atslēgvārdi

atslēgvārdi
2017-11-29 10:05

Iemesli, kāpēc latvieši iepērkas interneta veikalos

Pēdējā gada laikā internetā iepirkušies 79 procenti interneta lietotāju Latvijā, kā iemeslus minot zemākas cenas, preču pieejamību un to salīdzināšanas iespējas, norāda interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius.

Šis ir jau otrais Gemius veiktais pētījums par e-komercijas tirgu Latvijā un tā ietvaros atklājās, ka Latvijā, salīdzinot ar 2016.gadu, izdevību iepirkties internetā izmanto par 5 procentiem vairāk lietotāju. Līdzīgi kā iepriekšējā gada rezultātos, vienlīdz aktīvi internetā iepērkas gan sievietes (53 procenti), gan vīrieši (47 procenti), savukārt gandrīz puse no visiem interneta veikalu apmeklētājiem ir vecumā no 25 līdz 44 gadiem.

Zemās cenas ir galvenais iemesls, kāpēc iepriekšējā gada laikā veikti pirkumi tieši interneta veikalos. Tas motivējis 80 procentus e-komercijas vietņu apmeklētājus izdarīt pirkumu, kas ir par vienu procentu vairāk kā pirms gada. 71 procents atzīst, ka iespēja iepirkties jebkurā diennakts laikā ir nozīmīgs iemesls par labu interneta veikaliem. Savukārt trešais populārākais iemesls ir iespēja salīdzināt vairākas preces uzreiz, uz ko norādījuši 69 procenti apmeklētāju, kas ir par 2 procentiem vairāk kā pirms gada.

Lielākā daļa no tiem lietotājiem, kas salīdzina vairākas preces, izmanto interneta veikalu meklētāju salidzini.lv (64 procenti), otrs populārākais ir kurpirkt.lv (25 procenti), kam seko bezmaksas preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāls gudriem.lv (8 procenti).

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos ziņu portālos tvnet.lv, delfi.lv, eradio.lv, andelemandele.lv, city24.lv, lsm.lv, brivbridis.lv, sportacentrs.lv, gismeteo.lv, kurpirkt.lv, salidzini.lv un jauns.lv. Pētījums tika veikts laika posmā no 2017.gada 18.līdz 24.maijam un tā ietvaros tika aptaujāti 2787 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju. 

To clipboard> Drukuj

Satura veids

pārskati

Nozare

Tirdzniecība

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli