atslēgvārdi

atslēgvārdi
2022-10-20 11:17

AdReal: TOP 10 reklāmdevēji septembrī

Septembrī interneta reklāmas kampaņu monitoringa rīka AdReal zīmolu TOP 10 displeja reklāmu topā lielākoties pārstāvēti tirdzniecības zīmoli, līderos ierindojot Rimi, Lidl un Pērc un Pārdod. Tikmēr video kreatīvu zīmolu topu pagājušajā mēnesī atklāj telekomunikāciju nozares zīmols Galaxy Mobile Devices, bet starp Top 10 pirmsvēlēšanu mēnesī atrodama arī politiskā apvienība Apvienotais saraksts. 

Septembrī AdReal datos par Top 10 reklāmdevējiem displeja topā lielākoties atrodami tirdzniecības zīmoli. Apsteidzot iepriekšējā mēneša līderi Lidl, uz pirmo pozīciju pakāpies zīmols Rimi, kura displeja reklāmas parādījušās 530 000 lietotājiem no datoriem, tikmēr Lidl displeja baneri sasnieguši 512 000 Real Users un ierindojas topa otrajā pozīcijā, bet pirmo piecinieku noslēdz Maxima ar 466 000 Real Users. Topā tirdzniecības nozari pārstāv vēl citi – trešajā pozīcijā ierindojas Pērc un pārdod ar 492 000 lietotājiem, bet sestajā vietā ierindojies zīmols Rd Electronics ar 463 000 lietotājiem no datoriem.

Sarindojot zīmolus pēc sasniegto lietotāju skaita, starp Top 10 ierindojas trīs telekomunikāciju zīmoli – LMT, Tele2 un Bite, taču jāatzīmē, ka pēc primārās industrijas, kurā kategorizētas zīmolu reklāmas, LMT kreatīvi kategorizēti tirdzniecības industrijā, Tele2 – telekomunikāciju, bet Bites reklāmas vienlīdz bieži kategorizētas gan tirdzniecības, gan telekomunikāciju prioritārajā nozarē. LMT displeja baneri septembrī sasnieguši 460 000 lietotāju, Tele2 – 447 000 Real Users, bet Bite – 421 000 lietotāju no datoriem. Bez jau nosauktajiem, septembra displeja reklāmu zīmolu topa ceturtajā pozīcijā ierindojies tūrisma zīmols airBaltic ar 484 000 lietotājiem, bet astotajā – Swedbank no finanšu nozares ar 453 000 Real users.

Tikmēr datos par Top 10 reklāmdevējiem video kreatīvu topā pārstāvēti septiņu industriju zīmoli. Topu atklāj Galaxy Mobile Devices, kura video reklāmas septembrī parādījušās 309 000 lietotājiem no datoriem, bet trešajā pozīcijā ierindojies zīmols Tet ar 275 000 Real Users – abi pārstāv telekomunikāciju nozari. Tikmēr otro vietu topā ieņem LMT ar tirdzniecības nozares video kreatīviem sasniedzot 308 000 lietotājus.

Tikmēr video on demand nozari topā pārstāv zīmoli Tet+ ar 263 000 Real Users piektajā vietā, kā arī Viaplay, kas ar 232 000 lietotājiem ieņem septīto pozīciju. Ceturtais populārākais zīmols pēc video kreatīvu sasniegto lietotāju skaita septembrī ir Optibet no brīvā laika pavadīšanas nozares (270 000 Real Users), sestais – Swedbank no finanšu nozares ar 238 000 lietotājiem. Priekšvēlēšanu mēnesī topā iekļuvusi arī politiskā partija Apvienotais saraksts, kā video kreatīvi sasnieguši 226 000 interneta lietotāju, bet topu noslēdz Grammarly.com no datoru, audio un video nozares (216 000 Real Users), kā arī tirdzniecības nozares zīmols Lidl ar 213 000 Real Users. 

 

Gemius AdReal sistēmā katru dienu tiek apstrādāti ap 4 miljoni video reklāmu un 54 miljoni displeja reklāmu, tostarp ik dienu sistēmā ienāk aptuveni 60 000 jaunas displeja un 5 000 video reklāmas. Reklāmas tiek kategorizētas 18 nozarēs – telekomunikācijas, apģērbs un aksesuāri, tirdzniecība, pārtika, finanses, farmācija, mājsaimniecības preces un citās, ko iespējams skatīt detalizēti arī virknē apakšnozaru. Tās iespējams izdalīt pēc zīmola īpašnieka, zīmola, medija īpašnieka, medija kanāla vai nozares.

Pētījuma pamatā ir aptuveni 3000 interneta lietotāju liels panelis mēnesī (2000 panelistu dienā) vecuma grupā no 7 līdz 74 gadiem – reprezentatīva interneta lietotāju grupa, kas savās interneta pārlūkprogrammās datoros ir lejupielādējusi spraudni, ar kura palīdzību iespējams mērīt tiešsaistes reklāmas kampaņu efektivitāti. Ievāktie dati tiek kategorizēti un svērti, lai iegūtu kopējo tiešsaistes reklāmas tirgus ainu.

Lai uzzinātu vairāk par AdReal pētījumu, aicinām sazināties ar Gemius, rakstot uz contact@gemius.lv.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv

To clipboard> Drukuj

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli