atslēgvārdi

atslēgvārdi
2021-02-11 09:38

Gemius publicē janvāra apmeklētāko vietņu TOP 20

Gemius publicē janvāra apmeklētāko vietņu TOP 20

Janvārī vairāk nekā puse TOP 20 vietņu kopējās statistikas topā uzrādījušas apmeklējuma kritumus, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Kamēr datoru topam pievienojusies attālinātās saziņas vietne zoom.us, starp apmeklētākajām vietnēm no mobilajām ierīcēm ierindojies pašmāju reģionālais portāls liepajniekiem.lv.

Kopējā statistika visās platformās

Jaunā gada pirmajā mēnesī saglabājot līdera pozīcijas, kopējās statistikas topu atklāj ziņu portāls delfi.lv ar 840 000 Real Users, kas par 58 000 lietotājiem mazāk nekā decembrī (-7 procenti). Pakāpjoties par divām pozīcijām kopējās statistikas topā, vietne inbox.lv ieņem otro vietu ar 736 000 apmeklētājiem, auditorijai pieaugot par 37 000 lietotājiem (+5 procenti), kas ir topa skaitliski lielākais pieaugums pagājušajā mēnesī. Tikmēr TOP 3 pagājušajā mēnesī noslēdz tvnet.lv ar 725 000 lasītājiem, kas ir par 14 000 lietotājiem mazāk nekā decembrī (-2 procenti). Ar 706 000 lietotājiem no visām ierīcēm kopā ceturto pozīciju ieņem sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv (-17 000 Real users), bet piektajā vietā ar 685 000 ierindojas portāls jauns.lv (-9 000 lietotāju).

Jāatzīmē, ka vairāk nekā puse TOP 20 vietņu piedzīvojušas apmeklējuma kritumus. Par 94 000 mazāk lietotāju janvārī apmeklējuši vecāku portālu mammamuntetiem.lv (-43 procenti), bet par 84 000 Real Users sarucis portāla bb.lv lasītāju skaits (-37 procenti). Tāpat par 47 000 Real Users, salīdzinot ar decembri, sarukusi apollo.lv auditorija (-8 procenti), bet ziņu un izklaides portālu skaties.lv janvārī apmeklējuši par 25 000 mazāk lietotāju (-4 procenti).

Tikmēr par 29 000 lietotājiem vairāk janvārī apmeklējuši vietni santa.lv (+8 procenti), bet par 24 000 Real Users pieaudzis tiesību aktu skaidrojumu portāla lvportals.lv apmeklējums (+7 procenti). Jāatzīmē, ka lietotāju skaitam no visām ierīcēm pieaugot par 60 000, janvārī topā atgriezusies laika ziņu vietne gismeteo.lv ar 259 000 Real Users.

Apmeklējumi no datoriem

Janvārī datoru topam pirmoreiz pievienojusies saziņas platforma zoom.us, kura ar 301 000 Real Users ierindojas topa 14. pozīcijā. Tikmēr TOP 20 apmeklētāko vietņu topā pagājušajā mēnesī atgriezušās arī vietnes instagram.com (286 000 Reals Users), interneta iepirkšanās milzis aliexpress.com (281 000 lietotāju), bet topu noslēdz SEB bankas vietne seb.lv ar 270 000 apmeklētājiem no datoriem.

Joprojām turpinoties attālinātajām mācībām, janvārī skaitliski vislielākos auditorijas pieaugumus uzrādījušas vietnes microsoft.com, kuru apmeklējuši 319 000 Real Users (+83 000 lietotāju), arī e-klase.lv, kuras apmeklējums pieaudzis par 58 000 Real Users, pagājušajā mēnesī sasniedzot 315 000 lietotāju, bet par 41 000 pieaudzis interneta enciklopēdijas wikipedia.org apmeklējums (400 000 lietotāju).

Janvārī datoru topu atklāj Google, ko apmeklējuši 1 046 000 lietotāji (+22 000 Real Users), otro pozīciju ieņem youtube.com ar 810 000 lietotājiem, kas ir par 61 000 vairāk nekā decembrī, bet Top 3 noslēdz facebook.com ar 689 000 lietotājiem, kas ir par 12 000 Real Users mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Ceturtajā pozīcijā ar 574 000 lietotājiem no datoriem ierindojas inbox.lv (-12 000 Real Users), bet piektā populārākā vietne pēc apmeklējuma no datoriem tāpat kā decembrī bija delfi.lv ar 543 000 lietotājiem (-11 000 Real Users).

Jāatzīmē, ka bez jau iepriekš nosauktajām, vēl tikai divas citas datoru topa vietnes uzrādījušas auditorijas kritumus. Par 17 000 lietotājiem samazinājusies swedbank.lv auditorija, bet par 10 000 lietotājiem mazāk janvārī no datoriem lasījuši ziņu portālu tvnet.lv.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Janvāra mobilā apmeklējuma topu atklāj delfi.lv ar 825 000 lietotājiem, kas ir par 55 000 mazāk nekā decembrī, seko portāls tvnet.lv ar 706 000 Real Users, kas ir par 14 000 mazāk, salīdzinot ar decembra datiem, bet TOP 3, pakāpjoties par vienu pozīciju, noslēdz jauns.lv ar 648 000 lasītājiem (-7 000 Real Users). Ceturto pozīciju ieņem portāls lsm.lv ar 642 000 lietotājiem un auditorijas kritumu par 19 000 lietotājiem, bet piektajā vietā, pakāpjoties par divām pozīcijām, ierindojas vietne la.lv, kuras apmeklējums pieaudzis par 12 000 lietotājiem, janvārī sasniedzot 582 000 Real Users.

Ievērojamu auditorijas pieaugumu janvārī, tāpat kā kopējās statistikas topā, uzrādījusi vietne inbox.lv, kuru no mobilajām ierīcēm apmeklējuši par 86 000 lietotāju vairāk nekā iepriekšējā mēnesī, kas ir skaitliski lielākais pieaugums janvārī. Šis pieaugums daļēji skaidrojams ar tehniskām problēmām decembra mērījumos par mobilo aplikāciju, taču mobilajā apmeklējumā arī bez aplikācijas janvārī lietotāju skaits pieaudzis par 16 000 lietotājiem. Jāpiemin, ka janvārī auditorijai no mobilajām ierīcēm pieaugot par 60 000 lietotājiem, mobilajam topam 19. pozīcijā pievienojas reģionālais portāls liepajniekiem.lv ar 158 000 lietotājiem janvārī.

“Gada pirmajā mēnesī izdevās radīt patiesi gan kvalitatīvu, gan piesaistošu saturu. Mūsu publikācijas acīmredzot izdevies veiksmīgi reklamēt citos kanālos, arī sociālajos tīklos. Auditorijas pieaugums janvārī vērojams portāla apmeklējumiem gan tieši, gan no citiem resursiem, piemēram, sociālajiem tīkliem,” komentē Ints Grasis, izdevniecības “Kurzemes Vārds” (viens no medijiem portāls liepajniekiem.lv) vadītājs

Skaitliski lielākos apmeklējuma kritumus janvārī, tāpat kā kopējās statistikas topā, uzrādījis portāls bb.lv, kuru apmeklējuši par 94 000 mazāk lietotāju (-54 procenti), tāpat arī vecāku portāls mammamuntetiem.lv, kura auditorija samazinājusies par 90 000 Real Users (-51 procents). Tikmēr portāla apollo.lv auditorija samazinājusies par 48 000 lietotājiem, bet izklaides vietni spoki.lv apmeklējuši par 33 000 mazāk lietotāju.

Dati par mediju grupām

Saskaņā ar gemiusAudience datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, janvārī TVNET grupa - dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām – apsteigusi DELFI grupu, un sasniegusi 870 000 un 59 procentus Latvijas interneta lietotāju no visām platformām – datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem – kopā, kas ir par 9 000 lietotājiem mazāk nekā decembrī. DELFI grupa – dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju – sasniegusi 845 000 un 57 procentus interneta lietotāju no visām ierīcēm, kopējai auditorijai salīdzinot ar decembri samazinoties par 59 000 lietotājiem.

Saglabājot trešo pozīciju starp mediju grupām, Rīgas Viļņu mediju grupa janvārī sasniegusi 46 procentus un 687 000 Latvijas interneta lietotāju (par 8 000 Real users mazāk nekā decembrī), kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī lietojuši jauns.lv straumēšanu. TV3 mediju grupa, kura aptver datus par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, jaunā gada pirmajā mēnesī sasniegusi 640 000 un 43 procentus Latvijas interneta lietotāju (-31 000 Real users). Tikmēr vienīgā mediju grupa, kuras kopējā auditorija janvārī nav samazinājusies, ir Mail.ru grupa, kuras vietnes mail.ru, ok.ru un vk.com pagājušajā mēnesī sasniedza 387 000 un 26 procentus interneta lietotāju, uzrādot pieaugumu par 21 000 Real Users.

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties datu vietnē: https://rating.gemius.com/

Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas janvārī piedalījās gemiusAudience pētījumā. Kopējās un mobilās statistikas dati atspoguļo skriptēto lapu apmeklējumu, bet apmeklējumā no datoriem iekļautas arī neskriptētās vietnes. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli