atslēgvārdi

atslēgvārdi
2021-08-05 15:02

Gemius: jūlijā apmeklētāko interneta vietņu TOP 20

Gemius: jūlijā apmeklētāko interneta vietņu TOP 20

Kā ierasts vasaras mēnešos, arī jūlijā gandrīz visas topa vietnes uzrādījušas auditorijas kritumus apmeklējumā no datoriem, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Tikmēr gan kopējās statistikas, gan mobilo ierīču topā skaitliski lielākos auditorijas pieaugumus uzrādījuši portāli nra.lv un spoki.lv.

Kopējā statistika visās platformās

Arī jūlijā kopējās statistikas topu jeb datus par apmeklējumu no visām ierīcēm – datoriem, mobilajiem tālruņiem un planšetdatoriem – kopā atklāj portāls delfi.lv, ko pagājušajā mēnesī apmeklējuši 829 000 Real Users, kas ir par 26 000 lietotājiem vairāk nekā jūnijā. Tam seko inbox.lv ar 698 000 apmeklētājiem
(-17 000 lietotāju), kamēr, neskatoties uz nelielo auditorijas kritumu par 9 000 lietotājiem, sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv pakāpies par vienu pozīciju un noslēdz Top 3 ar 658 000 lietotājiem no visām ierīcēm pagājušajā mēnesī. Apmainoties vietām ar lsm.lv, ceturtajā pozīcijā ierindojas portāls tvnet.lv ar 640 000 lasītājiem (-28 000 Real Users), kam piektajā pozīcijā seko jauns.lv ar 619 000 apmeklētājiem, auditoriju saglabājot jūnija līmenī.

Turpinoties vasaras tendencēm, arī jūlijā lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas auditorijas kritumus. Bez jau iepriekš nosauktajām, skaitliski lielāko auditorijas kritumu – par 35 000 lietotājiem mazāk nekā jūnijā – pagājušajā mēnesī uzrādījusi tiesību aktu vietne likumi.lv (200 000 Real Users jūlijā). Tikmēr par 27 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā mazāk sasniegusi arī vietne lv.sputniknews.ru, ko jūlijā apmeklējuši 188 000 Real Users.

Tomēr vairākas vietnes uzrādījušas vērā ņemamus auditorijas pieaugumus. Par 50 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā jūlijā pieaudzis ziņu portāla nra.lv apmeklējums (438 000 lietotāju jūlijā), kamēr par 46 000 lietotājiem vairāk apmeklējuši izklaides vietni spoki.lv (246 000 Real Users), bet par 36 000 lietotājiem pieaudzis laika ziņu portāla gismeteo.lv apmeklējums, jūlijā sasniedzot 330 000 Real Users no visām ierīcēm kopā.

Jāatzīmē, ka pagājušajā mēnesī starp top vietnēm atgriezies portāls press.lv, ar 163 000 lietotājiem no visām ierīcēm noslēdzot topu.

Apmeklējumi no datoriem

Jūlijā datoru topu kā ierasts atklāj Google ar 1 051 000 Real Users (-2 000 lietotāju), kam seko youtube.com, ko no datoriem apmeklējuši 720 000 interneta lietotāju (-6 000 Real Users). Tikmēr ar skaitliski lielāko auditorijas kritumu – par 73 000 lietotājiem –  jūlijā trešajā pozīcijā ierindojas facebook.com kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši 613 000 Real Users. Topa ceturtajā pozīcijā seko inbox.lv ar 560 000 lietotājiem no datoriem jūlijā (-18 000 Real Users), bet Top 5 noslēdz delfi.lv ar 512 000 lasītājiem no datoriem, to skaitu saglabājot kā jūnijā (+83 lietotāji).

Tikai viena no datoru topa vietnēm jūlijā uzrādījusi vērā ņemamu auditorijas pieaugumu – par 18 000 Real Users pieaugusi swedbank.lv auditorija, pagājušajā mēnesī sasniedzot 485 000 lietotājus. Lai arī lielākā daļa auditorijas vietņu uzrādījušas samērā līdzīgus apmeklējuma kritumus, bez jau minētajiem par 30 000 lietotājiem sarucis portāla latvija.lv apmeklējums (196 000 Real Users), par 28 000 lietotājiem – iepirkšanās vietnes aliexpress.com apmeklējums (212 000 lietotāju jūlijā), bet par 23 000 lietotājiem mazāk apmeklējumā no datoriem jūlijā sasniedzis arī portāls lsm.lv, kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši 295 000 Real Users.

Jāatzīmē, ka topam pievienojušās divas vietnes – ar 198 000 Real Users 18. pozīcijā ierindojas pašmāju sociālā platforma draugiem.lv, bet topu noslēdz vietne tet.lv, kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši 194 000 lietotāju no datoriem.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Jūlijā mobilā apmeklējuma topu kā iepriekš atklāj portāls delfi.lv ar 820 000 Real Users (+32 000 lietotāju), t.sk., lietotāji, kas portālu apmeklējuši, lietojot mobilo aplikāciju. Seko tvnet.lv ar 631 000 lietotājiem (-10 000 Real Users) un lsm.lv, kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši 605 000 lasītāju no mobilajām ierīcēm, kas ir par 13 000 lietotājiem mazāk nekā jūnijā. Tāpat kā iepriekšējā mēnesī, ceturtajā pozīcijā ierindojas jauns.lv ar 583 000 lietotājiem (+3 000 Real Users), bet Top 5 noslēdz la.lv ar 559 000 lietotājiem un nelielu auditorijas pieaugumu par 2 000 lietotājiem.

Raksturīgi vasaras mēnešiem, vairāk nekā puse topa vietņu uzrādījušas apmeklējuma pieaugumus no mobilajām ierīcēm. Skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu jūlijā uzrādījis ziņu portāls nra.lv, kuru apmeklējuši par 58 000 lasītājiem vairāk nekā jūnijā, sasniedzot 402 000 Real Users no mobilajām ierīcēm. 

"Šie rezultāti liecina, ka oriģināls saturs un viedokļu dažādība, ko nra.lv spēj nodrošināt, sabiedrībā ir pieprasīta. Lai padarītu portāla lietošanu ērtāku, patīkamāku un interesantāku, jūnija beigās mobilajai versijai izveidojām jaunu dizainu, ko mūsu lasītāji jau ir pozitīvi novērtējuši,” komentē SIA “Mediju Nams” valdes priekšsēdētājs Nauris Kāpostiņš

Tikmēr par 51 000 Real Users pieaugusi arī vietnes spoki.lv auditorija, jūlijā sasniedzot 207 000 Real Users. Skaitliski līdzīgus apmeklējuma pieaugumus uzrādījušas vietnes gismeteo.lv (+28 000 lietotāju) un mixnews.lv (+27 000 Real Users). Skaitliski lielāko auditorijas kritumu jūlijā uzrādījusi vietne lv.sputniknews.ru, kuru apmeklējuši par 19 000 mazāk lietotāju (183 000 Real Users jūlijā), bet par 12 000 pagājušajā mēnesī sarukusi portāla 1188.lv auditorija, jūlijā sasniedzot 329 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm.

Jāatzīmē, ka mobilās statistikas topā jūlijā atgriezusies vietne press.lv ar 146 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm, bet pirmoreiz topa vietnēm pievienojas sportazinas.com, kas noslēdz topu ar 138 000 lietotājiem pagājušajā mēnesī.

Dati par mediju grupām

Saskaņā ar gemiusAudience datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, jūlijā 58 procentus jeb 846 000 Latvijas interneta lietotāju sasniegusi DELFI mediju grupa – dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, uzrādot vienīgo auditorijas pieaugumu starp mediju grupām – par 35 000 lietotājiem. Savukārt TVNET grupa – dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām – sasniegusi 52 procentus Latvijas interneta lietotāju jeb 760 000 Real Users, kas ir par 7 000 lietotājiem mazāk nekā jūnijā.

Trešajā pozīcijā starp mediju grupām ierindojas Rīgas Viļņu mediju grupa, kas jūnijā sasniegusi 619 000 Real Users jeb 42 procentus lietotāju, kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī lietojuši jauns.lv straumēšanu, kopējai auditorijai saglabājoties jūnija līmenī. TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 35 procentus jeb 519 000 Latvijas interneta lietotāju (par 7 000 Real Users mazāk nekā iepriekšējā mēnesī), bet Mail.ru grupas vietnes mail.ru, ok.ru un vk.com pagājušajā mēnesī sasniedza 258 000 un 18 procentu interneta lietotāju (-13 000 lietotāju).  

Tikmēr reklāmas tīkls adQuota pagājušajā mēnesī sasniedzis 1 057 000 un 72 procentus interneta lietotāju. Mobile platformā adQuota jūlijā sasniedzis 967 000 Real Users, bet PC platformā – 471 000 Latvijas interneta lietotāju. 

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties datu vietnē: https://rating.gemius.com/


Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas jūlijā piedalījās gemiusAudience pētījumā. Kopējās un mobilās statistikas dati atspoguļo skriptēto lapu apmeklējumu, bet apmeklējumā no datoriem iekļautas arī neskriptētās vietnes. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli