atslēgvārdi

atslēgvārdi
2021-09-29 06:19

Gemius E-komercijas pētījums: internetā iegādātā prece bieži neatbilst gaidītajam

Gemius E-komercijas pētījums: internetā iegādātā prece bieži neatbilst gaidītajam

Lai arī vairāk nekā piektdaļa aptaujāto norāda, ka ar problēmām, iepērkoties tiešsaistē, nav saskārušies, respondentu visbiežāk izceltā problēma ir saņemtās preces neatbilstība gaidītājam, liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius šī gada E-komercijas pētījums. Tikmēr iepirkšanās no mobilajām ierīcēm nereti joprojām ir lietotājam neērta un ierīcei nepiemērota, bet pirkuma piegāde prasa pārāk ilgu laiku.  

Gemius šī gada E-komercijas pētījumā noskaidrots, ka biežākā problēma, ar kuru aptaujātie Latvijas interneta lietotāji saskaras, iepērkoties tiešsaistē, ir saņemtā produkta neatbilstība gaidītajam – to minējuši 36 procenti respondentu. Tikmēr 32 procenti respondentu atklāj, ka iepērkoties saskārušies ar pamatinformācijas trūkumu par preci, piegādes vai maksājumu iespējām, bet 27 procenti iepērkoties nav varējuši sasniegt minimālo pasūtījuma summu. Aptuveni piektā daļa – 21 procents respondentu –  saskārušies ar problēmām, kas saistītas ar iepirkšanās pieredzi e-komercijas vietnē, piemēram, nepatiesi norādītu informāciju par preci vai nepareizu cenu. Nedaudz retāk respondenti norādījuši uz problemātisku komunikāciju ar pārdevēju – sliktu servisu un zemu klientu apkalpošanas līmeni (20 procenti) vai problēmām ar preces garantiju un atgriešanu (13 procenti). Jāatzīmē, ka tikmēr 22 procenti aptaujāto norāda – iepirkšanās tiešsaistē viņiem problēmas nav sagādājusi.

Savukārt tie pircēji, kas tiešsaistes iepirkumiem izmantojuši mobilās ierīces, visbiežāk kā problēmu norādījuši lietotājam nedraudzīgu saskarni – 44 procenti respondentu saskārušies ar neērtu informācijas ievadi aizpildāmajās formās, tāpat iepirkšanos ar viedtālruņa vai planšetdatora palīdzību sarežģī mobilās aplikācijas vai versijas neesamība, ko izcēluši 26 procenti aptaujāto, nepiemērots burtu un bilžu izmērs e-komercijas vietnē vai pārāk liels veicamo darbību skaits, ko norādījusi 20 procenti respodentu. Tomēr nedaudz vairāk kā ceturtdaļa aptaujāto ar problēmām, iepērkoties internetā ar viedierīcēm, nav saskārušies.

Identificējot ar pirkumu piegādi saistītās problēmas, vairāk nekā puse – 56 procenti aptaujāto – atzīmē, ka piegāde prasījusi pārāk ilgu laiku, kas ir visbiežāk norādītā piegādes problēma. Kamēr 34 procenti aptaujāto norāda, ka piegāde ir bijusi pārāk dārga, piektdaļa kā problēmu min to, ka nav varējuši izvēlēties sev piemērotu piegādes veidu un laiku. Tikmēr 14 procenti respondentu internetā iegādāto preci nav saņēmuši vispār, bet nekad ar minētajām problēmām saskārušies nav 23 procenti aptaujāto.

 

Kā ziņots iepriekš, saskaņā ar šī gada Gemius E-komercijas pētījumu, tiešsaistē vismaz reizi mēnesī un biežāk iepērkas 72 procenti aptaujāto Latvijas interneta lietotāju. Pašmāju e-komercijas veikalos pirkumus veic 90 procenti aptaujāto, bet ārzemju iepirkšanās vietnes pirkumiem izvēlas 71 procents respondentu.

Gemius E-komercijas pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas populārākajos portālos. Šogad pētījums veikts no 13. janvāra līdz 3. februārim, aptaujājot 3115 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem, aicinām sazināties ar Gemius Latvia, rakstot uz contact@gemius.lv.

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

 

To clipboard> Drukuj

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli