atslēgvārdi

atslēgvārdi
2017-08-28 12:52

Gemius publicē jaunāko Latvijas e-komercijas pētījumu

Starptautiskais interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis jaunāko pētījumu par interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem un populārākajām Latvijas un ārzemju e-komercijas vietnēm. Dati rāda, ka pēdējā gada laikā internetā iepirkušies 79 procenti interneta lietotāju, Latvijas e-komercijas vietnēs visbiežāk pērkot izklaides pasākumu biļetes, savukārt ārzemju interneta veikalos apģērbu un aksesuārus.

Šis ir jau otrais Gemius veiktais pētījums par e-komercijas tirgu Latvijā un tā ietvaros atklājās, ka Latvijā, salīdzinot ar 2016.gadu, izdevību iepirkties internetā izmanto par 5 procentiem vairāk lietotāju. Līdzīgi kā iepriekšējā gada rezultātos, vienlīdz aktīvi internetā iepērkas gan sievietes (53 procenti), gan vīrieši (47 procenti), savukārt gandrīz puse jeb 48 procenti no visiem lietotājiem, kas mēdz iepirkties internetā, ir vecumā no 25 līdz 44 gadiem.

Interesanti, ka līdzīgi dati ir par sievietēm (51 procents) un vīriešiem (49 procenti), kas apgalvo, ka nav pirkuši, bet plāno tuvākajā laikā iegādāties preci vai pakalpojumus internetā. Savukārt, iesniedzot atbildi, ka negrasās internetā iegādāties nekādas preces vai pakalpojumus, tikai 46 procenti no respondentiem ir sievietes, kamēr vīrieši 54 procenti.

Visbiežāk interneta veikalus izmanto cilvēki ar vidējiem neto ienākumiem no 255 līdz 499 eiro (30 procenti) uz vienu mājsaimniecības locekli. Šajā grupā arī visvairāk lietotāji atzinuši, ka nav neko iegādājušies pēdējā gada laikā, taču tuvākajā nākotnē plāno to darīt (35 procenti).

Lielākā daļa no tiem lietotājiem, kas iepērkas internetā, visbiežāk izmanto latviešu e-komercijas vietnes (92 procenti), taču salīdzinoši daudz šim mērķim izmanto arī Ķīnas e-komercijas lapas (45 procenti).

Starp e-komercijas vietnēm, kas respondentiem pirmās ienākušas prātā (Top of the mind), kā populārākā atzīta ebay.com (32 procenti), kam seko Āzijas e-komercijas gigants aliexpress.com (30 procenti) un pirmo trijnieku noslēdz 220.lv (29 procenti).

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos ziņu portālos tvnet.lv, delfi.lv, eradio.lv, andelemandele.lv, city24.lv, lsm.lv, brivbridis.lv, sportacentrs.lv, gismeteo.lv, kurpirkt.lv, salidzini.lv un jauns.lv. Pētījums tika veikts laika posmā no 2017.gada 18.līdz 24. maijam un tā ietvaros tika aptaujāti 2787 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem, lūgums sazināties ar klientu apkalpošanas speciālistu Dāvi Auškāpu (davis.auskaps@gemius.com vai +371 26666475).

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Tirdzniecība

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli