atslēgvārdi

atslēgvārdi
2020-01-15 08:00

Gemius publicē interneta lapu Top 20 decembrī

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu Top 20 decembrī. Gada izskaņā svētku mēnesī no mobilajām ierīcēm lietotāji biežāk kā parasti apmeklējuši cenu salīdzināšanas portālus kurpirkt.lv un salidzini.lv, savukārt datoros sekojuši finansēm – ievērojami pieaugusi swedbank.lv un seb.lv auditorija. Tikmēr spoki.lv sasniegusi savu lielāko auditoriju kopš gada sākuma. 

Kopējā statistika visās platformās

Decembrī lielāko auditorijas pieaugumu ar +49 000 lietotājiem jeb +14 procentiem no visām platformām piedzīvojusi vietne spoki.lv, pakāpjoties par divām pozīcijām kopējās statistikas topā. Jāatzīmē, ka spoki.lv auditorija pakāpeniski augusi kopš februāra, kad lapa atdalīta no tvnet.lv domēna.

“Visu gadu esam aktīvi strādājuši, lai Spoki.lv saturu padarītu izklaidējošāku un interesantāku pēc iespējas dažādākai auditorijai. Tāpat arī esam pilnveidojuši labākā satura izcelšanu gan mūsu mediju grupas ietvaros, gan sociālajos medijos. Acīmredzami, ka lasītāji to novērtē,” komentē Matīss Miezis, TVNET mediju grupas Mārketinga un biznesa attīstības vadītājs.

Tikmēr cenu salīdzināšanas portāla kurpirkt.lv auditorija pieaugusi par 30 000 jeb 9 procentiem, bet portāla bb.lv lietotāju skaits audzis par 14 000 jeb 5 procentiem.  

Gada noslēdzošajā mēnesī kopējās statistikas Topā no visām platformām, t.i., no datoriem, mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām kopā, kā ierasts, pirmajā pozīcijā ierindojas ziņu portāls delfi.lv ar 805 000 lietotājiem, kas ir par 3 procentiem jeb 23 000 lietotājiem mazāk, nekā novembrī. Otrajā pozīcijā seko ziņu portāls tvnet.lv ar 708 000 lietotājiem un +5 000 lietotājiem, bet trešo vietu topā ieņem vietne inbox.lv ar 703 000 interneta lietotājiem, Real Users skaitam saglabājoties novembra līmenī.

Ceturtajā vietā decembrī topā ierindojas ziņu un izklaides vietne jauns.lv ar 588 000 Real Users un -4 procentiem jeb -26 000 lietotājiem, bet Top 5 noslēdz ziņu portāls la.lv ar 564 000 apmeklētāju lielu auditoriju, kas, salīdzinot ar novembri, samazinājusies par 2 procentiem jeb 12 000 lietotājiem.

Apmeklējumi no datoriem

Lielāko auditorijas kritumu apmeklējumā no datoriem decembrī piedzīvojusi iepirkšanās vietne aliexpress.com, zaudējot piecas pozīcijas topā, kā arī 46 000 jeb -19 procentus lietotāju, salīdzinot ar novembri, un ierindojoties topa 16. pozīcijā. Tikmēr sludinājumu portāla ss.com lietotāju skaits samazinājies par 48 000 jeb 12 procentiem, bet interneta enciklopēdijas wikipedia.org auditorija – par 11 procentiem jeb 42 000 Real Users.

Decembrī no datoriem apmeklētāko vietņu topā līdera pozīcijās nemainīgi ir Google ar 1 136 000 lietotājiem, youtube.com ar 882 000 Real Users un facebook.com ar 747 000 lietotājiem. Kamēr Google un facebook.com auditorija decembrī samazinājusies par procentu katrā no vietnēm, youtube.com lietotāju skaits pieaudzis par 36 000 jeb 4 procentiem. Ceturtajā pozīcijā ierindojas inbox.lv ar 602 000 lietotājiem, bet Top 5 noslēdz swedbank.lv ar 556 000 apmeklētājiem decembrī un lielāko auditorijas pieaugumu no datoriem – par 57 000 jeb 10 procentiem. Jāatzīmē, ka otru lielāko Real Users pieaugumu decembrī uzrādījusi SEB bankas vietne seb.lv ar +9 procentiem jeb +26 000 lietotājiem.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm skaitliski lielāko pieaugumu decembrī piedzīvojušas vietnes kurpirkt.lv ar +42 000 lietotājiem jeb +17 procentiem un spoki.lv ar +49 000 Real Users jeb +16 procentiem. Decembrī lielāku auditoriju sasniedzis arī cenu salīdzināšanas portāls salidzini.lv, kura lietotāju skaits pieaudzis par 10 procentiem jeb 27 000 lietotājiem. Tikmēr ziņu portāla press.lv auditorija novembrī samazinājusies par 50 000 lietotājiem jeb 31 procentu, bet nra.lv lietotāju skaits par 60 000 jeb 19 procentiem. Jāatzīmē, ka decembra mobilo ierīču topam pievienojas laika ziņu vietne gismeteo.lv ar 144 000 lietotājiem, kā arī sportacentrs.com ar 140 000 lielu auditoriju. 

Apmeklējumos no mobilajām ierīcēm jeb no mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām kopā decembrī topa pirmajā vietā ir portāls delfi.lv ar 769 000 lasītājiem. Tam seko tvnet.lv ar 671 000 apmeklētājiem un pieaugumu par 18 000 lietotājiem jeb 3 procentiem, bet topa trešajā pozīcijā ierindojas ziņu un izklaides portāls jauns.lv ar auditorijas kritumu par 4 procentiem jeb 19 000 lietotājiem. Ceturtajā vietā mobilo ierīču topā ir vietne skaties.lv ar 523 000 lietotājiem pagājušajā mēnesī, bet Top 5 ar 508 000 Real Users noslēdz portāls la.lv, katrai no vietnēm sasniedzot par 2 procentiem vairāk auditorijas, nekā novembrī.

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties datu vietnē: https://rating.gemius.com/

Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas decembrī piedalījās gemiusAudience pētījumā. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Komentārs:

Matīss Miezis

TVNET mediju grupas Mārketinga un biznesa attīstības vadītājs

TVNET mediju grupas Mārketinga un biznesa attīstības vadītājs

Rādīt visus eksperta rakstus

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli