atslēgvārdi

atslēgvārdi
2015-09-01 08:37

Populārākās nozares interneta reklāmas tirgū Latvijā

Latvijas interneta reklāmas tirgū dominē reklāmas kampaņas, kas veltītas brīvā laika pavadīšanas iespējām. Savukārt no visām reklāmām internetā visbiežāk klikšķina reklāmas saistībā ar finanšu nozari, liecina starptautiskā interneta izpētes un konsultāciju uzņēmuma Gemius publicētais pētījums. 

Latvijā teju ceturtā daļa jeb 24 procenti no visām reklāmas kampaņām saistītas ar brīvā laika pavadīšanas iespējām (koncerti, kino, teātris, rotaļlietas). Salīdzinot ar situāciju pirms gada, kampaņu skaits šajā nozarē ir audzis par 5 procentiem. Ar 12 procentiem otra populārākā ir auto nozare (vieglās un kravas automašīnas, degviela, motori, velosipēdi), bet trešā – tirdzniecības nozare (lielveikali, veikali, noliktavas, video noma) ar kuru saistītās reklāmas veido 10 procentus no visām kampaņām.

Pēc reklāmu ekspozīciju sadalījuma visbiežāk Latvijas interneta vidē var manīt reklāmas, kas saistītas ar tirdzniecības nozari (18 procenti), kā arī reklāmas par sadzīves tehniku, mēbelēm un dekorācijām (mēbeles, mazās saimniecības preces, trauki), kas veido 13 procentus no visām reklāmas ekspozīcijām. 

Kā rāda dati, interneta lietotāji visvairāk klikšķina reklāmas finanšu nozarē. Vidējais CTR šāda veida reklāmām (finanses, apdrošināšana, brokeru pakalpojumi) ir 0.70 procenti. Click-Through Rate (CTR) ir klikšķu attiecību pret ekspozīcijām, kas parāda attiecību starp to, cik reižu reklāma tikusi parādīta un cik daudzi klikšķi uz tās ir veikti.  Šajā gadījumā CTR 0.70 procenti nozīmē, ka uz 1000 parādītām reklāmām ir veikti 7 klikšķi. Lai arī reklāmas par brīvā laika pavadīšanas iespējām Latvijā veido lielāko daļu no kampaņām, tās klikšķina visretāk – vidējais CTR reklāmām šajā nozarē ir 0.15 procenti.

"To, vai reklāma būs klikšķinātāka vai mazāk klikšķināta, lielā mērā ietekmē ne tikai to saturs, bet arī baneru atrašanās vieta un veids. Vairāk klikšķināts tiek uz interaktīviem reklāmas formātiem, kas gan piesaista lietotāju uzmanību, gan arī bieži vien gūst nejaušus klikšķus. Tāpat arī redzamās vietās (inscreen) esošai reklāmai ir lielāka iespēja tikt klikšķinātai, kā tai, kas atrodas ārpus no lietotāja ekrānā redzamās daļas. Attiecīgi pamanāmākās reklāmas vietas un interaktīvie formāti ir dārgāki par tradicionālajiem un izvēli par labu tam vai citam veidam lielā mērā nosaka kampaņas reklāmas budžets," skaidro Linda Egle, Gemius Latvia vadītāja.

Plašāka informācija par pētījuma datiem Latvijā un citās Centrālās un Austrumeiropas valstīs pieejama šeit

Pētījumā apkopoti dati par 13 Centrālās un Austrumeiropas valstīm, tajā skaitā par Latviju, Lietuvu, Igauniju, Poliju, Rumāniju, Serbiju, Slovākiju, Slovēniju, Ukrainu, Bulgāriju, Horvātiju, Čehiju un Ungāriju. Pētījumā parādās dati, kas iegūti laika posmā no 2014.gada oktobrim līdz 2015.gada martam no gemiusAdMonitor pētījuma, kurā tiek apkopoti populārākie reklāmas formāti, tiešsaistes reklāmā aktīvākās nozares un mobilās reklāmas tendences. Pētījums ir balstīts uz interneta kampaņu analīzes datiem (gemiusDirectEffect), kā arī datiem, kas iegūti no interneta mediju un tīklu reklāmas materiālu servēšanas sistēmas (AdOcean).

Informāciju sagatavoja,

Elīna Platonova

elina.platonova@gemius.com

To clipboard> Drukuj

Satura veids

pārskati

Nozare

Reklāma

Komentārs:

Linda Egle

Gemius Latvia vadītāja un industrijas eksperte

Gemius Latvia vadītāja un industrijas eksperte

Rādīt visus eksperta rakstus

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli