atslēgvārdi

atslēgvārdi
2020-05-21 08:31

Gemius jaunākais Latvijas e-komercijas pētījums: ārkārtas situācijas laikā respondenti biežāk apņēmušies turpmāk iepirkties internetā

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius veicis pētījumu par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem tiešsaistē. Izmantojot iepirkšanās iespējas ārkārtas situācijas laikā, respondenti biežāk apņēmušies turpmāk iepirkties internetā. Labāks cenu piedāvājums nekā tradicionālajos veikalos joprojām ir galvenā motivācija, lai iepirktos internetā, pārāk ilgais piegādes laiks – viena no galvenajām problēmām.  

Šogad Gemius veiktais E-komercijas pētījums Latvijā norisinājies divās kārtās, aprīlī veicot otro aptaujas vilni un izvērtējot koronavīrusa Covid-19 atstāto ietekmi uz interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem. Ārkārtas situācijas laikā šī gada aprīlī noskaidrots, ka salīdzinoši procentuāli vairāk ir to respondentu, kuri nav saskārušies ar problēmām, iepērkoties internetā – ja gada sākumā aptuveni 16 procenti respondentu nebija saskārušies ar traucējošiem faktoriem iepērkoties, tad aprīlī šādu atbildi izvēlējās jau 38 procenti respondentu. Jāatzīmē, ka vairāk kā divas reizes pieaudzis to respondentu skaits, kas apņēmušies turpmāk iepirkties internetā – ja februārī iepirkties internetā plānoja vien aptuveni 15 procenti aptaujāto, tad aprīlī tie bija jau 37 procenti respondentu.

Tāpat kā iepriekš Gemius veiktajos e-komercijas tirgus pētījumos no 2016.-2018. gadam, arī šogad aptaujātie Latvijas interneta lietotāji visbiežāk norādījuši, ka pirkumus veikt tiešsaistē viņus motivē labākas cenas nekā tradicionālajos veikalos. Tomēr jāatzīmē, ka šim rādītājam ir tendence samazināties – ja vēl 2016. gadā to kā galveno motivāciju norādīja 79 procenti aptaujāto, 2017. un 2018. gadā attiecīgi 80 un 79 procenti respondentu, tad šogad vairs tikai 71 procents pētījuma dalībnieku.

Pētījuma rezultāti atklāj, ka joprojām viena no galvenajām problēmām, ar kurām interneta lietotāji saskaras, iepērkoties internetā, ir pārāk ilgais piegādes laiks. Vēl 2016. gadā to atzīmējuši 44 procenti respondentu, savukārt jaunākie dati liecina, ka ar šo problēmu saskārusies jau puse aptaujāto. Krietni pieaudzis arī to respondentu skaits, kas norādījuši, ka piegāde bija pārāk dārga – 2018. gadā to kā problēmu akcentēja 20 procenti aptaujāto, bet šogad jau 32 procenti pētījuma dalībnieku.

Lai arī vēlēšanās redzēt preci savām acīm pirms iegādes joprojām ir viens no būtiskākajiem iemesliem neiepirkties internetā, šim rādītājam gadu laikā ir tendence samazināties – ja vēl 2018. gadā to kā iemeslu norādīja 58 procenti respondentu, tad 2020. gadā jau tikai 50 procenti aptaujāto interneta lietotāju.

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas populārākajos interneta portālos. Pētījums tika veikts divos posmos –  no 2020. gada 3. līdz 27. februārim, aptaujājot 2813 respondentus, un no 9. līdz 17. aprīlim, ārkārtas situācijas valstī laikā aptaujājot 1769 respondentus vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem ne tikai par Latviju, bet arī Lietuvu un Igauniju, lūgums sazināties ar Gemius Latvia, rakstot uz contact@gemius.lv.

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

Atslēgvārdi

To clipboard> Drukuj

Satura veids

notikumi

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli