atslēgvārdi

atslēgvārdi
2020-04-01 06:05

Internetā pavadītais laiks pieaug, reklāmas nozarē lielākos pieaugumus piedzīvo pārtikas, telekomunikāciju un mājas preču nozares

Valstī noteiktie ierobežojumi un ikdienas darbību veikšana attālināti padarījusi reklāmas nozares auditoriju vieglāk sasniedzamu internetā, kur lietotāji šobrīd pavada ievērojami vairāk laika. Kritumus krīzes tieši skartajās reklāmas nozarēs kompensē pieaugums citās – rādītāji par pārtikas, telekomunikāciju un mājas preču nozarēm vērtējami pozitīvi.

Marta vidū saistībā ar koronavīrusa izraisīto COVID-19 saslimšanu valstī izsludinātā ārkārtas situācija atstājusi nozīmīgu iespaidu arī uz interneta mediju patēriņu - sociālās distancēšanās noteikumi mainījuši lietotāju paradumus. Saskaņā ar gemiusAudience datiem, vērojams internetā pavadītā laika pieaugums. Salīdzinot šī gada trešo un divpadsmito nedēļu (jeb pirmo nedēļu pēc ārkārtas stāvokļa izsludināšanas valstī), vidējais viena lietotāja pavadītais laiks tiešsaistē no datoriem pieaudzis par 13 procentiem, no mobilajām ierīcēm pat par 40 procentiem, bet no visām ierīcēm kopā – par 17 procentiem. Proti, ja janvārī no visām ierīcēm kopā viens lietotājs pavadīja nedaudz vairāk kā 6 ar pusi stundas, tad marta vidū šis rādītājs sasniedza jau 8 stundas. Lai arī ierobežojumi tiešā mērā skar ekonomiku, tajā skaitā arī reklāmas nozari, iespējams runāt par to, ka fiziska distancēšanās padarījusi auditoriju vieglāk sasniedzamu internetā, savukārt kritumus krīzes tieši skartajās reklāmas nozarēs kompensē pieaugums citās.

 

Salīdzinot šī gada divpadsmito nedēļu (16.-22. marts) un vienpadsmito nedēļu (9.- 15. marts) saskaņā ar Gemius AdReal datiem par video reklāmām, joprojām stabils ir pārtikas nozares (+19 procenti) gross rating point (GRP) pieaugums, tāpat kā kāpumi telekomunikāciju (+28 procenti), personīgās higiēnas (+11 procenti) un mājas preču (+99 procenti) nozarēs. Tikmēr nedēļas laikā straujākos kritumus piedzīvojusi apģērbu nozare (-67 procenti), finanšu un apdrošināšanas sektors (-58 procenti) un sadzīves tehnikas, mēbeļu un aprīkojuma reklāmas (-59 procenti).

Savukārt pārskatot šos rādītājus jau plašākā laika periodā, atsevišķās nozarēs vērojama pozitīva tendence sasniegt pat lielus GPR pieaugumus. Tā, piemēram, telekomunikāciju nozare jeb dažādu ierīču, mobilo operatoru un video on demand platformu reklāmas divpadsmitajā nedēļā sasniegušas pat par 60 procentiem augstāku GPR rādītāju, nekā vidēji gada sākumā, pārtikas nozares pieaugums sasniedz +37 procentus, par 46 procentiem pieaudzis GRP mājas preču jeb dažādu tīrīšanas līdzekļu video reklāmām, bet par 31 procentu augstākus rādītājus sasniegušas personīgās higiēnas preču reklāmas. Tikmēr reklāmas nozares, kas saskaņā ar AdReal datiem par augstākminēto periodu šobrīd piedzīvo lielākos kritumus, ir finanšu un apdrošināšanas (-133 procenti), apģērbu (-40 procenti), kā arī brīvā laika pavadīšanas nozare (-29 procenti), kas ietver dažādu kultūras un sporta notikumu, kā aktuālo kinoteātru repertuāra, sporta spēļu totalizatoru video reklāmas. Jāatzīmē, ka vairākas brīvā laika pavadīšanas apakšnozares – piemēram, rotaļlietas un loterijas – šis periods nav ietekmējis un tās turpina reklamēties.

 

 

Vairāk informācijas – Gemius pārskatā par COVID-19 iespaidu uz mediju patēriņu un reklāmas tirgu Latvijā.

Gemius - starptautisks interneta pētniecības uzņēmums, kas piedāvā profesionālus pētniecības risinājumus, konsultācijas, analīzi un rekomendācijas tiešsaistes vidē bāzētiem uzņēmumiem. Uzņēmuma piedāvātie risinājumi ir ikdienas darbības pamatā vairāk kā divos tūkstošos uzņēmumu dažādos tirgus sektoros visā pasaulē. Dibināts 1999. gadā, Gemius šobrīd darbojas vairāk kā 30 tirgos Eiropā, Tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pētījumos tiek izmantota uzņēmuma izstrādātie metodoloģiskie risinājumi, kas ir saskaņoti ar starptautiski atzīto ICC/ESOMAR kodeksu. Vairāk: www.gemius.lv.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Reklāma

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli