atslēgvārdi

atslēgvārdi
2014-06-11 06:35

Iznācis pārskats par būtiskākajām tendencēm Baltijas interneta tirgū

Baltijas valstīs ir vairāk nekā 3.5 miljoni interneta lietotāju, kuru vidū aktīvākie interneta lietotāji ir sievietes, savukārt lielākais interneta lietotāju skaits nāk no valstu galvaspilsētām. Aizvien aktīvāk tiek izmantotas mobilās aplikācijas, savukārt Delfi, interneta lapa Nr.1 Lietuvā un Igaunijā, uzlabojusi pozīcijas arī Latvijā, liecina jaunākais interneta izpētes uzņēmuma Gemius veiktais pārskats “Online Landscape: Baltics”.

Baltijas valstis ir viens no mazākajiem interneta tirgiem Centrālās un Austrumeiropas (CEE) reģionā ar 3.5 miljoniem interneta lietotājiem vecumā no 18 līdz 69 gadiem. Tajā pat laikā starp visām CEE reģiona valstīm te ir vislielākais interneta lietotāju skaits attiecībā pret visiem valsts iedzīvotājiem.

Baltijā internetu biežāk izmanto sievietes, 53%, attiecīgi vīrieši - 47%. Visnobriedušākā interneta auditorija ir Igaunijā – 37% no interneta lietotājiem ir vecāki par 45 gadiem, Latvijā tādi ir 34%, bet Lietuvā 30% no visiem interneta lietotājiem. Rīga ir galvaspilsēta ar procentuāli vislielāko interneta lietotāju skaitu attiecībā pret valsts iedzīvotājiem – 39%, tai seko Tallina ar 31%, bet no Viļņas nāk tikai 27% no visiem interneta lietotājiem Lietuvā. Lai arī rīdzinieki ir visvairāk, tie internetā pavada vismazāk laika - vidēji 21 stundu un 38 minūtes mēnesī uz vienu interneta lietotāju. Ilgāko laiku internetā pavada iedzīvotāji no Rēzeknes – vidēji 31 stundu un 52 minūtes mēnesī.

Savukārt tendences Igaunijā rāda, ka internetā pavadītais laiks uz vienu interneta lietotāju samazinās. Tas, visticamāk, skaidrojams ar auditorijas aktivitātes palielināšanos dažādās mobilajās aplikācijās. Par strauju mobilo iekārtu izmantošanu interneta pārlūkošanai liecina tas, ka pēdējo divu gadu laikā mobilā interneta plūsma ir augusi no 1% līdz pat 10% no kopējās interneta plūsmas valstī. Igaunija ir arī vienīgā valsts, kur mobilā interneta plūsma no planšetdatoriem vakara stundās ir lielāka nekā no viedtālruņiem.

Populārākais interneta medijs Baltijas reģionā ir mediju grupai „Ekspress grupp” piederošais ziņu portāls Delfi, kas Igaunijā sasniedz 65%, bet Lietuvā - 58% no visiem interneta lietotājiem. Latvijā līderpozīciju ieņem inbox.lv, savukārt līdz ar portāla calis.lv iegādi, portālam delfi.lv izdevies ierindoties 2. pozīcijā, kas ilgus gadus piederēja sociālajam tīklam draugiem.lv. Savas pozīcijas Baltijas reģionā stiprina arī mediju grupa „Eesti Meedia group”, līdzās jau tai piederošajam portālam tvnet.lv iegādājoties arī apollo.lv.

Visās Baltijas valstīs pieaug arī interneta video vietņu popularitāte – turpina augt gan tv3play.lt, gan tvplay.lv auditorija. Latvijā un Igaunijā apmeklētāju skaitu palielina arī cita interneta video satura vietne - megogo.net.

Šie un citi fakti ir publicēti jaunākajā “Online Landscape Baltics” pārskatā par interneta tirgu Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Pārskats aptver plašu tēmu loku, galveno uzmanību vēršot uz svarīgākajām interneta tendencēm Baltijas reģionā laika posmā no 2012. līdz 2014. gadam. Pārskats pieejams Gemius mājaslapā un to var lejupielādēt šeit.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

pārskati

Nozare

Mediji

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli