atslēgvārdi

atslēgvārdi
2020-06-18 08:40

Gemius: Ārkārtas ierobežojumu laikā trīs reizes samazinājusies tiešsaistes pirkumu apmaksa skaidrā naudā

Interneta pētījumu uzņēmums Gemius veicis pētījumu par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē pirms valstī izsludinātās ārkārtas situācijas un tās laikā. Ierobežojumu laikā trīs reizes samazinājusies skaidrās naudas izmantošana tiešsaistes pirkumu apmaksai. Kā vietnes, kas ienāk prātā saistībā ar iepirkšanos internetā, pandēmijas ierobežojumu periodā respondenti biežāk nosaukuši ar pārtiku un ēdiena piegādi saistītās lapas – barbora.lv, rimi.lv, nuko.lv un wolt.lv. 

Gemius veiktajā e-komercijas pētījumā, kas veikts divās kārtās, lai noskaidrotu Covid-19 ietekmi uz iepirkšanos tiešsaistē, noskaidrots, ka ārkārtas situācijas laikā respondenti Latvijā trīs reizes retāk apmaksājuši pirkumus skaidrā naudā preces saņemšanas brīdī. Ja februārī atbildot uz šo jautājumu par iepirkšanos internetā pēdējā pusgada laikā, šādu maksājumu iespēju norādīja 45 procenti aptaujāto Latvijas interneta lietotāju, tad aprīlī par pirkumiem skaidrā naudā bija norēķinājušies jau vairs tikai 14 procenti respondentu. Jāatzīmē, ka gan pirms vīrusa pandēmijas, gan iepērkoties tās laikā, visbiežāk respondenti norādīja, ka pirkumus apmaksā tiešsaistē ievadot maksājuma kartes vai internetbankas lietotāja datus, kā arī izvēloties apmaksāt rēķinu par pirkumu.

Tāpat jāatzīmē, ka, veicot pirkumus internetā ierobežojumu laikā, 38 procenti aptaujāto norādīja, ka nav saskārušies ar problēmām, kamēr vēl gada sākumā veiktajā pētījuma pirmajā kārtā tikai 16 procenti aptaujāto nekad nebija saskārušies ar problēmām. Retāk, nekā pirms valstī noteiktajiem ierobežojumiem, respondenti norādījuši arī, ka saņemtais produkts nav atbildis gaidītajam – ja februārī ar šādu problēmu bija saskārušies 38 procenti aptaujāto, tad aprīlī vairs tikai 6 procenti pircēju.

Vaicāti, kas ir pirmās ar iepirkšanos saistītās vietnes, kuras ienāk prātā, pandēmijas laikā respondenti biežāk nosaukuši ar pārtiku un gatavā ēdiena piegādi saistītās lapas un dažādas interneta aptiekas, retāk nekā gada sākumā – ārzemju e-komercijas lapas. Ja februārī 38 procenti aptaujāto kā pirmo vietni, kas ienāk prātā saistībā ar iepirkšanos internetā, nosauca iepirkšanās vietni aliexpress.com, tad ārkārtas situācijas laikā vairs tikai 16 procenti respondentu norādīja šo lapu. Tikmēr interneta veikalu barbora.lv kā pirmo asociāciju ar iepirkumiem internetā aprīlī minēja gandrīz astoņas reizes vairāk respondentu, nekā pirms ierobežojumu perioda. Tāpat starp Top 15 vietnēm pandēmijas ierobežojumu laikā ierindojas tādas lapas kā wolt.lv, rimi.lv un nuko.lv.

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas populārākajos portālos. Pētījums tika veikts divos posmos –  no 2020. gada 3. līdz 27. februārim, aptaujājot 2813 respondentus, un no 9. līdz 17. aprīlim, ārkārtas situācijas valstī laikā aptaujājot 1769 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem ne tikai par Latviju, bet arī Lietuvu un Igauniju, lūgums sazināties ar Gemius Latvia, rakstot uz contact@gemius.lv.

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Tirdzniecība

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli