atslēgvārdi

atslēgvārdi
2020-04-16 07:52

Gemius: Martā ievērojami pieaugusi TOP 20 populārāko portālu auditorija

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20 martā. Skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu visās platformās piedzīvojis sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, bet procentuāli visvairāk audzis diena.lv apmeklējums. Tikmēr datoru tops atspoguļo šobrīd sabiedrībā aktuālo – TOP 20 pievienojušās tādas vietnes kā vid.gov.lv, uzdevumi.lv un pat microsoft.com.

Kopējā statistika visās platformās

Pēc ārkārtas situācijas izsludināšanas valstī saistībā ar koronavīrusa izraisīto slimību COVID-19, marta vidū strauji pieaudzis ne tikai ziņu mediju lietojums, bet interneta pārlūkošana kopumā. Tādējādi gandrīz pilnīgi visas TOP 20 vietnes piedzīvojušas apmeklējuma pieaugumu. Procentuāli lielāko auditorijas pieaugumu martā no visām platformām kopā – t.i., no datoriem, mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām – uzrādījusi vietne diena.lv ar +31 procentu jeb par 102 000 lietotājiem vairāk nekā iepriekšējā mēnesī.

“Portāls diena.lv ir uzticamu un pārbaudītu ziņu avots, kurš nekad nav centies dzīties pēc lētām sensācijām. Tāpēc mums ir īpašs prieks, ka šajos grūtajos apstākļos sabiedrība novērtē pārbaudītas un korektas informācijas nozīmi,” komentē Kristīne Krūzmane, Izdevniecība Dienas Mediji  Reklāmas nodaļas vadītāja.

Seko portāls mammamuntetiem.lv, kuru martā apmeklēja par 23 procentiem vairāk Real Users un vietne santa.lv, kura pagājušajā mēnesī sasniedza par 22 procentiem vairāk lasītāju nekā februārī. Tikmēr izklaides portālu spoki.lv martā apmeklēja par 5 procentiem mazāk lietotāju.

Tāpat pagājušajā mēnesī skaitliski vislielāko apmeklējuma pieaugumu piedzīvoja sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, kura lietotāju skaits martā pieauga par 165 000 lietotājiem, ļaujot ierindoties topa trešajā pozīcijā.

“Lsm.lv sauklis - "Uzticamas ziņas" šobrīd ir kļuvis īpaši būtisks un cilvēki aktīvi interesējas par nopietnākiem tematiem nekā ikdienā. Ieraugot apmeklējuma skaitli, biju tiešām patīkamā šokā. Paldies lasītājiem par izrādīto uzticību un lsm.lv kolektīvam par kvalitatīvo darbu,” komentē Voldemārs Oliņš, portāla lsm.lv direktors.

Tikmēr topa līdera delfi.lv apmeklējums martā audzis par 8 procentiem jeb 75 000 lietotājiem, bet otrajā vietā ierindojas tvnet.lv ar +10 procentiem un +81 000 Real Users.

Jāatzīmē, ka martā TOP 20 populārākajām vietnēm no visām platformām kopā pievienojušies vēl divi ziņu mediji –  press.lv ar 242 000 lietotājiem un lv.sputniknews.ru ar 238 000 Real Users.

Apmeklējumi no datoriem

Arī datoru topa statistiku martā ietekmējušas norises valstī. Tā, piemēram, Valsts ieņēmumu dienesta vietne vid.gov.lv pagājušajā mēnesī, kad iedzīvotāji aktīvi izmantoja iespēju iesniegt ienākumu deklarācijas, sasniegusi 467 000 Real Users, ierindojoties 7. pozīcijā, tāpat TOP 20 vietnēm no datoriem pievienojusies arī tiešsaistes mācību vietne skolēniem uzdevumi.lv ar 249 000 lietotājiem martā. Laikā, kad iedzīvotāji izmanto iespēju strādāt un mācīties attālināti, datoru topam pievienojies arī microsoft.com.

Procentuāli lielāko pieaugumu apmeklējumā no datoriem sasniedzis valsts pārvaldes pakalpojumu portāls latvija.lv, kura auditorija pieaugusi par 32 procentiem jeb 144 000 lietotājiem. Tikmēr portālu e-klase.lv un lsm.lv auditorija, salīdzinot ar februāri, pieaugusi par 22 procentiem, bet apollo.lv martā sasniedzis par 20 procentiem vairāk lasītāju nekā iepriekšējā mēnesī. Par 17 procentiem pieaudzis portālu skaties.lv un tvnet.lv apmeklējums.

Topa līdera Google apmeklējums, salīdzinot ar februāri, nav mainījies, tāpat arī tam sekojošo youtube.com un facebook.com auditorija pagājušajā mēnesī pieaugusi vien par 2 procentiem katrai no vietnēm.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Mobilo ierīču topā jeb apmeklējumos no mobilajām ierīcēm jeb no mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām kopā, tāpat kā kopējā statistikā, par četrām pozīcijām uz 14. vietu pakāpusies ziņu vietne diena.lv, kas martā sasniegusi par 35 procentiem lielāku auditoriju. Tikmēr par 25 procentiem vairāk lietotāju apmeklējuši portālus lsm.lv (+167 000 lietotāju) un press.lv (+56 000 Real Users).  Sabiedrisko mediju portālam lsm.lv tas ļāvis pagājušajā mēnesī sasniegt arī topa godpilno 3. pozīciju. Savukārt nu jau nemainīgo līderu – delfi.lv un tvnet.lv – mobilais apmeklējums martā pieaudzis par attiecīgi +8 un +10 procentiem.

Par 24 procentiem pieaudzis arī vecāku portāla mammamuntetiem.lv apmeklējums, bet par 21 procentu vairāk lietotāju martā sasniegusi vietne santa.lv.

Jāpiemin, ka pagājušajā mēnesī mobilās statistikas topam pievienojušās trīs vietnes –  lv.sputniknews.ru ar 215 000 lietotājiem, mixnews.lv ar 199 000 lietotājiem, tāpat topā atgriezies arī tiesību aktu portāls likumi.lv, kas martā no mobilajām ierīcēm sasniedzis 185 000 lietotājus.

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties datu vietnē: https://rating.gemius.com/

Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas martā piedalījās gemiusAudience pētījumā. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli