atslēgvārdi

atslēgvārdi
2016-05-03 12:58

Gemius ir veicis pētījumu par e-komercijas tirgu Latvijā

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius ir veicis pētījumu par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem un populārākajām e-komercijas vietnēm. Kā rāda dati, izdevību iepirkties internetā izmanto 74 procenti interneta lietotāju, no kuriem vairums mēdz lietot pašmāju e-komercijas vietnes. Top trīs pirktākās preču kategorijas internetā – izklaides pasākumu biļetes, apģērbs, apavi un aksesuāri, kā arī apdrošināšana.  

Pētījuma dati rāda, ka internetā mēdz iepirkties 74 procenti no Latvijas interneta lietotājiem, no tiem 52 procenti sievietes, bet 48 procenti – vīrieši. 

Lielākā daļa no tiem interneta lietotājiem, kas iepērkas internetā, visbiežāk izmanto Latvijas e-komercijas vietnes (92 procenti), taču salīdzinoši daudz šim mērķim izmanto arī Eiropas (77 procenti), Ķīnas (55 procenti), ASV (42 procenti) un citu valstu e-komercijas vietnes.  

Kā rāda dati, top pirktākās preču kategorijas internetā ir izklaides pasākumu biļetes (76 procenti), apģērbs, aksesuāri un apavi (70 procenti), apdrošināšana (66 procenti), kā arī avio un citu transportlīdzekļu biļetes (66 procenti) un viedtālruņi, datori un ar tiem saistītā aparatūra (63 procenti). 

Kā populārāko iemeslu par labu pirkumiem internetā 79 procenti lietotāju min to, ka internetā preces un pakalpojumi ir pieejami par izdevīgākām cenām nekā tradicionālajos veikalos. 

Kā rāda dati, 45 procenti interneta lietotāju kā iecienītāko e-komercijas vietni min sludinājumu portālu ss.lv. Populārāko vietņu vidū interneta lietotāji ierindo arī cenu salīdzināšanas portālu salidzini.lv (29 procenti) un interneta veikalu 220.lv (29 procenti), kā arī interneta veikalu 1a.lv (16 procenti) un kolektīvās iepirkšanās portālu perkamkopa.lv (10 procenti). 

Teju trešdaļa no interneta lietotājiem atzinuši, ka populārākā ārzemju e-komercijas vietne viņu vidū ir veikalu un izsoļu platforma ebay.com, tikmēr piektdaļa lietotāju norādījuši, ka pirkumiem internetā izmanto interneta veikalu aliexpress.com. Top piecu populārāko vietņu vidū ir ierindots arī amazon.com, ko kā iecienītāko iepirkšanās vietni minējuši 10 procenti lietotāju. Nedaudz mazāku popularitāti iemanto sporta preču interneta veikals sportsdirect.com, kurā ir iepirkušies 9 procenti Latvijas interneta lietotāju. 

Kuras no Latvijas un ārzemju e-komercijas vietnēm Latvijas interneta lietotāji mēdz izmantot? To iespējams uzzināt šeit.

Pētījums veikts, izmantojot interneta aptauju – gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos ziņu portālos delfi.lv un tvnet.lv ar kopējo interneta sasniedzamību 73 procenti (no datoriem) un 68 procenti (no mobilajiem telefoniem). Pētījums tika veikts laika posmā no 2016.gada 18.līdz 29.februārim un tā ietvaros tika aptaujāti 2294 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 69 gadiem. 

Datu masīvs ir svērts ar SKDS Latvijas interneta lietotāju strukturālajiem datiem pēc dzimuma, vecuma un reģiona. Datu svēršana tiek izmantota, lai līdzsvarotu respondentu sastāvu atbilstoši ģenerālajam kopumam. 

Plašāki pētījuma dati, tostarp informācija par interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem no datoriem un mobilajām ierīcēm, pirktākās preču kategorijas, pirkumu motivāciju un citi dati dažādos šķērsgriezumos pieejami, sazinoties ar Gemius Latvia projektu vadītāju Ilonu Alku pa e-pastu ilona.alka@gemius.com vai zvanot + 371 29703579.

Informāciju sagatavoja,

Elīna Platonova

elina.platonova@gemius.com

To clipboard> Drukuj

Nozare

Tirdzniecība

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli