atslēgvārdi

atslēgvārdi
2019-08-09 10:22

Gemius interneta auditorijas pētījumam pievieno datus par līdz šim nemērītām lapām

Gemius interneta auditorijas pētījumam pievieno datus par līdz šim nemērītām lapām

Interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius no 1. jūlija gemiusAudience pētījumam Latvijā pievienojis datus par interneta vietnēm, kas līdz šim dažādu iemeslu dēļ netika analizētas. Tādējādi šobrīd iespējams iegūt datus par apmeklējumu no datoriem tādās interneta vietnēs kā Google, Facebook, Youtube un  daudzām citām.

No 1. jūlija gemiusAudience pētījumā iekļauti dati par interneta auditoriju neskriptētajām lapām apmeklējumā no datoriem, tostarp sociālo tīklu, mediju, reklāmdevēju, banku, blogu, e-komercijas, kā arī valsts sektora un citām vietnēm. Tāpat kā līdz šim, arī jaunie dati ļauj analizēt lietotāju paradumus pēc sociāli demogrāfiskajiem rādītājiem – lietotāju dzimuma, vecuma, dzīvesvietas, ienākumiem un citām raksturojošajām īpašībām. Dati pieejami dienas, nedēļas un mēneša griezumā, līdz ar to jūlijs ir pirmais pilnais mēnesis ar datiem par līdz šim nemērītajām lapām gemiusAudience pētījumā. Kopumā par jūliju pieejami dati par aptuveni 450 interneta vietnēm.

“Mums ir liels prieks, ka varam sniegt Latvijas tirgum papildus zināšanas par Latvijas interneta auditorijas paradumiem internetā. Jaunie dati paver iespēju redzēt Latvijas interneta lietotāju paradumu kopainu – ne tikai vietējo, bet arī ārzemju resursu apmeklētību, auditorijas datus par dažādiem biznesa sektoriem, piemēram, bankām, vietējo un ārzemju e-komerciju, valsts iestāžu vietnēm u.c. Jo vairāk datu un informācijas, jo lielāka iespēja izmantot tos savā labā dažādu lēmumu pieņemšanā,” komentē Linda Egle,  Gemius reģionālā vadītāja Latvijā un Igaunijā.

Dati par iepriekš nemērītajām lapām tiek iegūti no gemiusAudience pētījuma paneļa – Latvijas interneta lietotājiem, kuru pārlūkprogrammās ir instalēts spraudnis, kas reģistrē apmeklējumus visās interneta vietnēs. Šobrīd Latvijā ir vairāk nekā trīs tūkstoši paneļa dalībnieku.

“Fakts, ka Gemius tagad Latvijas reklāmas tirgu nodrošina ar datiem par neskriptētām lapām, ir liels solis mūsu industrijas attīstībai un tirgus caurspīdīgumam. Šie dati samazinās nepamatotas interpretācijas par to, ka lielie starptautiskie interneta resursi dominē arī Latvijā. Faktiski mēs redzam pierādījumu tam, ka ne visi izmanto Facebook vai pat Google resursus. Tāpat redzam, ka arī Latvijas valsts iestādēm un bankām ir liela auditorija. Vislielākais prieks arī par vietējiem medijiem, kuru rādītāji nav tik tālu un pat dažos indeksos ir lielāki par pasaules tehnoloģiju gigantu datiem. Tas nozīmē, ka mēs joprojām varam konkurēt ar starptautiskiem spēlētājiem un esam interesanti Latvijas iedzīvotājiem,” komentē Konstantīns Kuzikovs,  AS Delfi valdes priekšsēdētājs.

Saskaņā ar jaunajiem gemiusAudience datiem, jūlijā visvairāk Latvijas interneta lietotāju no datoriem bija apmeklējuši interneta meklēšanas vietni Google ar 1 100 000 Real Users, otrajā un trešajā vietā ierindojot video straumēšanas vietni Youtube ar 798 000 Real Users un Facebook ar 697 000 lietotājiem. Jāpiemin arī, ka, piemēram, valsts nozīmes vietnes ar paplašinājumu .gov no datoriem kopā apmeklējuši 480 000 interneta lietotāji, bet trīs populārāko Latvijas augstskolu vietnes jūlijā, kad sākās pieteikšanās studijām, kopā apmeklējuši 124 000 interneta lietotāju.

“Apsveicam Gemius komandu ar jaunā interneta pētījuma rezultātu publicēšanu, šis pētījums paver jaunu skatu interneta lietotāju paradumos. Lielākais ieguvums ir iespēja salīdzināt visu interneta lapu lietošanu pēc vienādiem kritērijiem gan vietējās, gan starptautiskās lapas, un kas īpaši būtiski – dati tiek savākti automātiski, nevis pēc respondentu teiktā. Tas paver iespējas analizēt lietotāju paradumus, cik daudz apmeklē visa veida video satura lapas, cik daudz dažādu hobiju lapas un izvēlēties labākos risinājumus, lai uzrunātu reklāmdevēju mērķa auditoriju tam vispiemērotākajās lapās. Uzņēmumiem savukārt jaunais pētījums sniegs iespēju ielūkoties savas lapas apmeklētāju profilā un salīdzināt ar saviem konkurentiem,” komentē Aivars Avotiņš, Inspired UM pētījumu vadītājs.

Latvija ir pirmā no Baltijas valstīm, kur  ir ieviesti dati par iepriekš nemērītajām lapām.  Šāda veida pētījums līdz šim tiek izmantots astoņās valstīs – Baltkrievijā, Horvātijā, Čehijā, Ungārijā, Poljā, Rumānijā, Turcijā un Ukrainā, Latvijai kļūstot par devīto. Šogad šīm valstīm plāno pievienoties arī Lietuva.  

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli