atslēgvārdi

atslēgvārdi
2015-02-03 07:52

Google Analytics vs. gemiusAudience

Daudzu mājas lapu īpašnieki vēl aizvien prāto par to, kurš no šiem instrumentiem ir labāks un ar ko katrs no tiem ir unikāls. Neizpratne kļūst vēl lielāka uzzinot, ka pastāv liela atšķirība starp Google Analytics datiem un gemiusAudience ikmēneša datu failu.

Tātad, ar ko atšķiras šie abi interneta biznesa instrumenti? Sāksim ar to, ka Google Analytics un gemiusAudience ir kā divas dažādas pasaules, katra no tām pilnīgi unikāla un savā ziņā atšķirīga. Google Analytics ļauj interneta medijiem monitorēt savas mājas lapas - analīze aptver vienu vai vairākas saites, kas pieder vienai organizācijai. Tas ir veids, kā interneta mediji iegūst visu nepieciešamo informāciju par mijiedarbību ar saviem lietotājiem. Tomēr šajā gadījumā interneta mediji nevar salīdzināt sevi ar konkurentiem. Un tieši te parādās gemiusAudience.

Visa pamatā ir atskaites punkts

 

Interneta mediji, novērtējot savu vietu interneta tirgū, ļoti bieži atsaucas uz Google Analytics datiem. Šī izvēle ir pašsaprotama ikreiz, kad mērķis ir parādīt interneta lapas izaugsmes dinamiku laika gaitā. Tomēr gadījumos, kad interneta medijs vēlas pārbaudīt un salīdzināt savu sniegumu ar konkurentiem, tam būtu jāizvēlas cits risinājums. Google Analytics dati atspoguļo tikai izvēlētās interneta lapas pozīciju, nevis visu interneta mediju situāciju interneta tirgū. Tieši atskaites punktā slēpjas būtiskākā atšķirība. gemiusAudience piedāvā ne tikai lapas vēsturiskos datus, bet ļauj salīdzināt interneta lapu ar konkurentu lapām un redzēt to auditorijas savstarpējo pārklāšanos.

“Unikālie lietotāji” nav “Reālie lietotāji”

 

Nākošais nozīmīgais aspekts ir maniere, kādā šie abi interneta izpētes instrumenti pasniedz savus datus. Daudzi interneta mediji, kuri pozicionē savu stāvokli tirgū, atsaucas uz jēdzienu “unique users” jeb “Unikālie lietotāji”. Šajā modelī “unique users” ir nekas cits kā “cookies” jeb sīkdatnes, kas no interneta lapas tiek lejupielādētas lietotāja datorā. Šī iemesla dēļ daži dod priekšroku vārdam "unique cookies" nevis "unique users". No tehniskā viedokļa skatoties, saskaitīti tiek “cookies” faili nevis interneta lietotāji. Šī iemesla dēļ, iepazīstinot ar faktisko interneta lapas apmeklētāju skaitu, ir kļūdaini izmantot un atsaukties uz Google Analytics datiem. Vērā jāņem arī citi faktori. Pirmkārt – liela daļa interneta lietotāju dzēš “cookies”. Otrkārt, viens un tas pats lietotājs var pieslēgties internetam no dažādām ierīcēm (datora, viedtālruņa, planšetdatora). Treškārt, vienu ierīci interneta pārlūkošanai var izmantot vairāk nekā viena persona.

“Cookies” skaits parasti ir lielāks nekā “Reālo lietotāju” skaits

 

Jāsaprot, ka “unique users” jeb “unique cookies” skaits vienmēr būs lielāks nekā “real users” jeb apmeklētāju skaits. Šo problēmu atrisina gemiusAudience.

Lai gan gemiusAudience “real users” skaitīšanas pamatā ir cookies faili, pētījuma metodoloģija aptver dažādus risinājumus, kas ļauj iegūt patieso auditorijas lielumu jeb īsto interneta lietotāju (“real users”) skaitu. Mērījumu gaitā tiek ņemtas vērā tādas parādības kā vienas ierīces dalīšana, kā arī interneta pārlūkošana no vairākām ierīcēm. Beigās tiek piegādāti precīzi rezultāti, kas iegūti ņemot vērā cookies dzēšanas vai vairāku pārlūkprogrammu lietošanas faktu. Iegūtie dati var ievērojami atšķirties no datiem par “unique users”.

Ir nekorekti salīdzināt Google Analytics ar gemiusAudience

 

Rezumējot, ir neiespējami un pat absurdi salīdzināt Google Analytics “unique users” skaitu ar “real users” skaitu, ko iegūst gemiusAudience pētījumā. Šie divi instrumenti ir radīti paturot prātā dažādus mērķus un tie balstās uz atšķirīgu interneta lapu mērījumu metodoloģiju.

Katram pašam atliek saprast, kurš no šiem abiem instrumentiem spēj piegādāt tieši viņam svarīgās zināšanas un kurā no tiem ir vērts investēt, skatoties uz nākotnes perspektīvām.

Reālo lietotāju skaits redzams arī gemiusDirectEffect

 

Pateicoties mūsu BrowserID risinājumam, arī interneta reklāmas kampaņu monitorēšanas rīkā gemiusDirectEffect iespējams redzēt kampaņas piesaistīto reālo lietotāju ("real users") skaitu un to sociāli demogrāfisko profilu.

 

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli