atslēgvārdi

atslēgvārdi
2019-08-14 08:50

Jūlijā pieaudzis uzziņu un cenu salīdzināšanas portālu apmeklējums

Jūlijā pieaudzis uzziņu un cenu salīdzināšanas portālu apmeklējums

Starptautiskais interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmums Gemius publicējis Latvijas interneta lietotāju apmeklētāko vietņu Top 20. Jūlijā pieaugusi interneta pārlūkošana no datoriem, bet cenu salīdzināšanas un uzziņu portālu statistika augusi gan no datoriem, gan mobilajām ierīcēm. Kopējā topā salidzini.lv lietotāju skaits pieaudzis par 19 000 lietotājiem, uzziņu portāla zl.lv – par 25 000 Real Users, bet kurpirkt.lv auditorija augusi par 16 000 interneta lietotājiem.

Kopējā statistika visās platformās

Kopējās statistikas Topā no visām platformām, t.i., no datoriem, mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām kopā, lai arī piedzīvojot Real Users kritumus, jūlijā līderu pozīcijas saglabā ziņu portāls delfi.lv ar 811 000 Real Users, inbox.lv ar 706 000 lietotājiem un portāls tvnet.lv ar 702 000 interneta lietotājiem.

Ceturtajā vietā no visām platformām kopā ierindojas vietne jauns.lv ar 549 000 interneta lietotājiem, kas ir par 25 000 lietotājiem mazāk, nekā jūnijā. Topa piektajā vietā atrodas ziņu portāls la.lv ar 530 000 apmeklētāju lielu auditoriju. Jāatzīmē, ka visas TOP5 vietnes piedzīvojušas apmeklējuma kritumu, tomēr saglabājušas savas pozīcijas. Jāpiemin, ka jūlijā Topā atgriežas vietne lvportals.lv ar 220 000 interneta lietotājiem.

Auditorijas pieaugumu jūlijā piedzīvojušas cenu salīdzināšanas un uzziņu vietnes. Saglabājot 11. pozīciju topā, vietnes salidzini.lv Real Users skaits pieaudzis par 19 000 lietotājiem jeb 5 procentiem. Tikmēr uzziņu portāls zl.lv jūlijā pakāpies par 2 pozīcijām, lietotāju skaitam pieaugot par 25 000 Real Users jeb +9 procentiem lietotāju, bet kurpirkt.lv lietotāju skaits pieaudzis par 16 000 Real Users. Lielākos Real Users kritumus piedzīvojis ziņu portāls lsm.lv ar -14 procentu jeb 60 000 lietotāju kritumu un izklaides vietne spoki.lv ar -29 000 lietotājiem (-11 procenti).

Kopumā TOP 20 lapas jūlijā apmeklēja 1 264 000 Latvijas interneta lietotāju, 52 procenti sieviešu un 48 procenti vīriešu, no visiem apmeklētājiem 38 procenti dzīvo Rīgā, 10 procenti – Rīgas rajonā, 20 procenti kādā citā no lielākajām Latvijas pilsētām, tikpat citās pilsētās, bet 12 procenti lietotāju dzīvo ārpus pilsētas.

Apmeklējumi no datoriem

Jūlijā visbiežāk apmeklētā interneta vietne joprojām ir portāls inbox.lv ar 579 000 Real Users. Salīdzinot ar jūniju, inbox.lv piedzīvojis lietotāju kritumu par 58 000 Real Users jeb par 10 procentiem lietotāju mazāk kā jūnijā. Ziņu portāls delfi.lv ar 526 000 lasītājiem ierindojas otrajā pozīcijā ar 2 procentu kritumu jeb par 12 000 Real Users mazāk nekā jūnijā, bet Top 3 noslēdz tvnet.lv ar 405 000 apmeklētāju lielu auditoriju, kas jūlijā pieaugusi par 2 procentiem jeb +10 000 Real Users.

Ceturto vietu topā ieņem portāls jauns.lv ar 266 000 Real Users un 4 procentu lietotāju pieaugumu, bet Top 5 noslēdz ziņu portāls la.lv ar 233 000 apmeklētājiem no datoriem, kas ir par 10 000 vairāk kā jūnijā.

Salīdzinājumā ar pirmajiem vasaras mēnešiem, jūlijā datoru topā lielākoties vērojams lietotāju pieaugums. Lielāko apmeklētāju pieaugumu uzrādījusi vietne mammamuntetiem.lv ar +16 procentiem jeb +12 000 lietotājiem. Līdzīgi kā kopējā topā, arī apmeklējumā no datoriem lietotājus uzrunājušas uzziņu un cenu salīdzināšanas vietnes. Portāla kurpirkt.lv auditorija pieaugusi par 14 000 jeb 16 procentiem,  bet salidzini.lv par 16 000 lietotājiem, sasniedzot 198 000 Real Users. Tikmēr uzziņu portāla zl.lv auditorija jūlijā augusi par 12 000 jeb 9 procentiem, bet 1188.lv lietotāju skaits pieaudzis 11 000 Real Users, ļaujot pakāpties par vienu vietu topā. Tāpat topā atgriezies arī lvportals.lv, uzreiz ierindojoties 16. vietā ar 121 000 Real Users.

Apmeklējumi no mobilajām ierīcēm

Jūlijā pirmajā vietā apmeklējumos no mobilajām ierīcēm jeb no mobilajiem telefoniem, planšetdatoriem un mobilajām aplikācijām kopā ir portāls delfi.lv ar 780 000 lasītājiem, kas ir par 3 procentiem jeb 24 000 Real Users mazāk nekā iepriekšējā mēnesī. Tam seko tvnet.lv ar nemainīgu auditoriju jūlijā jeb 652 000 apmeklētājiem, bet TOP 3 noslēdz jauns.lv ar 496 000 lietotājiem no mobilajām ierīcēm, pakāpjoties par vienu vietu topā.

Ceturtajā vietā mobilo ierīču topā un kāpumu par divām pozīcijām ierindojas portāls inbox.lv.lv ar 495 000 interneta lietotājiem, bet Top pieci noslēdz portāls skaties.lv ar 491 000 apmeklētāju lielu auditoriju un +12 000 Real Users.

Lielāko auditorijas pieaugumu no mobilajām ierīcēm jūlijā uzrāda zl.lv ar +15 procentiem jeb + 25 000 lietotājiem, kā arī portāls diena.lv, kura auditorija jūlijā  pieaugusi par 15 000 lietotājiem. Tikmēr salidzini.lv lietotāju skaits pieaudzis par 19 000 jeb 8 procentiem, sasniedzot 234 000 Real Users un pakāpjoties par trīs vietām topā, bet kurpirkt.lv par 11 000 jeb 7 procentiem.

Kritumu jūlijā uzrādījis ziņu portāls lsm.lv ar -12 procentiem jeb -45 000 Real Users, savukārt izklaides portāls spoki.lv jūlijā piedzīvojusi auditorijas kritumu par 3 pozīcijām jeb -18 000 Real Users.

 

Ar publiski pieejamajiem datiem iespējams iepazīties datu vietnē: https://rating.gemius.com/

Top 20 veidots, balstoties uz 7-74 g.v. auditorijas lielumu interneta lapās, kas tās apmeklējuši, pieslēdzoties internetam no Latvijas teritorijas, izmantojot datorus, mobilos telefonus un planšetdatorus. Topā iekļautas tās interneta lapas, kas jūlijā piedalījās gemiusAudience pētījumā. gemiusAudience pētījums tiek veikts, balstoties uz sarežģītu un mūsdienīgu metodoloģiju, kas nodrošina iespēju konstatēt reālo apmeklētāju skaitu, nevis sīkdatnes (cookies) vai IP adreses.

To clipboard> Drukuj

Nozare

Mediji

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli