atslēgvārdi

atslēgvārdi
2020-11-25 11:00

gemiusAudience pētījumā esošo mediju grupu un reklāmas tīklu apskats, Oktobris 2020

gemiusAudience pētījumā esošo mediju grupu un reklāmas tīklu apskats, Oktobris 2020

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis mediju grupu un reklāmas tīklu oktobra mēneša datu apskatu. adQuota reklāmas tīkls pagājušajā mēnesī sasniedzis 74 procentus Latvijas interneta lietotāju, bet no mediju grupām lielāko Reach sasniegušas TVNET un DELFI mediju grupas. Kopš šīs vasaras mediju grupām pētījumā pievienojusies Rīgas Viļņi mediju grupa, bet, atskatoties uz sasniedzamību gada griezumā, Mail.ru grupa gada laikā uzrādījusi nozīmīgu Reach pieaugumu. …

Saskaņā ar gemiusAudience datiem par mediju grupām un reklāmas tīkliem, šī gada oktobrī adQuota reklāmas tīkls sasniedzis 1 127 000 un 74 procentus Latvijas interneta lietotāju no visām platformām – datoriem, mobilajiem telefoniem un planšetdatoriem – kopā. Tīklā apvienotas 35 vietnes PC platformā un 39 vietnes Mobile platformā, starp tām tādas Latvijā populāras lapas, kā skaties.lv, la.lv, lsm.lv, jauns.lv, bb.lv un citas. Oktobrī adQuota tīkls Mobile platformā sasniedzis 967 000 lietotāju, savukārt PC platformā – 744 000 Real Users. Atskatoties gada griezumā, augstāko Reach reklāmas tīkls sasniedzis šī gada maijā (78 procenti), zemāko – gada pirmajā mēnesī janvārī (72 procenti). 

No pētījumā iekļautajām mediju grupām augstāko Reach oktobrī sasniegušas DELFI un TVNET mediju grupas – attiecīgi 58.41 un 56.23 procentus. DELFI grupa – dati par delfi.lv, bilesuparadize.lv, Delfi TV, kā arī mobilo aplikāciju – oktobrī no visām platformām kopā sasniegusi 884 000 Real Users, un oktobrī bija lielākā mediju grupa arī pēc lietotāju skaita no datoriem (564 000 Real Users) un mobilajām ierīcēm (852 000 lietotāju), apsteidzot TVNET grupu. TVNET mediju grupa, kurā apvienotas lapas tvnet.lv, spoki.lv un apollo.lv, bet no šī gada aprīļa arī statistika par tvnet.lv, apollo.lv un rus.tvnet.lv aplikācijām, oktobrī sasniegusi 851 000 lietotāju no visām platformām kopā. Tostarp tvnet.lv aplikāciju lietojuši 16 000 lietotāju, apollo.lv – 9 000, bet rus.tvnet.lv aplikāciju – 10 000 lietotāju. Jāatzīmē, ka abu mediju grupu sasniedzamības rādītāji visa gada griezumā atsevišķos mēnešos atšķiras tikai par procenta desmitdaļām. Gan TVNET, gan DELFI mediju grupas augstāko Reach sasniegušas šī gada martā.

No šī gada jūnija gemiusAudience pētījumā mediju grupām pievienojusies Rīgas Viļņi grupa, kas aptver datus par vietnēm jauns.lv, t.sk., otkrito.lv jeb rus.jauns.lv, rigasvilni.lv, zurnali.lv, kā arī jauns.lv straumēšanu. Oktobrī grupa sasniegusi 43 procentus Latvijas interneta lietotāju, un tas ir šogad augstākais grupas Reach rādītājs. Lielāku auditoriju grupas vietnes sasniedz Mobile platformā – 605 000 Real Users oktobrī, kamēr PC platformā sasniedz 294 000 lietotāju. Lielākā daļa – 84 procenti – auditorijas ģimenē sarunājas latviešu valodā.

TV3 mediju grupa – dati par tv3play.skaties.lv, skaties.lv video un starfm.lv straumēšanu, kā arī tv3play.lv aplikāciju – oktobrī sasniegusi 42 procentus Latvijas interneta lietotāju un 631 000 Real Users. No datoriem oktobrī grupas vietnes apmeklējuši 257 000 lietotāju, bet no mobilajām ierīcēm vairāk nekā divreiz lielāks skaits lietotāju – 583 000 Real Users, tai skaitā, TV3Play aplikāciju oktobrī lietojuši 46 000 Real Users. Procentuāli lielākā auditorijas daļa – 25 procenti – ir vecumā no 24 līdz 34 gadiem.

Tikmēr Mail.ru grupa – vietnes mail.ru, ok.ru un vk.com – pagājušajā mēnesī sasniegušas 22 procentus Latvijas interneta lietotāju. Kopš marta, kad grupai pievienojās sociālais tīkls vk.com, sasniedzamība pieaugusi gandrīz uz pusi – 2019. gada oktobrī grupas Reach bija 16 procenti interneta lietotāju. No datoriem un mobilajām ierīcēm grupas vietnes oktobrī apmeklējis gandrīz vienāds Real Users skaits – attiecīgi 222 000 PC platformā un 220 000 Mobile platformā. Jāatzīmē, ka starp pētījumā esošajām mediju grupām un reklāmas tīkliem Mail.ru grupa sasniedz procentuāli visvairāk ģimenē krieviski runājošo lietotāju – 60 procentus, kā arī visvairāk lietotāju vecuma grupā no 35 līdz 44 gadiem – 32 procentus.

 

 

 

Dati par Latvijas mediju grupām un reklāmas tīkliem pieejami Gemius publisko datu vietnē rating.gemius.com.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji, Reklāma

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli