atslēgvārdi

atslēgvārdi
2016-03-24 09:08

Gemius publicē interneta lapu kopējos auditorijas datus

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius pirmo reizi piedāvā kopējo statistiku par interneta lapu apmeklētājiem no datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem. Kā rāda dati, līdera pozīciju kopējā topā, ņemot vērā apmeklētāju skaitu no visām ierīcēm, ieņem ziņu portāls delfi.lv.

Kopš februāra gemiusAudience datos ir pievienota informācija par kopējo sasniedzamību jeb “Total Reach”. Tas nozīmē, ka interneta mediji turpmāk varēs redzēt ne tikai sasniegto interneta lietotāju skaitu no dažādām ierīcēm (datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem), bet arī kopējos auditorijas datus, ņemot vērā pārklāšanos starp dažādām platformām. 

“Nenoliedzami, interneta reklāmas tirgus joprojām fokusējas uz interneta lietotāju skaitu no datoriem, tomēr auditorija mobilajā vidē turpina augt un mēs nevaram to ignorēt. Tādēļ, atbildot tirgus pieprasījumam, piedāvājam interneta medijiem un mediju aģentūrām instrumentu, kas ļautu redzēt faktisko interneta lapu apmeklētāju skaitu visās platformās, ņemot vērā auditorijas pārklāšanos. Latvija ir pirmā Baltijas valsts, kur Gemius piedāvā datus par kopējo auditoriju,” komentē Linda Egle, Gemius Latvia vadītāja.

Pēc kopējiem auditorijas datiem apmeklētākā interneta lapa februārī bija ziņu portāls delfi.lv ar 931 300 reālajiem lietotājiem. Otrajā vietā ierindojas inbox.lv ar 911 500 apmeklētājiem, bet trešajā – tvnet.lv/apollo.lv ar 892 600 apmeklētājiem. 

No datoriem apmeklētāko lapu Top 3 februārī saglabājas nemainīgs. Pirmajā vietā ierindojas inbox.lv ar 805 800 lietotājiem, otrajā vietā atrodas ziņu portāls delfi.lv ar 771 300 apmeklētājiem, bet trešajā – ziņu portāli tvnet.lv/apollo.lv ar 745 300 apmeklētājus lielu auditoriju. Tikmēr topa 23.vietā pirmo reizi ienāk tomstv.lv, kas februārī spējis piesaistīt 132 000 lietotājus, pavirzoties priekšā tādiem portāliem kā dieviete.lv un firmas.lv. 

Kā rāda dati, no mobilajām ierīcēm apmeklētākā lapa bija delfi.lv, kam seko tvnet.lv/apollo.lv un inbox.lv. Salīdzinot apmeklētāko lapu topu no datoriem un mobilajām ierīcēm var manīt būtiskas atšķirības. Vairākas interneta lapas mobilajā vidē uzrāda labākus rezultātus nekā no datoriem, piemēram., tomstv.lv (8. vieta no mob.telefoniem, kamēr no datoriem - 23.vieta), dieviete.lv (10. vieta no mob.telefoniem, 24.vieta no datoriem), city24.lv (11.vieta no planšetdatoriem, 19.vieta no datoriem) līdz ar to nokļūstot augstākās pozīcijās kopējā topā, ņemot vērā auditoriju visās platformās. 

Apmeklējumos no mobilajām ierīcēm topā ierindojas arī tādas interneta lapas, kas nav atrodamas starp Top 25 lapām apmeklējumos no datoriem, tostarp sportacentrs.com (17.vieta no mob.telefoniem; 31.vieta no datoriem), mixnews.lv (22.vieta no mob.telefoniem; 37.vieta no datoriem), focus.lv (25.vieta no mob.telefoniem; 34.vieta no datoriem) un lattelecom.wifi.lv (7.vieta no mob.telefoniem, 53.vieta no datoriem). 

Top 25 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas februārī piedalījās gemiusAudience pētījumā. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses. Pilns portālu tops pēc reālo lietotāju skaita no datoriem, lappušu skatījumu skaita (page views) un  sasniedzamības (reach) apskatāms publiskajā tendenču vietnē www.audience.gemius.lv.

Informāciju sagatavoja,

Elīna Platonova

elina.platonova@gemius.com

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Komentārs:

Linda Egle

Gemius Latvia vadītāja un industrijas eksperte

Gemius Latvia vadītāja un industrijas eksperte

Rādīt visus eksperta rakstus

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli