atslēgvārdi

atslēgvārdi
2019-01-07 10:08

Gemius pētījumā par populārāko e-komercijas lapu atzīts AliExpress

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis jaunāko pētījumu par Latvijas interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem e-komercijas vietnēs. Noskaidrots, ka puse respondentu izmanto dažādas ārzemju e-komercijas vietnes. Vairāk kā puse respondentu par iecienītāko ārzemju interneta veikalu norādījuši portālu aliexpress.com, kas arī to nosaukuši par pirmo ar iepirkšanos internetā saistīto vietni, kas ienāk prātā.

Aptaujājot Latvijas interneta lietotājus par to paradumiem internetā, atklāts, ka 53 procenti respondentu izmanto dažādas ārzemju e-komercijas vietnes. 93 procenti no respondentiem, kas ir izmantojuši ārzemju e-komercijas lapas, pēdējo 12 mēnešu laikā ir apmeklējuši ārzemju interneta veikalus, 34 procenti interneta lietotāju ir izmantojuši ārzemju viesnīcu, auto vai citu servisu rezervēšanas sistēmas, bet 24 procenti ir apmeklējuši ārzemju sludinājumu portālus.

Vairāk kā puse respondentu (59%) par iecienītāko ārzemju interneta veikalu norādījuši Āzijas e-veikalu aliexpress.com. Tāpat arī lielākā daļa Latvijas interneta lietotāju (43%) to ir nosaukuši kā pirmo ar iepirkšanos internetā saistīto vientni, kas ienāk prātā (Top of mind).

Par iecienītāko ārzemju izsoļu lapu gandrīz visi respondenti (97 procenti) atzinuši vietni ebay.com. Savukārt kā populārāko ārzemju cenu salīdzināšanas lapu Latvijas interneta lietotāji minējuši vietni sovetnik.yandex.ru (29 procenti), taču vairāk kā puse no respondentiem (56 procenti) atzinuši vietni mobile.de par iecienītāko ārzemju sludinājumu portālu. 70 procenti respondentu norādījuši portālu wish.com par iemīļotāko ārzemju kolektīvās iepirkšanos lapu, taču 93 procenti atzinuši vietni booking.com par populārāko ārzemju rezervēšanas lapu.

Ārzemju e-komercijas vietās Latvijas interneta lietotāji visbiežāk izvēlas iegādāties tādas preces kā apģērbu, apavus un aksesuārus (60 procenti), izmantojuši rezervēšanas sistēmu pakalpojumus (42 procenti), iegādājušies avio un citu transportlīdzekļu biļetes (33 procenti), kosmētikas un citus skaistumkopšanas produktus (24 procenti), kā arī sporta aprīkojumu (21 procents). Respondenti norādījuši, ka ārzemju e-komercijas vietnēs visbiežāk iegādājas preces un pakalpojumus robežās no 100 līdz 499 EUR (40 procenti).

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos portālos tvnet.lv, delfi.lv, jauns.lv, sportacentrs.com, andelemandele.lv, gismeteo.lv un iauto.lv. Pētījums tika veikts laika posmā no 2018. gada 12. līdz 15. septembrim, un tā ietvaros tika aptaujāti 3137 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem, lūgums sazināties ar Gemius klientu speciālistu Pēteri Asbahu (peteris.asbahs@gemius.com).

 

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

pārskati

Nozare

Tirdzniecība

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli