atslēgvārdi

atslēgvārdi
2023-03-15 09:41

Februārī apmeklētāko vietņu Top 20

Februārī apmeklētāko vietņu Top 20

Gada īsākajā mēnesī auditorijas kritumus uzrādījusi lielākā daļa TOP 20 vietņu, liecina februāra tops. Skaitliski lielāko pieaugumu no visām ierīcēm kopā un no mobilajām ierīcēm uzrādījusi vietne lsm.lv, bet visās platformās skaitliski lielāko kritumu – portāls nra.lv. Tāpat no 1.februāra Gemius aicinājis medijus, kas piedalās gemiusAudience pētījumā, ievērot vienotu pieeju attiecībā uz personas datu apstrādi un piekrišanu sīkdatnēm, t.sk. Gemius mērījuma kodam.

Kopējā statistika

Gada īsākajā mēnesī Gemius aicinājis medijus, kas piedalās gemiusAudience pētījumā, ievērot vienotas pieejas nodrošināšanu visos pētījumā esošajos medijos saistībā ar personas datu apstrādi, abu šo faktoru ietekmē tikai sešas no topa vietnēm uzrādījušas auditorijas pieaugumus. No tām skaitliski lielāko – sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, kā auditorija pagājušajā mēnesī pieaugusi par 24 000 Real Users, vienlaikus pakāpjoties topā uz ceturto pozīciju ar 682 000 lietotājiem. Februāra topu atklāj portāls delfi.lv, ko apmeklējuši 815 000 lietotāju no visām ierīcēm kopā, kas ir par 69 000 lietotājiem mazāk nekā janvārī. Otrajā pozīcijā seko tvnet.lv, ko pagājušajā mēnesī apmeklējuši 743 000 Real Users – par 14 000 mazā nekā janvārī, pirmo trijnieku noslēdz jauns.lv ar 700 000 lietotājiem – par 57 000 Real Users mazāk nekā janvārī. Top 5 februārī noslēdz vietne inbox.lv, kuras apmeklējumā sakarā ar tehniskām problēmām mobilās aplikācijas uzskaitē par februāri nav iekļauti dati par mobilo aplikāciju – portāls iepriekšējā mēnesī sasniedzis 674 000 Real Users, kas apmeklējuši vietni no datoriem un mobilajām ierīcēm, neskaitot datus par inbox.lv aplikāciju.

Skaitliski lielāko auditorijas kritumu pagājušajā mēnesī uzrādījis ziņu portāls nra.lv, ko apmeklējuši par 91 000 mazāk lietotāju nekā janvārī – 484 000 Real Users. Par 66 000 lietotājiem sarukusi arī vietnes la.lv auditorija (560 000 Real Users), bet par 55 000 lietotājiem mazāk februārī apmeklējuši vietni press.lv (186 000 Real Users). Tikmēr, bez jau minētajiem, par 16 000 lietotājiem pagājušajā mēnesī pieaugusi portāla spoki.lv auditorija (333 000 Real Users), par 13 000 lietotājiem – portāla santa.lv apmeklējums (501 000 Real Users), bet par 12 000 lietotājiem februārī pieaudzis vietnes 1188.lv apmeklējums (438 000 Real Users). Jāatzīmē, ka februārī topu pametusi vietne mamammuntetiem.lv, bet tajā atgriezusies pasākumu biļešu iegādes vietne bilesuparadize.lv, ko apmeklējuši 186 000 Real Users no visām ierīcēm kopā.

Apmeklējums no datoriem

Statistikā par apmeklējumu no datoriem februārī līdera pozīcijas saglabā Google, ko apmeklējuši par 48 000 Real Users mazāk nekā janvārī – 1 012 000 lietotāju. Otrajā pozīcijā, kā iepriekš, seko video straumēšanas vietne youtube.com ar 669 000 lietotājiem – par 89 000 mazāk nekā janvārī, kas ir skaitliski lielākais kritums starp topa vietnēm. Tikmēr uz trešo pozīciju februārī pakāpies portāls inbox.lv ar 584 000 Real Users, sasniedzot par 11 000 mazāku auditoriju no datoriem nekā janvārī, apmainoties pozīcijām ar Facebook, ko pagājušajā mēnesī apmeklējuši 575 000 Real Users – par 67 000 mazāk nekā gada pirmajā mēnesī. Top 5, tāpat kā iepriekš, februārī noslēdz swedbank.lv ar 469 000 lietotājiem no datoriem – par 35 000 mazāk nekā iepriekš. Jāatzīmē, ka februārī topam pievienojušās divas vietnes – instagram.com ar 204 000 lietotājiem no datoriem topa 19. pozīcijā, bet Top 20 noslēdz likumdošanas aktu vietne likumi.lv, ko februārī no datoriem apmeklējuši 204 000 Real Users. Vienlaikus topu pametušas vietnes la.lv un latvija.lv.

Auditorija no mobilajām ierīcēm

Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm tikai sešas vietnes uzrādījušas auditorijas pieaugumu. No tām skaitliski lielāko – sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, ko apmeklējuši 599 000 Real Users – par 31 000 vairāk nekā janvārī, portālam noslēdzot topa pirmo piecinieku. Februārī līdera pozīcijas saglabā vietne delfi.lv, ko apmeklējuši 757 000 lietotāju – par 66 000 mazāk nekā janvārī, tam seko portāls tvnet.lv, ko no mobilajām ierīcēm, t.sk., lietojot portāla mobilās aplikācijas tvnet.lv un rus.tvnet.lv, lasījis 691 000 interneta lietotāju – par 18 000 mazāk nekā janvārī. Sasniedzot par 52 000 mazāk lietotāju no mobilajām ierīcēm nekā janvārī, pirmo trijnieku noslēdz portāls jauns.lv ar 668 000 Real Users, bet ceturtajā pozīcijā ierindojas tv3.lv, ko no mobilajām ierīcēm februārī apmeklējuši 615 000 Real Users – par 17 000 mazāk nekā janvārī.

Bez jau minētajiem, par 16 000 lietotājiem februārī pieaudzis vietnes 1188.lv apmeklējums no mobilajām ierīcēm (378 000 Real Users), par 14 000 lietotājiem – vietnes spoki.lv apmeklējums (282 000 Real Users), bet par 12 000 Real Users pieaugusi ziņu portāla apollo.lv auditorija, salīdzinot ar datiem par janvāri (517 000 lietotāju). Tikmēr skaitliski lielāko auditorijas kritumu starp Top 20 vietnēm, tāpat kā kopējās statistikas topā, uzrādījis portāls nra.lv, ko apmeklējuši par 89 000 mazāk lietotāju nekā janvārī (439 000 Real Users), par 61 000 sarukusi vietnes la.lv auditorija, salīdzinot ar janvāri (520 000 Real Users), bet par 52 000 lietotājiem mazāk februārī sasniedzis portāls press.lv (173 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm).

Dati par mediju grupām

Februārī visvairāk lietotāju starp mediju grupām sasniegusi TVNET grupa ar vietnēm tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām – 875 000 Real Users jeb 58 procentus Latvijas interneta lietotāju. Otrajā pozīcijā ar 844 000 lietotājiem ierindojas Delfi mediju grupa – dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, ko apmeklējuši 56 procenti interneta lietotāju. Trešajā pozīcijā seko Rīgas Viļņi mediju grupa ar 704 000 jeb 46 procentiem Latvijas interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī datiem par jauns.lv straumēšanu.

Februārī Gemius datiem par mediju grupām pievienota arī Inbox mediju grupa ar vietnēm inbox.lv, pp.lv un xtv.lv. Kā minēts iepriekš, pagājušajā mēnesī datos par inbox.lv mobilo aplikāciju novērotas tehniskas nepilnības datu uzskaitē, attiecīgi datos par grupu nav iekļauta statistika par mobilo aplikāciju, un saskaņā ar tiem Inbox grupa februārī sasniegusi 703 000 Real Users jeb 46 procentus interneta lietotāju.

Tikmēr TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, play.tv3.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, un pagājušajā mēnesī sasniegusi 702 000 Real Users jeb 46 procentus Latvijas interneta lietotāju, bet la.lv/ TV24 grupas kopējā auditorija februārī bija 647 000 lietotāju jeb 43 procenti interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes la.lv, lrtv.lv, tv24.lv un grani.lv.

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties jaunajā gemiusAudience datu analīzes vietnē e.gemius.com.

Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas februārī piedalījās gemiusAudience pētījumā. Kopējās un mobilās statistikas dati atspoguļo skriptēto lapu apmeklējumu, bet apmeklējumā no datoriem iekļautas arī neskriptētās vietnes. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adresi.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli