atslēgvārdi

atslēgvārdi
2023-12-07 11:52

gemiusAudience interneta vietņu Top 20 novembrī

gemiusAudience interneta vietņu Top 20 novembrī

Novembrī gan apmeklējumā no visām ierīcēm kopā, gan mobilajām ierīcēm un datoriem piecas apmeklētākās vietnes saglabājušas savas pozīcijas, liecina interneta tehnoloģiju un pētījumu uzņēmuma Gemius publicētais apmeklētāko vietņu tops. No visām platformām skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu uzrādījis portāls santa.lv, tikmēr lielāko auditorijas kritumu – likumdošanas skaidrojumu vietne lvportals.lv.  

Kopējā statistika un apmeklējums no mobilajām ierīcēm

Gan kopējās statistikas topā, gan apmeklējumā no mobilajām ierīcēm novembrī pirmās piecas apmeklētākās vietnes saglabājušas savas pozīcijas. Kopējās statistikas topu atklāj inbox.lv, ko novembrī no visām ierīcēm apmeklējuši 857 000 Real Users – par 8 000 lietotājiem mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Otrajā pozīcijā seko tvnet.lv ar 804 000 Real Users – par 11 000 lasītājiem mazāk nekā iepriekšējā mēnesī, bet pirmo trijnieku ar ievērojamu auditorijas pieaugumu – par 33 000 lietotājiem vairāk nekā oktobrī –  noslēdz delfi.lv ar 773 000 Real Users. Ceturtais apmeklētākais portāls no visām ierīcēm novembrī bija sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, kā auditorija pieaugusi par 21 000 Real Users, sasniedzot 758 000 lietotājus, bet pirmo piecinieku noslēdz jauns.lv ar 685 000 Real Users – par 3 000 lietotājiem mazāk nekā iepriekšējā mēnesī.

Tikmēr apmeklējumā no mobilajām ierīcēm – viedtālruņiem un planšetdatoriem – līdera pozīciju arī novembrī saglabā tvnet.lv, ko apmeklējuši 762 000 Real Users, kas ir par 9 000 mazāk nekā oktobrī. Auditorijai pieaugot par 30 000 lietotājiem, otrajā vietā ir delfi.lv ar 710 000 Real Users, bet pirmo trijnieku noslēdz lsm.lv, ko no viedtālruņiem, planšetdatoriem, kā arī lietojot mobilo aplikāciju, novembrī apmeklējuši 683 000 Real Users – par 19 000 lietotājiem vairāk nekā oktobrī. Uzrādot nelielu auditorijas pieaugumu par 1 000 lietotājiem, ceturtais apmeklētākais portāls novembrī bija jauns.lv ar 644 000 Real Users, bet pirmo piecinieku noslēdz inbox.lv ar 610 000 Real Users no mobilajām ierīcēm – par 11 000 lietotājiem mazāk nekā oktobrī.

Skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu topā gan no visām ierīcēm kopā, gan mobilajām ierīcēm uzrādījis portāls santa.lv, ko no visām ierīcēm kopā apmeklējuši 407 000 Real Users – par 51 000 vairāk nekā oktobrī, bet no mobilajām platformām – 374 000 lietotāju, kas ir par 50 000 vairāk nekā iepriekšējā mēnesī. Tikmēr sasniedzot 585 000 Real Users no visām ierīcēm, par 30 000 Real Users pieaugusi vietnes nra.lv auditorija, kamēr no mobilajām ierīcēm portāls sasniedzis pat par 35 000 vairāk lasītāju – 544 000 Real Users.

Gan no visām platformām kopā, gan mobilajām ierīcēm skaitliski lielāko auditorijas kritumu starp topa vietnēm, salīdzinot ar datiem par oktobri, uzrādījis likumdošanas skaidrojumu portāls lvportals.lv, kā auditorija samazinājusies par 78 000 lietotājiem, sasniedzot 192 000 Real Users no visām ierīcēm novembrī, kamēr no mobilajām ierīcēm vietnes auditorija sarukusi par 62 000 lietotājiem, sasniedzot 122 000 Real Users. Novembris bija pirmais pilnais mēnesis, kad portālā atrisinātas GDPR regulas prasību izmaiņas attiecībā uz lietotāja piekrišanas logu (CMP).

Šobrīd lielākā daļa no medijiem izmanto CMP logus, kuros nav iespējams redzēt, kādus sīkdatņu ierakstus katrs no partneriem veic katrā no sīkdatņu klasifikācijas kategorijām, kā arī nav iespējams redzēt šo sīkdatņu funkciju un cik ilgi tā būtu derīga. Atsevišķi mediji, piemēram, delfi.lv un lasi.lv, izmanto striktāku pieeju, proti, CMP logā ir iespējams redzēt, kādus sīkdatņu ierakstus katrs no partneriem veic katrā no sīkdatņu klasifikācijas kategorijām, to derīguma termiņu un mērķi, kādam šī sīkdatne tiek izmantota. Šī pieeja samazina gemiusAudience pētījumā sasniegto Real Users skaitu. “Pašlaik Gemius gaida rekomendācijas no Datu valsts inspekcijas par vadlīnijām vienotai pieejai šajā jautājumā,” situāciju komentē Linda Egle, Gemius vadītāja Latvijā un Igaunijā.

Novembrī par 55 000 lietotājiem mazāk no visām ierīcēm kopā sasniedzis arī laika ziņu portāls gismeteo.lv (273 000 Real Users), apmeklējumā no mobilajām ierīcēm zaudējot 39 000 Real Users, bet vietnes la.lv kopējā auditorija sarukusi par 28 000 lietotājiem, sasniedzot 545 000 Real Users, savukārt portālu 1188.lv novembrī apmeklējuši par 22 000 mazāk lietotāju no visām ierīcēm kopā – 594 000 Real Users. No mobilajām ierīcēm portāla la.lv auditorija sarukusi par 25 000 Real Users (506 000 Real Users), bet 1188.lv apmeklējums sarucis par 22 000 lietotājiem (551 000 Real Users), salīdzinot ar oktobri. Jāatzīmē, ka apmeklējumā no mobilajām ierīcēm skaitliski līdzīgu kritumu uzrādījis arī reģionālais portāls liepajniekiem.lv, ko apmeklējuši 149 000 Real Users – par 23 000 mazāk nekā oktobrī.

Apmeklējums no datoriem

Ar 1 011 000 Real Users apmeklētākā vietne no datoriem novembrī nemainīgi ir Google, kas saglabājusi auditoriju oktobra līmenī. Tai seko video straumēšanas vietne youtube.com ar 692 000 Real Users – par 23 000 lietotājiem mazāk nekā oktobrī, bet trešā apmeklētākā vietne arī novembrī bija inbox.lv, ko apmeklējuši 570 000 Real Users. Topa ceturtajā pozīcijā ierindojas sociālā tīklošanās vietne Facebook, kas novembrī sasniegusi 544 000 lietotāju no datoriem – par 18 000 Real Users mazāk nekā oktobrī, bet Top 5 noslēdz swedbank.lv ar 429 000 Real Users, kas ir par 24 000 mazāk nekā iepriekšējā mēnesī.

Novembrī topā atgriežas vietne tet.lv, ar 186 000 Real Users ieņemot topa 18. pozīciju, bet topa 19. vietā ar 182 000 Real Users –  vietne eparaksts.lv, kamēr to pamet vietnes twitter.com un aliexpress.com.

Dati par mediju grupām

Mediju grupu topā līdera pozīciju arī novembrī saglabā TVNET grupa ar vietnēm tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām, ko apmeklējuši 894 000 Real Users jeb 59 procenti Latvijas interneta lietotāju, auditorijai, salīdzinot ar oktobri, sarūkot par 19 000 lietotājiem. Tāpat kā oktobrī, otrā ir Inbox mediju grupa ar vietnēm inbox.lv, pp.lv, xtv.lv, klab.lv, kā arī inbox.lv mobilo aplikāciju, kas sasniegusi 870 000 Real Users jeb 58 procentus interneta lietotāju – par 7 000 mazāk nekā oktobrī. Uzrādot starp grupām skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu grupas līmenī – par 35 000 Real Users – , trešā ir DELFI mediju grupa, kas ar vietnēm delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju sasniegusi 829 000 Real Users jeb 55 procentus Latvijas interneta lietotāju.

Ar 701 000 Real Users, kas apmeklējuši grupas vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī lietojuši jauns.lv straumēšanu, ceturtā ir Rīgas Viļņi mediju grupa , kas sasniegusi par 3 000 lietotājiem vairāk nekā oktobrī. Ar auditorijas pieaugumu par 24 000 lietotājiem, piektajā pozīcijā atgriežas TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3.lv, topradio.lv, play.tv3.lv video, topradio.lv un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, ko novembrī lietojuši 667 000 Real Users (44 procenti Latvijas interneta lietotāju), bet grupu topu noslēdz la.lv/ TV24 grupa ar 658 000 Real Users jeb 43 procentiem interneta lietotāju, kas apmeklējuši vietnes la.lv, grani.lv, kā arī lrtv.lv un tv24.lv, auditorijai grupas līmenī sarūkot par 23 000 lietotājiem.

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties gemiusAudience datu analīzes vietnē e.gemius.com.

Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas novembrī piedalījās gemiusAudience pētījumā. Kopējās un mobilās statistikas dati atspoguļo skriptēto lapu apmeklējumu, bet apmeklējumā no datoriem iekļautas arī neskriptētās vietnes. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

Atslēgvārdi

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli