atslēgvārdi

atslēgvārdi
2014-08-21 11:23

Interneta lapu Top 25 jūlijā, 2014

Starptautiskais interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis no datoriem apmeklētāko interneta lapu Top 25 jūlijā. Topa līderpozīciju pirmo reizi ieņem delfi.lv, atstājot līdz šim nepārspēto inbox.lv otrajā vietā. Jūlijā auditorijas kāpumu piedzīvojuši visi ziņu portāli.

Nozīmīgāko kāpumu jūlija topā izdevies panākt delfi.lv, kas palielinājis savu auditoriju par 9% un ar 746 tūkstošiem lietotājiem ieņem topa pirmo vietu. Otrajā vietā ar742 tūkstošiem apmeklētājiem atrodas inbox.lv, kas bija nemainīgi saglabājis līderpozīcijas jau no 2006. gada decembra. Inbox.lv no delfi.lv šķir vien 4 tūkstošus interneta lietotāju slieksnis. Topa trešajā vietā - tvnet/apollo ar 714 tūkstošus apmeklētāju lielu auditoriju. 

Delfi panākumus komentē Konstantīns Kuzikovs, AS "DELFI" valdes priekšsēdētājs: "Tas, ka "Delfi" bez populārākā ziņu portāla statusa vēl papildus nu iekarojis arī pirmo vietu visu Latvijas interneta vietņu konkurencē, bija prognozējams. Pirmkārt, tāpēc, ka "Delfi" komanda veikusi būtiskas izmaiņas gan satura politikā, gan tehniskajā izpildījumā. Otrkārt, tāpēc, ka izmainījās pati "Delfi" būtība. Mēs vairs neesam tikai ziņu portāls, bet lielākā interneta izdevniecība Latvijā, kas izdod vairāk nekā 10 dažādu mediju produktu".

„Vienlaikus "Delfi" ir stāvējis avangardā jaunu mediju darbības formu apgūšanā Latvijā. Pirmie pārgājām uz teksta tiešraidi kā veidu lielu sporta, politikas un kultūras notikumu atspoguļošanai, rūpīgi strādājam pie mobilās versijas ērtuma lasītājiem, jaudīgi attīstām darbību sociālajos tīklos, kā rezultātā esam ilgstoši ieņēmuši pirmo vietu Latvijas sociālajos tīklos ietekmīgāko zīmolu topā. Visas minētās, kā arī citas darbības devušas cerētos augļus - esam kļuvuši par populārāko interneta resursu Latvijā", skaidro K. Kuzikovs.  

Notikumi Ukrainā un aizvadītais jauno izpildītāju konkurss „Jaunais Vilnis 2014” atstājis ietekmi uz ziņu portālu auditoriju – tā pieaugusi visiem ziņu portāliem. Procentuāli lielākais lietotāju pieaugums jūlijā bijis ziņu portālam focus.lv, kas spējis piesaistīt par 30% vairāk lietotāju nekā jūnijā. Lasītāju auditorija palielinājusies arī ziņu portāliem nra.lv (+15%), la.lv (+14%), delfi.lv un vesti.lv (+9%) un diena.lv (+8%).  

Kopumā Top 25 esošie ziņu portāli jūlijā spējuši uzrunāt 969 tūkstošus interneta lietotājus, kas ir par 73 tūkstošiem vairāk nekā jūnijā un veido 75% no kopējās interneta auditorijas Latvijā. Augusi arī ziņu portālu lietotāju aktivitāte - tajos veikti par 20% vairāk lapu skatījumu kā jūnijā.  

Jūlija topu atstāj Latvijas sporta ziņu mājas lapa sportacentrs.com, bet lielāko sezonālo auditorijas kritumu piedzīvojušas video satura vietnes megogo.net (- 17%) un tvplay.lv (- 4%). Lietotāju auditorija samazinājusies arī datu glabāšanas un apmaiņas vietnei failiem.lv (- 8%). Topa 25. vietā ienāk ģimenes un dzīvesveida interneta portāls brivbridis.lv.

Jūlija Top 25 veidots, balstoties uz 15-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas jūlijā piedalījās gemiusAudience pētījumā. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses. Pilns portālu tops pēc reālo lietotāju skaita, lappušu skatījumu skaita (page views) un  sasniedzamības (reach) apskatāms publiskajā tendenču vietnē www.audience.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli