atslēgvārdi

atslēgvārdi
2014-05-09 06:24

Interneta reklāmas tirgū dominē finanšu, tirdzniecības un auto nozares

Iespējams, kā aktīvs interneta lietotājs ne vienu reizi vien esi pamanījis reklāmas saistībā ar finanšu vai tirdzniecības pakalpojumiem, jo, kā izpētījis Gemius, tieši šo nozaru uzņēmumi ir aktīvākie interneta reklāmu izplatīšanā. Informācija par populārākajām nozarēm reklāmas tirgū atspoguļota nesen publicētajā pētījumā, kurā Gemius analizē Centrālās un Austrumeiropas uzņēmumu reklāmas kampaņu aktivitāti, tajā skaitā dati arī par Latviju.

Gemius ir izpētījis, kuras industrijas interneta reklāmas jomā darbojas visaktīvāk. Pētījumā atklājās, ka Slovākijā, Bulgārijā un Ungārijā interneta reklāmas aktīvāk izmanto uzņēmumi, kas nodarbojas ar finanšu pakalpojumiem (bankas, apdrošināšanas un kredītiestādes), attiecīgi 16%, 15% un 13%. Latvijā finanšu pakalpojumi veido 10% no visām reklāmām internetā, tikmēr Top3 dala pakalpojumu, tirdzniecības un auto nozares.

Lielākā popularitāte interneta reklāmu jomā Latvijā novērojama ar brīvā laika pavadīšanas iespējām (kino, teātris, koncerti u.tml.) saistītos uzņēmumos, veidojot 19% lielu daļu no visām reklāmas kampaņām. Otrā populārākā ar 16% ir tirdzniecības nozare (lielveikali, veikali, noliktavas u.c.), bet trešajā vietā ar 15% ierindojas auto nozare (vieglās un kravas automašīnas, degviela, motori, velosipēdi u.c.).

Vadoties pēc reklāmas ekspozīciju sadalījuma pa nozarēm, Latvijā aktīvākā ir tirdzniecības nozare (18%), bet brīvā laika pakalpojumu nozare veido 14% no visām reklāmas ekspozīcijām. Tirdzniecības uzņēmumu reklāmas ir arī visbiežāk klikšķinātās (26%). Vismazāko daļu ekspozīciju, klikšķu un kampaņu sadalījumā ieņem mājsaimniecības preču (0.44%), dzērienu un alkohola (1%), kā arī apģērbu un aksesuāru (2%) nozares.

Lietuvā un Čehijā gandrīz 20% no visām tiešsaistes reklāmas kampaņām ir saistītas ar tirdzniecības nozari (attiecīgi 19% un 17%), tikmēr Horvātijā un Rumānijā vadošo pozīciju ieņem auto nozare (attiecīgi 20% un 11%). Serbijā lielāko daļa interneta reklāmas tirgus aizņem telekomunikāciju nozare (25%), bet Polijā – pārtikas rūpniecība (13%). Sīkāk ar pētījuma datiem var iepazīties vai pētījumu var lejupielādēt šeit.

Pētījums veidots par tām valstīm, kurās Gemius veiktais tiešsaistes kampaņu monitorings sedz vismaz 50% no visa tirgus, tajā skaitā Latvijā, Bugārijā, Horvātijā, Ungārijā, Čehijā, Lietuvā, Polijā, Rumānijā, Serbijā un Slovākijā. Pētījumā parādās dati, kas iegūti laika posmā no 2013.gada augusta līdz 2014.gada janvārim no gemiusAdMonitor pētījuma, kurā tiek apkopoti populārākie reklāmas formāti, tiešsaistes reklāmā aktīvākās nozares un mobilās reklāmas tendences. Pētījums ir balstīts uz interneta kampaņu analīzes datiem (gemiusDirectEffect), kā arī datiem, kas iegūti no interneta mediju un tīklu reklāmas materiālu servēšanas sistēmas (AdOcean).

To clipboard> Drukuj

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli