atslēgvārdi

atslēgvārdi
2022-03-21 08:48

Gemius E-komercijas pētījums: tēriņi pirkumiem internetā šogad pieaugs

Gemius E-komercijas pētījums: tēriņi pirkumiem internetā šogad pieaugs

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius jau septīto reizi veicis ikgadējo E-komercijas pētījumu par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē. Kamēr aptaujāto īpatsvars, kas veic pirkumus tiešsaistē, ir stabils, tāpat arī iepirkšanās biežums, vairāk nekā puse aptaujāto paredz – viņu tēriņi interneta pirkumiem šogad pieaugs. 

Gada sākumā veiktajā Gemius E-komercijas pētījumā noskaidrots, ka vairāk nekā puse aptaujāto plāno – šogad viņu tēriņi pirkumiem internetā pieaugs. Gada laikā šis rādītājs pieaudzis par desmit procentpunktiem, sasniedzot 53 procentus. Tikmēr par četriem procentpunktiem samazinājies to respondentu īpatsvars, kas uzskata, ka viņu tēriņi šogad nemainīsies, sasniedzot 41 procentu aptaujāto, bet tikai 6 procenti uzskata, ka šogad pirkumiem internetā tērēs mazāk.

Aptaujāto respondentu, kas pēdējā pusgada laikā iepirkušies tiešsaistē, rādītājs ir stabils – ja 2021. gada sākumā 85 procenti aptaujāto norādīja, ka ir iepirkušies internetā, šogad 84 procenti respondentu atklāj, ka ir veikuši tiešsaistes pirkumus pēdējos sešos mēnešos. Jāatzīmē, ka vēl 2020. gadā tikai 77 procenti aptaujas dalībnieku bija veikuši tiešsaistes pirkumus. Tikmēr 9 procenti aptaujāto norāda, ka pirkumus nav veikuši, tomēr plāno to darīt nākotnē, bet 7 procenti internetā neiepērkas un arī neplāno to darīt.  

Pirkumus aptaujātie interneta lietotāji tiešsaistē veikuši regulāri – vairāk nekā 70 procenti vismaz reizi mēnesī. No tiem 35 procenti iepērkas internetā vairākas reizes mēnesī, bet 19 procenti – reizi mēnesī, kamēr 17 procenti respondentu iepērkas vismaz reizi nedēļā un biežāk. Arī pērn vismaz reizi mēnesī internetā iepirkās 72 procenti aptaujas dalībnieku.

Joprojām populārākā ierīce, no kuras pētījuma dalībnieki veic pirkumus internetā, ir dators – to pirkumiem izmanto 93 procenti aptaujāto, turklāt šis rādītājs gada laikā pieaudzis par trim procentpunktiem. Tikmēr 66 procenti aptaujas dalībnieku norāda, ka iepirkumiem izmanto mobilo tālruni. Pirms gada šo ierīci pirkumiem izmantoja 63 procenti, bet 2020. gadā – tikai 54 procenti respondentu. Tikmēr 11 procenti iepērkas, izmantojot planšetdatorus, bet viens procents aptaujāto pirkumus veic, izmantojot Smart TV iespējas.

 

Turpinoties straujai e-komercijas izaugsmei, jau otro gadu pēc kārtas norisinās konkurss Latvijas e-komercijas gada balva “E-komercijas zvaigzne 2022”, kurā profesionāla žūrija noteiks Latvijas labākos e-veikalus. Sekojot globālajām tendencēm, šogad īpaša uzmanība tiks pievērsta tādiem kritērijiem kā ilgtspēja un pieejamība, lietotāju pieredze, kā arī efektīva komunikācija. Šī gada konkursu īpašu padara arī partneru sarūpētais balvu fonds 20 000 eiro apmērā. Konkursā līdz 8. aprīlim bez maksas var pieteikties ikviens Latvijas e-komercijas uzņēmums.

“Šī brīža sarežģītajā situācijā, kad sabiedrības fokuss ir vērsts uz palīdzības sniegšanu Ukrainas tautai, ir svarīgi arī stiprināt un attīstīt Latvijas tautsaimniecību. Un tieši e-komercija ir viens no veidiem, kā turpināt ekonomisko izaugsmi, spējot pārkāpt fiziskās tirdzniecības robežas un paverot vārtus uz visu pasauli. Tāpēc, ja pērn daži uzņēmumi spēra pirmos soļus e-komercijā, tad šogad jau ir laiks pilnveidoties un spert nākamos soļus pretī izcilībai. Ar šo konkursu mēs vēlamies godināt nozares izcilniekus, un iedvesmot arī citus meklēt efektīvākos risinājumus,” uzsver konkursa “E-komercijas zvaigzne 2022” žūrijas priekšsēdētājs aģentūras “Element Digital” vadītājs Arnis Jēkabsons.

Gemius E-komercijas pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas populārākajos portālos. Šogad pētījums veikts no 24. janvāra līdz 14. februārim, aptaujājot 1907 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem, pērn pētījums veikts no 13. janvāra līdz 3. februārim, aptaujājot 3115 Latvijas interneta lietotājus iepriekš nosauktajā vecuma grupā.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem, aicinām sazināties ar Gemius Latvia, rakstot uz contact@gemius.lv.

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju.

Konkurss “E-komercijas zvaigzne” - konkurss “E-komercijas zvaigzne” pirmo reizi norisinājās 2021. gadā, un tā mērķis ir izcelt labākos e-komercijas uzņēmumus Latvijā desmit dažādās kategorijās, vērtējot trīs galvenos kritērijus: e-veikala lietojamību, dizainu un inovācijas. Konkursa iniciatori un stratēģiskie partneri  ir uzņēmumi Printful un Omniva; sadarbības partneri: Joom, Citadele, Rimi, LMT, Httpool, Mozello, Gemius, TestDevLab, RigaComm, Element Digital, Fantadroms; informatīvie partneri: Delfi, TV3 grupa, Ir Nauda, Kursors.lv, EHR.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli