneru formātiem atrodama lapā: www.admonitor.gemius.com

Informāciju sagatavoja,

Elīna Platonova

elina.platonova@gemius.com

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Nozare

Reklāma

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli