atslēgvārdi

atslēgvārdi
2011-12-16 01:00

Iznācis gemiusAdMonitor pētījums par interneta reklāmas tendencēm 2011. gada pirmajā pusē

Interneta izpētes uzņēmums Gemius publiskojis pētījumu gemiusAdMonitor par interneta reklāmas tendencēm Centrālās un Austrumeiropas (CAE) valstīs. Pētījumā apkopoti dati par 2011. gada pirmā pusgada rezultātiem Čehijā, Ungārijā, Slovākijā un Polijā. Pētījuma rezultāti rāda, ka augstākais CTR (click through rate - rādītājs, kas parāda klikšķu attiecību pret reklāmas parādīšanās reizēm) vērojams Slovākijā. Līdz ar to Slovākija ieņem līderpozīcijas – tur CTR rādītājs ir vairāk nekā divas reizes …

Interneta izpētes uzņēmums Gemius publiskojis pētījumu gemiusAdMonitor par interneta reklāmas tendencēm Centrālās un Austrumeiropas (CAE) valstīs. Pētījumā apkopoti dati par 2011. gada pirmā pusgada rezultātiem Čehijā, Ungārijā, Slovākijā un Polijā.

Pētījuma rezultāti rāda, ka augstākais CTR (click through rate - rādītājs, kas parāda klikšķu attiecību pret reklāmas parādīšanās reizēm) vērojams Slovākijā. Līdz ar to Slovākija ieņem līderpozīcijas – tur CTR rādītājs ir vairāk nekā divas reizes lielāks nekā Ungārijā un gandrīz divas reizes lielāks nekā Čehijā.  

Kā skaidro Tamāšs Āčs (Tamás Ács), gemiusDirrectEffect pētījuma produktu vadītājs, šādi rezultāti skaidrojami ar Ungārijā un Čehijā iecienīto metodi maksāt par klikšķi (pay per click), nevis par reklāmas ekspozīciju reizēm. Līdz ar to, reklāmas tiek parādītas biežāk, kā rezultātā CTR rādītājs samazinās.

Analizējot attiecības starp CTR rezultātiem un reklāmas banera izmēru, var novērot, ka biežāk izmantotie baneri nemaz nav tie apmeklētākie. Biežāk izmantotie nereti ir vienkāršāki, mazāk ievērojami un līdz ar to arī mazāk klikšķināti nekā lielie un agresīvie baneri. Protams, tas nenozīmē to, ka tie ir mazāk efektīvi. Vienkāršus banerus var papildināt ar radošu ideju vai piesaistošu dizainu, pasniedzot ideju, kur var iztikt bez klikšķa. Tomēr, ir interesanti apskatīt sakarību starp reklāmas izmēru un CTR rādītāju. Polijā līdzīgi kā vairumā citu CAE valstu, pastāv  lineāra sakritība - jo lielāks reklāmas izmērs, jo lielāks CTR.

 

2.      attēls. Vidējais CTR pēc reklāmas laukuma izmēra (pikseļos) Polijā


Avots: gemiusDirectEffec,t 2011. gada pirmā puse

 

Tomēr, pēc gemiusAdMonitor rezultātiem, izņēmums ir Ungārija. Šajā tirgū reklāmas banera izmērs nenosaka CTR rādītāju. Jau iepriekš bija novērots, ka tieši Ungārijā lielformāta baneri netiek klikšķināti vairāk kā mazie, gluži pretēji – tie biežāk tiek ignorēti.  Arī citi Gemius veiktie pētījumi ir parādījuši tendenci, ka Ungārijas iedzīvotāji ir atturīgāki un tos mazāk ietekmē reklāmas nekā citos CEE tirgos, tajā skaitā arī lielie un uzmācīgie baneri.

Visvairāk reklāmu parādīšanās (impressions) fiksētas  tādās kategorijās kā  "finanses un apdrošināšana", "telekomunikācijas" un "auto”. Savukārt augstākais vidējais CTR novērots pavisam citās kategorijās, tādās kā "pārtika", "sadzīves tehnika, mēbeles un iekārtas", "mediji, grāmatas, CD/DVD" un  "apģērbs un aksesuāri" - šīs nozares spēj piesaistīt vairāk lietotāju, kas apmeklē baneri, klikšķinot uz tā. Tas, iespējams, skaidrojams ar radošu reklāmas materiālu lietošanu ikdienas produktu reklamēšanā.

gemiusAdMonitor pētījums tiek veidots periodiski, balstoties uz reklāmas baneru servēšanas sistēmas gemiusDirectEffect un portālu reklāmas servera AdOcean datiem, apkopojot rezultātus par tādām valstīm kā Čehija, Ungārija, Polija, Rumānija un Slovākija. AdMonitor pētījums piedāvā statistiku par populārākajiem reklāmas baneru formātiem, kā arī par dažādiem citiem indikatoriem, kas nosaka interneta kampaņu efektivitātes rādītājus.

Atslēgvārdi

To clipboard> Drukuj

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli