2017-05-11 07:34

Pētījums: trešie aktīvākie interneta reklāmas klikšķinātāji dzīvo Latvijā

Pētījums: trešie aktīvākie interneta reklāmas klikšķinātāji dzīvo Latvijā

Latvijā interneta lietotāji arvien aktīvāk klikšķina uz reklāmas kampaņu baneriem, vēl lielākā aktivitāte tikai Ukrainā un Turcijā, liecina interneta pētījumu uzņēmuma «Gemius» jaunākais «gemiusAdMonitor» pētījums.

Latvijas interneta lietotāji bieži klikšķina uz reklāmām

Pārskata dati norāda, ka Latvijā ir viens no augstākajiem CTR (click-through rate) rādītājiem, kas apzīmē reklāmas klikšķu skaitu uz 1000 baneru ekspozīcijas reizēm. Latvijā CTR 2016. gada otrajā pusē ir  0.95, un tas nozīmē, ka vidēji no katriem parādītajiem 1000 reklāmas baneriem uz 9.5 no tiem tiek izdarīti klikšķi. 

Jāatzīmē, ka šis rādītājs ar katru gadu pieaug, attiecīgi šajā pašā periodā 2015. gadā uzrādot 0.65, kamēr 2014.gada otrajā pusē CTR bijis tikai 0.39. 

Šajā kategorijā Latvija ierindojas 3. vietā, jo vēl augstāks CTR ir tikai Ukrainai (1.14) un Turcijai (1.01).

Vairāk klikšķina uz interaktīvajiem reklāmas formātiem

Dati norāda, ka tradicionālos reklāmas banerus izmanto krietni vairāk, taču atdeve, jeb CTR interaktīvām kampaņām ir ievērojami augstāka. Latvijā šis rādītājs ir 2.01 interaktīvajām reklāmām, kamēr tradicionālajiem baneriem tas ir tikai 0.36. Attiecīgi Latvijas interneta lietotāji uz katrām 1000 interaktīvām ekspozīcijām uzspiedīs 20 reizes, kamēr tradicionālie baneri tiks klikšķināti tikai 3.6 reizes.

Kopumā dati rāda, ka pēdējā gada laikā CTR ir strauji pieaudzis interaktīvajiem reklāmas formātiem (+ 1.55), kamēr tradicionālajiem baneriem tas nokritis par 0.04 .

Tradicionālie baneri joprojām visbiežāk izmantotais formāts

Visās analizētajās valstīs tradicionālo baneru (Regular banner) izmantošana reklāmas kampaņās joprojām ir izteikti populāra. Tā, piemēram, valstis, kur šis formāts tiek izmantots mazāk kā 75% kampaņu, ir tikai četras- Polija (71%), Ukraina (73%), Moldova (74%) un Čehija (74%). Savukārt, kaimiņvalsts Lietuva tradicionālos banerus izmanto 93% reklāmas kampaņās. 2016. gada otrajā pusē Latvijā tradicionālo baneru formāti tika izmantoti 89% no visām kampaņām, kamēr interaktīvie (Rich Media) reklāmas formāti atrodami 16% kampaņās.

Pieaug reklāmas ekspozīciju skaits mobilajos telefonos

Salīdzinot populārākos ierīču veidus (datori, mobilie telefoni un planšetdatori), Latvijā procentuāli visvairāk reklāmas tiek attēlotas datoros (80%), kam seko mobilie telefoni (15%) un planšetdatori (5%). Taču šie rādītāji iezīmē arī jaunu tendenci reklāmas kampaņu izvietošanā, jo tas ir 6% kritums ekspozīciju daudzumā no datoriem, kamēr mobilajās ierīcēs šis rādītājs pieaug, attiecīgi mobilajos telefonos (+ 5%) un planšetdatoros (+ 1%), salīdzinot ar šo pašu periodu pirms gada.

"Gemius AdMonitor" pārskats aptver 13 Centrāleiropas un Austrumeiropas valstis, tostarp Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju, Čehiju, Slovākiju, Ungāriju, Slovēniju, Horvātiju, Rumāniju, Bulgāriju, Serbiju un Ukrainu. Dati iegūti no interneta reklāmas kampaņu servēšanas un mērīšanas sistēmas gemiusDirectEffect un reklāmas servera AdOcean. gemiusAdMonitor pārskats ir visaptverošs pētījums par populārākajiem reklāmas formātiem, dominējošajiem interneta reklāmas sektoriem un nozares tendencēm.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

pārskati

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli