atslēgvārdi

atslēgvārdi
2021-07-09 07:38

Gemius publicē jūnijā apmeklētāko interneta vietņu TOP 20

Gemius publicē jūnijā apmeklētāko interneta vietņu TOP 20

Jūnijā turpinoties siltajam un vasarīgajam laikam, lielākā daļa topa vietņu uzrādījušas auditorijas kritumus, liecina starptautiskā interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius publicētais Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu TOP 20. Skaitliski ievērojami pieaudzis portāla 1188.lv apmeklējums no visām platformām kopā un no mobilajām ierīcēm.  

Kopējā statistika visās platformās

Jūnijā kopējās statistikas topu kā iepriekš atklāj portāls delfi.lv ar 803 000 Real Users, kas ir par 4 000 lietotājiem mazāk nekā maijā, tam seko inbox.lv ar 715 000 lietotājiem, apmeklētāju skaitam no visām ierīcēm kopā samazinoties par 37 000 Real Users. Tikmēr pakāpjoties par vienu pozīciju, Top 3 jūnijā noslēdz ziņu vietne tvnet.lv ar 668 000 lasītājiem (-31 000 Real Users), apmainoties vietām ar sabiedrisko mediju ziņu portālu lsm.lv, kas skaitliski uzrādījis līdzīgu kritumu – par 32 000 lietotājiem mazāk nekā maijā. Top 5 noslēdz portāls jauns.lv ar 620 000 Real Users, ko jūnijā apmeklējuši par 21 000 mazāk lietotāju nekā iepriekšējā mēnesī.

Jūnijā pavadot garās svētku brīvdienas un baudot siltās vasaras dienas, kopējās statistikas topā tikai divas vietnes uzrādījušas apmeklējuma pieaugumus. Skaitliski lielāko lietotāju pieaugumu uzrādījis portāls 1188.lv, kuru jūnijā no visām ierīcēm kopā apmeklējuši 386 000 lietotāju, kas ir par 42 000 vairāk nekā maijā.

“1188.lv auditorijas pieaugums jūnija mēnesī saistīts ar to, ka līdztekus jau esošam saturam - padomi, uzziņu katalogs un satiksme – tagad tiek piedāvāta arī izklaide, kur ikviens var uzzināt aktualitātes par sev interesējošām slavenībām. Tāpat maija beigās esam ieviesuši tirgū jaunu produktu – 1188 play, kur ikvienam pieejams bezmaksas video saturs ar lieliskiem pašmāju TV šoviem un raidījumiem, kas nāk no TV kanāliem STV Pirmā un 360TV,” komentē Dace Ponomarova-Bunte, Helio Media 1188 vadītāja.

Tikmēr par 9 000 lietotājiem jūnijā pieaugusi vietnes lv.sputniknews.ru auditorija, pagājušajā mēnesī sasniedzot 215 000 lasītāju.

Savukārt lielāko lietotāju kritumu, salīdzinot ar maiju, uzrādījis izklaides portāls spoki.lv, kura lietotāju skaits sarucis par 82 000 Real Users (201 000 lietotāju jūnijā), bet par 65 000 mazāku auditoriju jūnijā sasniedzis ziņu portāls apollo.lv, kuru apmeklējuši 466 000 interneta lietotāju. Tikmēr par 42 000 sarukusi arī ziņu un izklaides portāla skaties.lv auditorija, jūnijā sasniedzot 526 000 apmeklētājus no visām ierīcēm kopā. Gan skaties.lv, gan apollo.lv tomēr saglabājuši savas pozīcijas topā.

Jāatzīmē, ka jūnijā TOP vietnēm pievienojas mixnews.lv, kuru no visām ierīcēm kopā apmeklējuši 138 000 Real Users.

Apmeklējumi no datoriem

Jūnijā datoru topu ar skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu starp topa vietēm atklāj Google ar 1 053 000 Real Users (+41 000 lietotāju). Seko Youtube ar 726 000 lietotājiem (-20 000 Real Users) un Facebook, ko pagājušajā mēnesī apmeklējuši 686 000 lietotāji (+13 000 Real Users). Saglabājot pozīcijas datoru topā, ceturto vietu ieņem pašmāju vietne inbox.lv ar 578 000 lietotājiem (+14 000 Real Users), kam seko delfi.lv ar 512 000 lietotāju auditoriju, kas jūnijā samazinājusies par 7 000 Real Users.

Līdzīgi kā kopējās statistikas topā, arī datos par apmeklējumu no datoriem lielākā daļa vietņu siltajā jūnijā uzrādījušas apmeklējuma kritumus. Skaitliski lielāko auditorijas kritumu pagājušajā mēnesī, salīdzinot ar maiju, uzrādījusi interneta enciklopēdija wikipedia.org, kuru apmeklējuši par 95 000 mazāk lasītāju, bet par 73 000 lietotājiem no datoriem sarukusi sabiedrisko mediju ziņu portāla lsm.lv auditorija, jūnijā sasniedzot 319 000 Real Users. Tikmēr bez jau iepriekš nosauktajām vietnēm topa augšgalā, vēl tikai divas vietnes uzrādījušas auditorijas pieaugumus – instagram.com jūnijā sasniegusi par 15 000 vairāk lietotāju nekā maijā, vienlaikus datoru topā pakāpjoties par piecām pozīcijām uz 12. vietu, bet par 8 000 lietotājiem vairāk jūnijā apmeklējuši sludinājumu portālu ss.com (404 000 Real Users).

Jāatzīmē, ka pēc pārtraukuma maijā, datoru topā atgriezusies Valsts ieņēmumu dienesta vietne vid.gov.lv, kuru jūnijā apmeklējuši 234 000 Real Users, kā arī ziņu portāls apollo.lv, kurš sasniedzis 209 000 lielu auditoriju. Tāpat datoru topa vietnēm pievienojusies Citadeles bankas vietne citadele.lv, kuru pagājušajā mēnesī apmeklējuši 196 000 Real Users.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Kā ierasts mobilā apmeklējuma statistikas topu atklāj delfi.lv ar 788 000 Real Users (-2 000 lietotāju), kam seko tvnet.lv ar 641 000 lietotājiem, kas apmeklējuši portālu no mobilajām ierīcēm un lietojot aplikāciju (-39 000 Real Users). Tāpat kā maijā trešajā pozīcijā ierindojas sabiedrisko mediju ziņu portāls lsm.lv, kuru jūnijā apmeklējuši 618 000 lietotāju (-25 000 Real Users), bet ceturtajā vietā seko vietne jauns.lv ar 581 000 lasītāju (-9 000 Real Users).  Ar vienīgo apmeklētāju pieaugumu starp Top 5 vietnēm, 5. pozīcijā ierindojas portāls la.lv ar 557 000 Real Users, sasniedzot par 13 000 vairāk lasītāju nekā maijā.

Tāpat kā kopējās statistikas topā, skaitliski lielāko auditorijas pieaugumu no mobilajām ierīcēm jūnijā uzrādījis portāls 1188.lv, kuru apmeklējuši par 68 000 vairāk lietotāju nekā iepriekšējā mēnesī, sasniedzot 341 000 Real Users no mobilajām ierīcēm. Par 7 000 lietotājiem pieaugusi arī vietnes lv.sputniknews.ru auditorija no mobilajām ierīcēm (202 000 lietotāju), bet par 4 000 lietotājiem – vecāku portāla mammamuntetiem.lv lietotāju skaits, jūnijā sasniedzot 136 000 Real Users. 

Tikmēr tāpat kā kopējās statistikas topā par 55 000 lietotājiem jūnijā sarukusi portāla apollo.lv auditorija (441 000 Real Users), bet vietni spoki.lv apmeklējuši par 54 000 mazāk lietotāju (155 000 Real Users). Par 32 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm jūnijā sarukusi arī skaties.lv auditorija (501 000 Real Users), bet par 28 000 lasītājiem – portāla santa.lv lietotāju skaits (247 000 Real Users), salīdzinot ar maiju.

Jāatzīmē, ka mobilās statistikas topā jūnijā atgriezušās divas vietnes – ar 98 000 lietotājiem topa 19. pozīcijā ierindojas sociālā platforma vk.com, bet TOP 20 noslēdz reģionālais portāls liepajniekiem.lv, kuru jūnijā apmeklējuši 93 000 lietotāju no mobilajām ierīcēm – tālruņiem un planšetdatoriem.

Dati par mediju grupām

Saskaņā ar gemiusAudience datiem par pētījumā iekļautajām mediju grupām, jūnijā 55 procentus jeb 811 000 Latvijas interneta lietotāju sasniegusi DELFI mediju grupa – dati par delfi.lv, t.sk., calis.lv, atverskapi.lv, mansdraugs.lv, tavsdarzs.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju, kopējai auditorijai saglabājoties kā iepriekšējā mēnesī. Tikmēr TVNET grupa jeb dati par portāliem tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām, sasniegusi 52 procentus Latvijas interneta lietotāju jeb 767 000 Real Users, kas ir par 56 000 lietotājiem mazāk nekā maijā.

Kā ierasts trešo pozīciju starp mediju grupām ieņem Rīgas Viļņu mediju grupa, kas jūnijā sasniegusi 620 000 Real Users jeb 42 procentus lietotāju, kas apmeklējuši vietnes jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī lietojuši jauns.lv straumēšanu, kopējai auditorijai, salīdzinot ar datiem par maiju, sarūkot par 21 000 lietotāju. TV3 mediju grupa, kas aptver datus par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju, pagājušajā mēnesī sasniegusi 36 procentus jeb 526 000 Latvijas interneta lietotāju (par 42 000 Real Users mazāk nekā maijā), bet Mail.ru grupas vietnes mail.ru, ok.ru un vk.com pagājušajā mēnesī sasniedza 271 000 un 18 procentu interneta lietotāju (-45 000 lietotāju).  

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties datu vietnē: https://rating.gemius.com/


Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas jūnijā piedalījās gemiusAudience pētījumā. Kopējās un mobilās statistikas dati atspoguļo skriptēto lapu apmeklējumu, bet apmeklējumā no datoriem iekļautas arī neskriptētās vietnes. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli