atslēgvārdi

atslēgvārdi
2020-05-12 07:25

Gemius: 40 procenti aptaujāto interneta lietotāju izmantojuši iespēju patērēt kultūras saturu digitāli

Kā liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktā aptauja, sākoties ārkārtas situācijai valstī, vairāk nekā puse aptaujāto Latvijas interneta lietotāju nav varējuši apmeklēt kādu no ieplānotajiem kultūras pasākumiem. Tikmēr 40 procenti respondentu ir izmantojuši iespēju digitālā vidē apmeklēt muzejus, skatīties teātra izrādes un koncertu ierakstus, bet gandrīz 30 procenti ir gatavi par šādu saturu maksāt.

Veicot Latvijas interneta lietotāju aptauju, noskaidrots, ka valstī izsludinātās ārkārtas situācijas dēļ aptuveni 40 procenti respondentu nav varējuši apmeklēt no 1 līdz 4 ieplānotajiem kultūras pasākumiem, kamēr 38 procenti nebija iepriekš plānojuši šopavasar apmeklēt kultūras pasākumus. Aptuveni piektdaļa respondentu – 21 procents – nav varējuši apmeklēt pat 5 un vairāk no ieplānotajiem pasākumiem.

Pielāgojoties noteiktajiem ierobežojumiem, 40 procenti aptaujāto ir izmantojuši iespēju kultūras pasākumus baudīt, virtuāli apmeklējot muzejus, skatoties koncertus un teātra izrādes internetā. Gan klātienē, gan digitāli kultūras saturu nedaudz biežāk patērē respondenti, kuriem nav bērnu skolas vecumā, un iespēju virtuālajā vidē aplūkot šādu saturu tuvākajā laikā plānojuši 33 procenti gados jaunāko respondentu vecumā no 18 līdz 24 gadiem.

Lūgti atbildēt, vai būtu gatavi maksāt par kultūras pasākumiem digitālā vidē, 5 procenti respondentu norādīja, ka ir jau to darījuši, 23 procenti būtu gatavi to darīt, savukārt 39 procenti vēlētos šādu saturu saņemt bez maksas, bet 33 procenti nav gatavi ne maksāt, nedz arī ir ieinteresēti patērēt šādu saturu. 

Tāpat noskaidrots, ka pirms ārkārtas situācijas izsludināšanas valstī 12 procenti respondentu apmeklēja kultūras pasākumus vismaz reizi nedēļā, 40 procenti – vismaz vienu vai vairākas reizes mēnesī, 35 procenti respondentu – retāk kā reizi mēnesī, savukārt 13 procenti aptaujāto šādus pasākumus neapmeklēja. Jāatzīmē, ka aptaujātie vīrieši retāk apmeklējuši kultūras pasākumus un ir mazāk ieinteresēti arī digitālā satura patēriņā.

Aptaujā, kas veikta maija sākumā, piedalījās 1059 Latvijas interneta lietotāji. Aptauja veikta, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem.

 

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

pārskati

Nozare

Izklaide, Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli