atslēgvārdi

atslēgvārdi
2019-02-28 07:33

Gemius: reklāmu bloķētājus izmanto 47% interneta lietotāju

Interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius ir veicis Latvijas interneta lietotāju aptauju, kurā noskaidrots, ka 47 procenti respondentu izmanto reklāmas bloķētājus uz vismaz vienas ierīces, no kā pārlūko internetu. Savukārt 68 procenti no tiem aptaujātajiem, kas neizmanto reklāmas bloķētājus, vēlētos tādus izmantot.

Gemius veiktajā aptaujā par interneta lietotāju paradumiem noskaidrots, ka 47 procenti respondentu izmanto reklāmas satura bloķētājus uz vismaz vienas ierīces, no kā pārlūko internetu. Biežāk reklāmas bloķētājus izvēlas izmantot vīrieši vecumā no 25 līdz 34 gadiem. Mazāk kā puse jeb 39 procenti respondentu neizmanto reklāmas bloķētājus. No tiem 68 procenti vēlētos tādus izmantot, taču nezina kā reklāmas bloķētājus uzstādīt un lietot.

“Aptaujas rezultāti mūs pārsteidza, nebijām cerējuši ieraudzīt tik lielu reklāmas bloķētāju lietotāju īpatsvaru. Šie 47 procenti gan pašlaik neatspoguļojas uz interneta lietotāju veiktajiem lapu skatījumiem dažādu ierīču (mājas dators, darba dators, telefons utt.) atšķirīgo izmantošanas paradumu dēļ, kā arī reklāmas bloķētāju izmantojums uz dažādām ierīcēm ir atšķirīgs. Tomēr jāņem vērā lielais to interneta lietotāju īpatsvars, kas šobrīd reklāmas bloķētājus neizmanto, taču apsver to izmantošanu nākotnē,” komentē Gemius vadītāja Latvijā un Igaunijā Linda Egle.

 

 

“Sabiedrībai ir jāsaprot reklāmas bloķētāju izmantošanas negatīvie aspekti, proti, ka neatkarīga interneta medija galvenais ienākumu avots ir ieņēmumi no reklāmas un tās bloķēšana var radīt negatīvas sekas. Pērkot, piemēram, žurnālu, daļa tā tapšanas izmaksu ir iekļauta jau žurnāla cenā, daļa nosegta no reklāmas, taču interneta ziņu medijus cilvēki apskata bez maksas. Uzinstalējot reklāmas bloķētāju, faktiski tiek atņemta alga žurnālistiem, fotogrāfiem, tehniskajiem speciālistiem u.c. Reklāma nav nekas slikts, tās atrādīšana lasītājam ir maksa, kas vajadzīga, lai sagatavotu kvalitatīvu, neatkarīgu saturu. Vēl, protams, ir otra opcija – maksas saturs, brīvs no reklāmām, bet, kā liecina mūsu pētījums, reti kurš būtu gatavs par to maksāt.”

Aptauja tika veikta no 2019. gada 11. līdz 15. februārim, kurā piedalījās 2153 Latvijas interneta lietotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Aptauja veikta, izmantojot interneta aptauju gemiusAdHoc ar izlecošo interneta anketu palīdzību, kas tika rādītas interneta lietotājiem pēc nejaušības principa. Dati ir svērti ar gemiusAudience pētījumu pēc dzimuma un vecuma.

Lai uzzinātu vairāk par pētījumu un iespēju iepazīties ar visiem datiem, lūgums sazināties ar Gemius klientu speciālistu Pēteri Asbahu (peteris.asbahs@gemius.com).

gemiusAdHoc ir pētījumi individuālām biznesa vajadzībām ar iespēju noskaidrot sabiedrības viedokli par jebkuru tematu, jautājumu vai industriju.

Gemius - starptautisks interneta izpētes un tehnoloģiju uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Valsts

Latvija

Komentārs:

Linda Egle

Gemius Latvia vadītāja un industrijas eksperte

Gemius Latvia vadītāja un industrijas eksperte

Rādīt visus eksperta rakstus

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli