atslēgvārdi

atslēgvārdi
2012-08-15 00:00

Kā mediju grupa ”Tipro” (one.lt) izrevidēja savu baneru skapi

Par "Tipro" mediju grupu   Lietuvas mediju grupa "Tipro" ir viena no lielākajām mediju grupām Lietuvā, kura savu darbību izvērš ne tikai Lietuvā, bet arī ārzemēs. Pēdējais lielākais darījums Lietuvā bija sociālā tīkla one.lt iegāde pērnā gada rudenī.  Kā liecina "gemiusAudience" pētījuma dati, "Tipro" piederošo portālu auditorija kopumā aptver 46,92 %  no Lietuvas interneta lietotājiem, kas ir gandrīz 931 500 reālie lietotāji mēnesī  ("gemiusAudience" aprīļa dati). No tiem …

Par "Tipro" mediju grupu

 

Lietuvas mediju grupa "Tipro" ir viena no lielākajām mediju grupām Lietuvā, kura savu darbību izvērš ne tikai Lietuvā, bet arī ārzemēs. Pēdējais lielākais darījums Lietuvā bija sociālā tīkla one.lt iegāde pērnā gada rudenī.  Kā liecina "gemiusAudience" pētījuma dati, "Tipro" piederošo portālu auditorija kopumā aptver 46,92 %  no Lietuvas interneta lietotājiem, kas ir gandrīz 931 500 reālie lietotāji mēnesī  ("gemiusAudience" aprīļa dati). No tiem pazīstamākie portāli ir iepazīšanās portāls "one.lt", kas aptver 30,64% no Lietuvas interneta auditorijas un izklaides portāls "demotyvacijos.lt", ar 23,55 %. Mediju grupai "Tipro" pieder arī citi veiksmīgi portāli tādās valstīs kā Maķedonija (demotiviran.commojagarderoba.mk), Serbija (www.demotivacija.rswww.mojekrpice.rs) Horvātija (demotivacija.hrmojekrpice.hr), Slovēnija (www.demotivacija.si), ASV (www.demotivation.us), Meksika (desmotivaciones.mx), Spānija (desmotivado.es) Krievija (demotivacija.ru) un Slovākija (demotivacia.sk).

Par "one.lt" iegādi

 

"Piemērots produkts par piemērotu cenu", tā "Tipro" īpašnieks Elvijus Gudžiūnas pamato iepazīšanās portāla "one.lt" iegādes iemeslus. Pirms tā iegādes, portāls dzīvoja savu dzīvi – principā, kāds tas bija kopš to izveidoja "Forticom", tāds tas arī bija pieejams lietotājiem uz iegādes brīdī. Nonākot "Tipro" rokās, tā jaunie īpašnieki saprata, ka portālā nepieciešams veikt dažādas izmaiņas – jāpielāgojas laikam, jānotur auditorija, piedāvājot tai plašāku saturu, kā arī nodrošināt to arī tad, ja lasītājs nav pierakstījies "one.lt" sistēmā. Jānomaina nu jau novecojušais dizains, kā arī jāpalielina reklāmas ienākumi, kas bija kļuvuši neadekvāti zemi. Tajā bija daudz neizpārdotu ekspozīciju, kā arī tas nespēja piepildīt klientu reklāmas kampaņu plānus. Tāpat jaunie īpašnieki arī redzēja iespējas samazināt portāla administratīvās izmaksas. Bija skaidri redzams, ka reklāma neienes tik daudz ienākumu, cik šādā gadījumā tas varētu būt. Tā jaunie īpašnieki braši ķērās pie pārmaiņām portālā.

Pārmaiņas

 

Pārmaiņas skāra ne tikai iepazīšanās portālu "one.lt", kur tās bija nepieciešamas visvairāk. Tās norisinājās un vēl joprojām norisinās visos Tipro" mediju grupas esošajos portālos. "Paveikts jau ir daudz, bet vēl arī ir daudz citu ideju un plānu, ko īstenot un uzlabot", saka E. Gudžiūnas.

"One.lt" - no vertikālā uz horizontālo portālu

 

Lielākās pārmaiņas skāra tieši jauniegādāto iepazīšanās portālu "One.lt". Tajā  tika integrēti arī citi "Tipro" portāli, piedāvājot one.lt auditorijai dažāda satura informāciju – ziņas, spēles, receptes, u.c, kā arī šo saturu iespējams lasīt tiem, kas nav pierakstījušies "one.lt" sistēmā. Tomēr "gemiusAudience" datos portāli netika pievienoti "one.lt", saglabājot savu individuālo statistiku, tādā veidā saglabājot iespēju klientiem izvēlēties savas reklāmas auditoriju, vadoties jau pēc kādām konkrētām interesēm, kas vieno katra portāla apmeklētājus. Savukārt vienojošais dizains "one.lt" lasītājam neatņem sajūtu, ka tas netiek "aizvests" citur, bet joprojām ir one.lt portālā. Atverot pirmo lapu, uzreiz  ir skaidrs, ka tas ir horizontāls portāls, ne vien sociālais tīkls, kas piedāvā ne vien jau ierastos iepazīšanās pakalpojumus, bet arī bildes, galerijas, vēstules, ziņas, joku lapas, receptes, spēles, sludinājumus un citus servisus. Protams, tika veiktas izmaiņas portāla dizainā, kā rezultātā tas kļuva acij tīkamāks un modernāks.

Līdz ar "one.lt" iegādi, mediju grupa ieguva portālu ar lielu auditoriju, kuram laiku pa laikam piedāvāt savus jaunos produktus, tādā veidā tos testējot un secinot, vai tie ir dzīvotspējīgi un vai tos būtu vērts turpināt attīstīt kā Lietuvā, tā ārzemēs. "Ar dažādām sociālo mediju sniegtajām iespējām mēs ļaujam lasītājiem pašiem piedalīties portālu satura veidošanā, komentēt, izteikt savas domas, tādā veidā piedaloties portāla veidošanā. Pēc šīm aktivitātēm arī ir redzams, kas interneta lietotājus piesaista, ko ir vērts turpināt", saka Dovilė Ramoškaitė, "Tipro" īpašniece un direktore.

Reklāmas servera loma mediju grupas biznesa attīstībā

 

Lai mērķu sasniegšana vainagotos panākumiem, portālos lielu lomu spēlē arī reklāmas servēšana, kas ir galvenais portālu ienākumu avots. Arī "Tipro" bija nospriedis, ka ar līdzšinējo divu reklāmas servēšanas sistēmu apvienojumu īsti nepietiek. Pēc vairāku variantu izvērtēšanas, izvēlējas par labu "Gemius" piedāvātajam "AdOcean".  „Bija skaidrs, ka iepriekšējie reklāmas servēšanas rīki nevar nodrošināt neatkarīgu, uzticamu un efektīvu reklāmas servēšanu un šis ir tas, kas noteikti jādara, ja vēlamies gūt peļņu", saka D. Ramoškaitė. Reklāmas servera maiņa ne vien uzlaboja reklāmas servēšanas ātrumu, ērtumu un kvalitāti, bet līdz ar to arī ļāva sīkāk pievērsties citiem uzlabojumiem portālā. "Nav šaubu, ka "AdOcean" palīdz mums pārvaldīt reklāmas pārdošanu visefektīvāk", priecājas Elvijus, "bez tam, esam ieguvuši uzticamību mediju un klientu vidū un mūsu datus vairs neviens neuzdrošinās apšaubīt".

Reklāmas skapja revīzija

 

Ar "AdOcean" palīdzību tika noteikti neefektīvie reklāmas laukumi, kas tika likvidēti. Savukārt populārākajiem baneriem, kas vienmēr tika izpārdoti, tika noteikts "Premium" statuss, kā rezultātā pacelta arī reklāmas cena. Šiem un arī citiem baneriem tika noteikta speciāla hierarhija, pēc kādas reklāmas tiek ievietotas tajos, dodot priekšroku tām reklāmām, kas portālam nes lielāku peļņu, attiecīgi tiešo klientu reklāmām, tīklu piegādātajām reklāmām, bet brīvās  banervietas automātiski aizpoldot ar pašreklāmu (citu "Tipro" portālu reklāmu).  Pēc "Tipro" aprēķiniem, ar "AdOcean" reklāmas vietu efektivitāte tika palielināta pat par 30-40 %.

Pēc pārejas uz jauno serveri, "Tipro" mediju grupai vairs nebija jālauza galva par to, kas tieši notiek visos tai piederošajos portālos, jo uzzināt, vai kampaņas tajos noris pēc plāna, ir vienkārši un ērti. Tāpat arī raitā reklāmas servēšanas gaita ļāva cilvēkiem, kas ar to iepriekš nodarbojās, pievērsties citām svarīgām lietām. Ietaupot laiku, vienlaikus tiek ietaupīta arī nauda.

 

Līdz ar jaunā reklāmas servera ieviešanu "Tipro" mediju grupa sāka izmantot tā advancētās reklāmas servēšanas iespējas, piedāvājot klientam ne vien kvantitāti, bet arī kvalitāti.  Pēc auditorijas parametriem tiek mērķētas atbilstošākas reklāmas, izmantojot, Custom tārgetingu , kas ļauj mērķēt pēc lietotāja ID, savienojot lietotāju datu bāzi ar "AdOcean" datu bāzi. Tā kā šis reklāmas mērķēšanas veids ir iespējams tikai tiem lietotājiem, kas ir pierakstījušies "one.lt" sistēmā, "Tipro" plāno izmantot arī klastertārgetinga iespējas, mērķēt reklāmu pēc speciāli atlasītiem sociāldemogrāfiskajiem datiem tiem portāla apmeklētājiem, kas nav pierakstījušies one.lt sistēmai. Tāpat kapings (capping) un citi rīki, kas palīdz servēt un mērķēt daudz precīzāk.  Par kvalitatīvu produktu ikviens ir gatavs maksāt vairāk nekā par "kaķi maisā".

 

Iepazīšanās portāls "one.lt" tika pārvērsts par horizontālo portālu, iegūstot ne tikai jaunu saturu, bet arī dizainu un tēlu. Līdz ar jaunā reklāmas servera ieviešanu, "Tipro" portālu reklāmas skapī tika atrasti vairāki skeleti. Šobrīd tie visi ir likvidēti, kā rezultātā ir samazinājušās "Tipro" administratīvās izmaksas un palielināta reklāmas efektivitāte. "Tipro" vairs nav jātaisnojas par datu precizitāti, jo tā vienkārši netiek apšaubīta! Reklāmas aģentūrām vairs netiek piedāvāts vien "kaķis maisā". Tagad "Tipro" klientam var piedāvāt precīzu reklāmas mērķēšanu jau izvēlētai auditorijai. Tas gan nenozīmē, ka "kaķis maisā" no piedāvājuma ir izņemts. Nē, tā nebūt nav, arī "kaķis" vēl ir pieejams, jo arī pēc tā vēl ir pieprasījums.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas

Valsts

Lietuva

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli