atslēgvārdi

atslēgvārdi
2023-01-16 09:19

Gemius AdReal: TOP 10 reklāmdevēji decembrī

Gemius AdReal: TOP 10 reklāmdevēji decembrī

Gada pēdējā mēnesī interneta reklāmas kampaņu monitoringa rīka AdReal zīmolu TOP 10 displeja reklāmu topā par līderi pirmoreiz kļuvis tirdzniecības zīmols Rd Electronics, populārākajiem zīmoliem pievienojies arī Go3 no video on demand nozares. Tikmēr video zīmolu topu papildina Klondaika, Optibet, Swedbank, Lidl, Super Alko un Laimz, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais decembra TOP 10. 

AdReal datos par Top 10 decembra populārākajiem zīmoliem pēc displeja baneru sasniegto lietotāju skaita, pakāpjoties par trim pozīcijām, līdera pozīciju pirmoreiz ieņem tirdzniecības zīmols Rd Electronics, kā displeja baneri pagājušajā mēnesī parādījušies 515 000 interneta lietotājiem no datoriem. Pakāpjoties par pozīciju, otro vietu displeja kreatīvu topā ieņem airBaltic no tūrisma nozares ar 493 000 Real Users, bet pirmo trijnieku noslēdz tirdzniecības zīmols Lidl ar 490 000 lietotājiem, vienlaikus topā pakāpjoties par divām vietām.

Ceturtais populārākais zīmols decembrī pēc displeja kreatīvu sasniegto lietotāju skaita no datoriem ir topa jaunpienācējs Euronics ar 476 000 Real Users, kam seko zīmols Pērc un Pārdod, kas ar 462 000 lietotājiem topā pakāpies par divām pozīcijām, salīdzinot ar novembra datiem. Pakāpjoties no astotās uz sesto pozīciju, zīmola Klondaika displeja reklāmas decembrī parādījušās 439 000 lietotāju datoros, bet topa jaunpienācēja – Go3 –  displeja baneri sasnieguši 437 000 lietotāju, video on demand nozares zīmolu ierindojot topa septītajā pozīcijā. Zaudējot divas pozīcijas, zīmols Bite ir astotais ar 437 000 Real Users, bet decembra topu noslēdz divi tirdzniecības zīmoli – Maxima ar 433 000 ietotājiem un Rimi ar 423 000 Real Users, decembrī zaudējot deviņas pozīcijas populārāko zīmolu topā.

Tāpat kā iepriekšējā mēnesī, video kreatīvu topā zīmoliem pievienojušies seši jaunpienācēji – topu atklāj Klondaika ar 279 000 Real Users, kam seko Optibet ar tādu pašu lietotāju skaitu, kuru datoros parādījušās zīmola video reklāmas – abi ir zīmoli no sporta likmju un azartspēļu nozares un to reklāmas izvietotas ārvalstu interneta medijos, ņemot vērā, ka Azartspēļu un izložu likuma 41. panta piektā daļa nosaka, ka azartspēļu un interaktīvo azartspēļu organizēšanas vietņu reklāma Latvijā ir aizliegta ārpus azartspēļu organizēšanas vietām.

Trešajā pozīcijā topam pievienojies finanšu zīmols Swedbank, kā video kreatīvi sasnieguši 266 000 lietotāju, bet ceturtais populārākais zīmols un video topa jaunpienācējs decembrī ir Lidl ar 235 000 lietotājiem, kas jau līdz šim pārstāvēts displeja baneru zīmolu topā. Decembrī topam pievienojies arī tirdzniecības zīmols Super Alko, kā video kreatīvi parādījušies 215 000 lietotājiem no datoriem. Zaudējot četras pozīcijas, sestais populārākais zīmols pēc video reklāmu sasniegto lietotāju skaita ir Lego ar 212 000 lietotājiem, tam seko Pērc un pārdod no tirdzniecības nozares ar 207 000 Real Users, topā zaudējot četras pozīcijas, salīdzinot ar novembra datiem. Ar 206 000 Real Users decembrī topā atgriežas brīvā laika pavadīšanas nozares zīmols Laimz, bet topu noslēdz Betsafe ar 196 000 lietotājiem, decembrī pakāpjoties par vietu topā, kā arī zīmols Tele2 ar 194 000 Real Users, kas topā zaudējis piecas pozīcijas. 

 

Gemius AdReal sistēmā katru dienu tiek apstrādāti ap 4 miljoni video reklāmu un 54 miljoni displeja reklāmu, tostarp ik dienu sistēmā ienāk aptuveni 60 000 jaunas displeja un 5 000 video reklāmas. Reklāmas tiek kategorizētas 18 nozarēs – telekomunikācijas, apģērbs un aksesuāri, tirdzniecība, pārtika, finanses, farmācija, mājsaimniecības preces un citās, ko iespējams skatīt detalizēti arī virknē apakšnozaru. Tās iespējams izdalīt pēc zīmola īpašnieka, zīmola, medija īpašnieka, medija kanāla vai nozares.

Pētījuma pamatā ir aptuveni 3000 interneta lietotāju liels panelis mēnesī (2000 panelistu dienā) vecuma grupā no 7 līdz 74 gadiem – reprezentatīva interneta lietotāju grupa, kas savās interneta pārlūkprogrammās datoros ir lejupielādējusi spraudni, ar kura palīdzību iespējams mērīt tiešsaistes reklāmas kampaņu efektivitāti. Ievāktie dati tiek kategorizēti un svērti, lai iegūtu kopējo tiešsaistes reklāmas tirgus ainu.

Lai uzzinātu vairāk par AdReal pētījumu, aicinām sazināties ar Gemius, rakstot uz contact@gemius.lv.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji, Reklāma

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli