atslēgvārdi

atslēgvārdi
2022-12-19 08:08

Gemius vērš uzmanību uz atšķirībām mediju auditoriju datos

Kopš spēkā stājušies GDPR ierobežojumi, kas cita starpā paredz to, ka lietotājam par dažādu sīkdatņu izmantošanu jāvaicā piekrišana, interneta lapas viena pēc otras ieviesušas dažādus CMP (Consent Management Platform) jeb piekrišanas vadības platformu risinājumus, lai ievērotu lietotāja vēlmes, tostarp arī tiesības būt nemērītam. Gemius kā viens no mediju sadarbības partneriem, kas apstrādā datus, ir izstrādājis rekomendācijas - vienotas starptautiskas prakses ieteikumus medijiem.  

Kopš spēkā stājusies vispārīgā datu aizsardzības regula (VDAR) jeb GDPR ierobežojumi, kas cita starpā paredz to, ka lietotājam par dažādu sīkdatņu izmantošanu jāvaicā piekrišana, interneta lapas viena pēc otras ieviesušas dažādus CMP (Consent Management Platform) jeb piekrišanas vadības platformu risinājumus, lai ievērotu lietotāja vēlmes, tostarp arī tiesības būt nemērītam. Tā kā šī regula attiecas arī uz medijiem, tad  Gemius kā viens no mediju sadarbības partneriem, kas apstrādā datus, izstrādāja rekomendācijas - vienotas starptautiskas prakses ieteikumus, ko nosūtījām medijiem.  

Šobrīd Latvijas tirgus un starptautiskā pieredze atklāj, ka rekomendāciju un regulas prasību izpildes tehniskie risinājumi atšķiras pa medijiem un valstīm, acīmredzot pastāvot dažādiem viedokļiem un interpretācijām par to, vai mediju auditorijas pētnieka sīkdatne, tsk. Gemius sīkdatne, ir uzskatāma par obligātu vai nē, kā arī, vai tā var tikt parādīta pirms lietotāja piekrišanas loga. Vienlaikus mediju izmantotie lietotāja piekrišanas logi ir ar dažādu saturu un funkcionalitāti. Ņemot vērā atšķirīgo obligātās sīkdatnes jēdziena interpretāciju, līdztekus pastāv dažāda prakses, turklāt vienotas pieejas nav arī starptautiskā līmenī - ir valstis, kurās analītiskās sīkdatnes tiek uzskatītas par pamata darbībai nepieciešamām, kā arī pretēji. Šādā situācijā mediju auditoriju pētījumu rezultātu salīdzināšana virknē parametru var kļūt apgrūtināta. Mediju biznesa modelī auditoriju datiem ir nozīmīga loma, kas lielā mērā ļauj medijiem ar reklāmu finansēt visu vai lielu daļu žurnālistikas satura, un tieši šis aspekts atšķir medijus no citām interneta lapām, tāpēc esam situācijā, kad visu tirgus dalībnieku – mediju, reklāmdevēju un aģentūru interesēs, ir pieņemt un ieviest vienotu risinājumu, kas no vienas puses izpilda VDAR prasību izpildi, bet no otras puses neierobežo mediju biznesa modeļa darbību.

Tā kā ticamiem un savstarpēji salīdzināmiem  mediju auditorijas datiem ir būtiska loma  mediju pastāvēšanā,  Gemius kopā ar Latvijas Reklāmas asociāciju (LRA) un Datu valsts inspekciju ir uzsākuši konsultācijas, lai nonāktu pie visām iesaistītajām pusēm akceptējama, vienota risinājuma šī jautājuma sakārtošanā.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli