atslēgvārdi

atslēgvārdi
2024-07-03 14:15

gemiusAudience jūnijā apmeklētāko vietņu TOP 20

gemiusAudience jūnijā apmeklētāko vietņu TOP 20

Interneta tehnoloģiju un pētījumu uzņēmuma Gemius publicētais apmeklētāko vietņu tops liecina, ka pēc maijā novērotā auditorijas kāpuma, jūnijā, līdz ar vasaras iestāšanos, vairākumam vietņu seko manāms auditorijas kritums, ko papildus ir radījusi Eirovīzijas un Pasaules Čempionāta hokejā noslēgšanās. Tikmēr vietnei seb.lv jūnijā ir novērojams lielākais lietotāju skaita pieaugums.

Kopējā statistika

Kopējā statistikas topa pirmajam pieciniekam saglabājoties nemainīgam, delfi.lv ar 775 000 Real Users (par 32 000 mazāk kā maijā) ierindojas topa augšgalā, kamēr otro vietu ieņem inbox.lv ar 760 000 Real Users – par 16 000 mazāk kā mēnesi iepriekš. Par 41 000 sarukusi portāla tvnet.lv auditorija (726 000 Real Users), bet skaitliski lielākais auditorijas kritums, par 129 000 lietotāju, novērojams portālam lsm.lv, kas jūnijā sasniedza 624 000 Real Users. Pirmo piecinieku noslēdz vietne tv3.lv ar 621 000 Real Users – par 94 000 mazāk kā maijā.

Ievērojami auditorijas kritumi novērojami arī vietnēm 1188.lv, salidzini.lv un sportacentrs.com. 1188.lv jūnijā sasniedza 527 000 Real Users, kas ir par 75 000 lietotāju mazāk kā mēnesi iepriekš, bet salidzini.lv apmeklēja par 57 000 mazāk lietotāju - 228 000 Real Users, kamēr sportacentrs.com auditorija samazinājās par 68 000 lietotāju (219 000 Real Users),.

Jūnijā kopējo statistikas topu pameta vietne grani.lv, savukārt, topā ar 202 000 Real Users atgriezās bilesuparadize.lv.

Apmeklējums no mobilajām ierīcēm

Apmeklējumā no viedtālruņiem un planšetdatoriem, t.sk. lietojot vietnes mobilo aplikāciju, jūnijā topa augšgalā nemainīgi ierindojas portāls delfi.lv ar 724 000 Real Users – par 25 000 mazāk kā maijā. Tam seko portāls tvnet.lv, kuru jūnijā apmeklēja par 37 000 mazāk lietotāju, veidojot 691 000 Real Users, savukārt, trešo vietu ar 91 000 lielu auditorijas sarukumu un 585 000 Real Users ieņem vietne tv3.lv. Par pozīciju augstāk ir pakāpies portāls jauns.lv, sasniedzot 552 000 Real Users – par 12 000 mazāk kā maijā, taču piekto vietu jūnijā ieņem lsm.lv, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm uzrādot skaitliski lielāko auditorijas kritumu – par 110 000 lietotāju (544 000 Real Users).

Skaitliski lielākie auditorijas kāpumi manāmi vietnēm spoki.lv ar 222 000 Real Users un lvportals.lv ar 167 000 Real Users, kuru auditorija jūnijā palielinājās par 10 000 lietotāju. Savukārt, līdzīgi kā kopējā statistikas topā, arī apmeklējumā no mobilajām ierīcēm strauji sarukusi vietnes sportacentrs.com auditorija – tā jūnijā sasniedza par 75 000 mazāk lietotāju (147 000 Real Users). Ievērojami auditorijas kritumi manāmi arī vietnēm grani.lv un salidzini.lvgrani.lv jūnijā apmeklēja par 41 000 mazāk lietotāju (131 000 Real Users), savukārt, par 46 000 mazāk lietotāju lēma par labu vietnes salidzini.lv apmeklēšanai – 126 000 Real Users.

No mobilajām ierīcēm apmeklētāko vietņu topu jūnijā pameta sportazinas.com, taču topā ar 155 000 Real Users atgriezās vietne bilesuparadize.lv.

Apmeklējums no datoriem

Apmeklējumā no datoriem top vietnes savas pozīcijas ir saglabājušas nemainīgas – līderos ierindojas Google ar 942 000 Real Users, kas ir par 600 lietotāju vairāk kā maijā. Tai ar 611 000 Real Users un 1000 lielu auditorijas sarukumu seko youtube.com, taču trešo vietu ieņem pašmāju inbox.lv, sasniedzot par 8000 mazāk lietotāju (527 000 Real Users). Sociālās tīklošanās portālu Facebook.com jūnijā apmeklēja par 28 000 mazāk lietotāju, veidojot 491 000 Real Users, bet pirmo piecinieku ar 391 000 Real Users un 1000 lielu auditorijas kāpumu noslēdz vietne swedbank.lv.

Skaitliski ievērojamākais auditorijas pieaugums novērojams vietnei seb.lv, kas jūnijā sasniedza par 33 000 vairāk lietotāju (241 000 Real Users). Savukārt, skaitliski lielākais auditorijas kritums līdz ar mācību gada beigšanos manāms portālam e-klase.lv – portāla auditorija ir sarukusi par 86 000 lietotājiem, veidojot 224 000 Real Users. Ievērojami sarukusi ir arī vietņu lsm.lv un wikipedia.org auditorija – lsm.lv jūnijā apmeklēja 239 000 Real Users, kas ir par 74 000 mazāk kā mēnesi iepriekš, taču wikipedia.org auditorija ir samazinājusies par 44 000 lietotāju (253 000 Real Users).

No datoriem apmeklētāko vietņu topā jūnijā atgriezās tiešsaistes mazumtirdzniecības tīmekļa vietne 220.lv ar 190 000 Real Users, taču topu pameta platforma temu.com.

Dati par mediju grupām

Līdera pozīciju nemainīgi ieņem TVNET grupa ar vietnēm tvnet.lv (t.sk., receptes.lv), spoki.lv un apollo.lv, kā arī statistiku par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām, kas jūnijā sasniedza 841 000 Real Users jeb 56 procentus Latvijas interneta lietotāju – par 33 000 mazāk kā maijā. Ar 19 000 lielu auditorijas sarukumu, sasniedzot 822 000 Real Users jeb 55 procentus Latvijas interneta lietotāju, tai seko DELFI mediju grupa  ar vietnēm delfi.lv, t.sk., calis.lv, vietni bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju. Par 16 000 lietotāju samazinājusies auditorija Inbox mediju grupai ar vietnēm inbox.lv, pp.lv, xtv.lv, klab.lv, kā arī inbox.lv mobilo aplikāciju – to apmeklēja 770 000 Real Users jeb 51 procents Latvijas interneta lietotāju.

Skaitliski lielākais auditorijas kritums novērojams TV3 mediju grupai, kas aptver datus par tv3.lv, topradio.lv, play.tv3.lv video, topradio.lv un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju – jūnijā tika sasniegti par 94 000 mazāk lietotāji, veidojot 621 000 Real Users (41 procents Latvijas interneta lietotāju). Pakāpjoties par pozīciju augstāk, pirmo piecinieku noslēdz Rīgas Viļņi mediju grupa ar vietnēm jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī jauns.lv straumēšanu, kuras auditorija jūnijā saruka par 17 000 lietotāju, sasniedzot 587 000 Real Users jeb 39 procentus Latvijas interneta lietotāju.

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties gemiusAudience datu analīzes vietnē e.gemius.com.

Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas martā  piedalījās gemiusAudience pētījumā. Kopējās un mobilās statistikas dati atspoguļo skriptēto lapu apmeklējumu, bet apmeklējumā no datoriem iekļautas arī neskriptētās vietnes. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli