atslēgvārdi

atslēgvārdi
2018-12-19 07:28

Gemius publicē jaunāko Latvijas e-komercijas pētījumu par 2018. gadu

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis jaunāko pētījumu par interneta lietotāju iepirkšanās paradumiem un populārākajām Latvijas un ārzemju e-komercijas vietnēm. Dati rāda, ka pēdējā gada laikā internetā iepirkušies 78 procenti interneta lietotāju, taču 13 procenti plāno to darīt nākotnē. Latvijas e-komercijas vietnēs respondenti visbiežāk izvēlas iegādāties apdrošināšanu, bet ārzemju vietnēs – apģērbu, apavus un aksesuārus.

Šis ir jau trešais Gemius veiktais pētījums par e-komercijas tirgu Latvijā un tā ietvaros atklājās, ka 2018. gadā 78 procenti Latvijas interneta lietotāju izvēlas iepirkties internetā, kas ir par vienu procentu punktu mazāk nekā pērn. Internetā iepirkties plāno apmēram 13 procenti respondentu, kas ir par procentu punktu mazāk kā pērn. Jāatzīmē, ka apmēram 46 procenti respondentu, kas nav iepirkušies internetā ir vecumā virs 55 gadiem.  Arī šogad visbiežāk Latvijas interneta lietotāji izvēlas apmeklēt e-komercijas vietnes no datoriem (95 procenti). Internetā visbiežāk joprojām iepērkas sievietes (51 procents), taču, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, vīrieši arvien biežāk izvēlas iepirkties tiešsaistē – 49 procenti, kas ir par diviem procentu punktiem vairāk nekā 2017. gadā. 

Apmēram 78 procenti sieviešu un 79 procentu vīriešu ir veikuši pirkumus internetā pēdējo 12 mēnešu laikā, taču 13 procenti sieviešu un 12 procentu vīriešu nav veikuši nevienu pirkumu, bet plāno iegādāties preci vai pakalpojumu internetā tuvākajā laikā. Savukārt apmēram 9 procenti sieviešu un vīriešu nav veikuši nevienu pirkumu un neplāno iegādāties nevienu preci vai pakalpojumu tuvākajā laikā.

Visvairāk pirkumus tiešsaistē ir veikuši respondenti vecuma grupā no 25 līdz 34 gadiem (92 procenti no šīs vecuma grupas), respondenti ar augstāko izglītību (86 procenti), kā arī Latvijas iedzīvotāji ar 1000 – 1499 eiro neto ienākumiem mēnesī (92 procenti).

Lielākā daļa no tiem interneta lietotājiem, kas iepērkas internētā, visbiežāk izmanto Latvijas e-komercijas vietnes (90 procenti), taču populāras ir arī Ķīnas (47 procenti) un Lielbritānijas (35 procenti) e-komercijas lapas.

Respondenti norādījuši, ka visbiežāk izvēlas iepirkties internetā, jo uzskata, ka e-komercijas vietnēs tiek piedāvātas labākas cenas nekā tradicionālajos veikalos (78 procenti). Kā papildus interneta veikalu priekšrocību respondenti atzīst piekļuvi tiešsaistes veikalam no jebkuras vietas (72 procenti) un iespēju salīdzināt vairākus piedāvājumus vienlaicīgi (67 procenti). Savukārt kā galveno problēmu, ar kuru interneta lietotāji saskaras iepērkoties internetā, pārāk ilgu piegādes laiku (42 procenti) un tādas informācijas trūkumu kā aprakstu par produktu, piegādātāju un maksājuma iespējām (34 procenti).

Pētījums veidots, izmantojot specializētu interneta aptauju – gemiusAdHoc. Pētījuma pamatā ir dati, kas iegūti ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas pēc nejaušības principa izvēlētiem interneta lietotājiem Latvijas lielākajos portālos tvnet.lv, delfi.lv, jauns.lv, sportacentrs.com, andelemandele.lv, gismeteo.lv un iauto.lv. Pētījums tika veikts laika posmā no 2018. gada 12. līdz 15. septembrim, un tā ietvaros tika aptaujāti 3137 respondenti vecuma grupā no 18 līdz 74 gadiem.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem, lūgums sazināties ar Gemius vadītāju Latvijā un Igaunijā Lindu Egli (linda.egle@gemius.com).

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Tirdzniecība

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli