atslēgvārdi

atslēgvārdi
2016-02-19 14:47

Kur slēpjas Netflix spēks?

Šī gada janvārī ASV video straumēšanas pakalpojums Netflix tika palaists arī citās valstīs, tādējādi aptverot vairāk nekā 190 pasaules tirgus. Bet, vai varam droši teikt, ka Netflix ir kļuvis par līderi savā jomā? Uz šo jautājumu atbild Radoslavs Golombs, Gemius eksperts.

Netflix bija pionieris VoD (Video-on-Demand) piegādē. Šī iemesla dēļ, kad runa iet par video straumēšanas pakalpojumiem ASV, to varētu nosaukt par sava veida nekronēto karali. Lai gan būt pirmajiem vēl nenozīmē būt veiksmīgākajiem. Tātad, kur slēpjas Netflix spēks?

Netflix piedāvā vairāk

Fakts, ka Netflix ir vairāk nekā 50 miljoni abonentu visā pasaulē galvenokārt ir saistīts ar tā milzīgo video satura bibliotēku. Netflix piedāvā visas populārākās filmas un seriālus, kā arī viņu pašu oriģināli veidoto saturu, piemēram, "House of Cards”, "Orange is the New Black” un "The Square”. Netflix veidotais saturs ir atkārtoti nominēts Emmy balvām un vairākas reizes arī uzvarējis.

Jāatzīmē, ka Netflix politika nosaka, ka filmu katalogs tiek atjaunots regulāri, katru mēnesi. Filmas tiek gan dzēstas, gan pievienotas. Tas dod lietotājiem sajūtu, ka pieejamais video saturs ir aktuāls un pakalpojums ir dzīvs un augošs. Protams, abonenti ir informēti par visām izmaiņām, lai viņi varētu paspēt noskatīties video saturu, pirms tas tiek izņemts no piedāvājuma.

Skaties, kur vēlies

Jāatzīmē arī tehniskie aspekti. Netflix ir pieejams gandrīz jebkurā ierīcē. Video materiālus var skatīties, izmantojot datorus, Xbox One, PS3, Xbox 360, PS3, Nintendo Wii vai Chromecast, ierīcēs ar Android, iOS vai Windows operētājsistēmu, kā arī daudzās citās.

Cīņa par varu Amerikas tirgū

Protams, ASV tirgū Netflix ir ļoti spēcīga konkurence – Amazon un Hulu. Kādas ir to priekšrocības un kā Netflix tos izkonkurē? Faktiskie Netflix, Amazon un Hulu uzņēmējdarbības modeļi ir līdzīgi. Tomēr, kā jebkurā jomā, veiksme slēpjas detaļās. Tātad, kā šie produkti konkurē viens ar otru?

Netflix – mēneša abonentmaksa ir ap $9. Par šādu cenu lietotājiem ir piekļuve veiksmīgi atlasītam TV un lielā ekrāna satura katalogam. Ļoti svarīgs faktors – Netflix nerāda reklāmas. Attiecībā uz to vai pakalpojuma kvalitāte atbilst samaksai, jāsaka, ka Netflix ir universāls satura piegādātājs, īpaši ņemot vērā faktu, ka jauni raidījumi tiek pievienoti katru mēnesi.

Rezumējot, Netflix piedāvā saviem lietotājiem šķietami ideālus video materiālus gan apjoma, gan kvalitātes ziņā, kombinācijā ar labu pieejamību un saprātīgu cenu. Netflix pieejamo video skaits ir ap 25 000.

Protams, pieejamais video saturs atšķiras katrā no valstīm. Pilnu sarakstu ar Netflix piedāvāto video saturu konkrētos tirgos iespējams redzēt šajā mājas lapā.

 

Amazon Prime – Amazon lēnām kļūst par vienu no galvenajiem VoD piegādātājiem ASV. Pakalpojums piedāvā diezgan plašu katalogu ar vecākiem HBO (Home Box Office) darbiem, kā arī saviem produktiem, piemēram, kritiķu atzītajiem "Alpha House” un "Transparent”.

Amazon Prime konts nodrošina iespēju ne tikai skatīties video, bet sniedz arī citus papildus pakalpojumus, piemēram, piekļuvi mūzikas bibliotēkai, bezmaksas Express sūtījumus un pieeju e-grāmatu nomai.

Tomēr lielākais Amazon Prime mīnuss varētu būt tā cena. Atšķirībā no Netflix un Hulu, šeit nepastāv iespēja maksāt mēneša abonentmaksu. Amazon pieprasa avansa maksājumu $100 apjomā par ikgadēju piekļuvi viņu pakalpojumam. Pēc pirmā gada, mēneša maksa ir tikai nedaudz virs $8, tomēr sākotnējās izmaksas ir diezgan augstas. Aptuvenais Amazon Prime piedāvāto video skaits ir ap 5 000.

 

Hulu – lielākā atšķirība starp Hulu un Netflix/Amazon biznesa modeļiem slēpjas tajā, ka Hulu pat abonentiem tiek rādītas reklāmas. Turklāt abonentmaksa ir teju tā pati, pie $8. Hulu nesen paziņoja par abonementu, kas ir brīvs no reklāmām, bet šajā gadījumā cena pieaug līdz $11.99.

Lielākā Hulu priekšrocība ir tajā, ka video saturu, izmantojot VoD modeli, var skatīties jau dienu pēc tam, kad raidījums ticis translēts TV.

Hulu pieder tiesības uz vienu no populārākajiem seriāliem ASV - "Seinfeld", kā arī animācijas seriālu "South Park”.

Hulu katalogs ietver unikālas filmas un seriālus, tomēr neko tādu, kas varētu apdraudēt Netflix pozīciju.

Rezumējot, Hulu nodrošina piekļuvi populārākajām filmām, TV epizodēm un video materiāliem, bet tā video bibliotēka ir mazāka nekā Netflix - aptuveni 10 000 video.

Informāciju sagatavoja,

Elīna Platonova

elina.platonova@gemius.com

Atslēgvārdi

To clipboard> Drukuj

Satura veids

viedokļi

Nozare

Izklaide

Komentārs:

Radoslavs Golombs

Gemius Reklāmas biznesa attīstības direktors EMEA reģionā

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli