atslēgvārdi

atslēgvārdi
2015-03-30 08:21

Kā Inscreen ietekmē interneta medijus?

Kā Inscreen ietekmē interneta medijus?

Ir pagājuši vairāki gadi, kopš termins „viewability” jeb „redzamība” ir plaši apspriests temats interneta reklāmas tirgū. Nav šaubu, tas viennozīmīgi ir ietekmējis arī interneta medijus, raksta Gemius mediju segmenta vadītājs Toms Panders.

Ir pagājuši vairāki gadi, kopš termins „viewability” jeb „redzamība” ir plaši apspriests temats interneta reklāmas tirgū. Saskaņā ar IAB definīciju, interneta reklāmas baneris tiek uzskatīts par „redzamu”, ja vismaz 50 procenti no reklāmas banera atrodas ekrāna redzamajā daļā uz laiku, ilgāku par vienu sekundi (šo pašu skaidrojumu Gemius attiecina arī uz „Inscreen”). Tikmēr interneta video jābūt ekrāna redzamajā daļā vismaz divas sekundes.

Līdz šim „Inscreen” metriku galvenoktārt izmantoja tikai mediju aģentūras. Izvērtējot reklāmas kampaņas efektivitāti, viņi salīdzina „Inscreen” ekspozīcijas pret visām ekspozīcijām. Tapēc, ātrāk vai vēlāk „Inscreen” bija jāsāk ietekmēt arī interneta medijus. 

Inscreen maina spēles gaitu

„Inscreen” mērījumi piedāvā labākas kvalitātes digitālo reklāmu ar lielāku efektivitāti. Šī metrika maina spēles gaitu, jo ietekmē mediju pirkšanas lēmumus. Līdzīgi citiem aģentūru īpašumā esošajiem reklāmas serveriem, „Inscreen” mērījumus jau divus gadus piedāvā arī mūsu pašu interneta reklāmas kampaņu monitorēšanas rīks gemiusDirectEffect. Šis ir bijis pietiekami ilgs laika posms, lai aģentūras visā Centrālās un Austrumeiropas (CEE) reģionā ieviestu šo risinājumu un pielāgotu savus reklāmas vietu pirkšanas paradumus. Pie vienādiem auditorijas rezultātiem un izcenojuma, aģentūras labprātāk izvēlas pirkt ekspozīcijas no interneta medija, kas var lepoties ar augtāku „Inscreen” rādītāju.

Šīs zināšanas noder aģentūru un interneta mediju ikgadējās sarunās, kad tiek apspriesti savstarpējie darījumi. Bet jautājums ir par to, vai interneta mediji apzinās savas konkurētspējas priekšrocības/trūkumus? Patiešām, proaktīvi interneta mediji, sekojot līdzi tendencēm, sāka mērīt savu ekspozīciju inventāru tiklīdz parādījās „Inscreen” mērījumi.

Daži no interneta medijiem kļuva par tūlītējiem ieguvējiem, kamēr dažiem bija nepieciešams ilgāks laiks, lai pārgrupētu savus reklāmas izvietojumus. Tie interneta mediji, kas nedarīja neko no iepriekšminētā, apdraudēja savas pozīcijas.

Ir neiespējami piegādāt Inscreen ekspozīcijas uz 100 procentiem

Neatkarīgi no pieņemtajiem lēmumiem pērkot ekspozīcijas, praksē nav iespējams, ka visas ekspozīcijas tiek piegādātas kā „Inscreen”. Visbiežāk interneta lietotāji vienkārši neskrollē lapas līdz pašai apakšai, kur ir novietots reklāmas baneris. Tādējādi interneta medijiem vienmēr būs tāda daļa no ekspozīciju inventāra, kas nav redzama interneta lietotājam un kam nav reālās vērtības. Jaunākie Gemius dati liecina, ka aptuveni 50 procenti no visām „Inscreen” reklāmām netiek redzētas. 

Kā interneta medijiem izmantot šo situāciju?

Interneta mediji atrodas situācijā, kad reklāmdevēji mudina tos pāriet uz „Inscreen” ekspozīciju tirgošanu. Rezultātā daži interneta mediji CEE reģionā ir sākuši piedāvāt kampaņas ar garantētām „Inscreen” ekspozīcijām. Kā pārdošanas modeļus tie izmanto dažādu izcenojumu par „Inscreen” procentuālo rezultātu, piedāvājot pirkt kampaņas ar 60%+, 70%+ un 80%+ „Inscreen” ekspozīciju daļu. Tas palīdz interneta medijiem izvairīties no dramatiskas cenu palielināšanas un saglabāt norēķinos daļu no neredzamajām ekpozīcijām. Tāds kā sava veida kompromiss.

Tomēr šāds kampaņu piegādes modelis neatbilst reklāmas servera plānošanas iespējām un prasa daudz manuāla darba. Interneta mediji var izvēlēties rādīt kampaņas redzamākās vietās, taču tie nevar tiešā veidā ietekmēt pašu redzamības rezultātu. Ekspozīciju plānošana ar reklāmas rīkiem ir daudz vienkāršāka, ja mērķis ir piegādāt tikai „Inscreen” ekspozīcijas. Citiem vārdiem sakot, interneta medijiem vajadzētu pārdot un plānot tikai „Inscreen” ekspozīcijas. Šāda veida reklāmas plānošana būs pilnībā automatizēta.

Inscreen plānošana AdOcean reklāmas serverī

Reklāmas servera AdOcean jaunākie rādītāji ļauj plānot „Inscreen” kampaņas automātiski. Serveris kampaņas sākumā izzina reklāmu izvietojuma „Inscreen” rādītāju un pielāgo baneru ekspozīciju intensitāti, lai sasniegtu noteiktos mērķus.  Kampaņas beigās tiek sasniegts plānotais „Inscreen” ekspozīciju skaits ar ievērojami lielāku servēto ekspozīciju skaitu.

Vēl viens reklāmas rīku uzdevums ir mazināt atšķirības, kas rodas, izmantojot dažādus mērījumu sniedzējus. Gemius, kā viens no vadošajiem tehnoloģiju nodrošinātājiem CEE reģionā, pateicoties vienotai metodoloģijai, ir mazinājis nesakritības starp saviem interneta reklāmas instrumentiem: gemiusDirectEffect un AdOcean. Tāpēc mūsu klienti var gūt labumu no lielākas pārredzamības.

Interneta medijiem būs jāpielāgojas

TV un cita veida reklāmām nav jāsakaras ar problēmu, ka reklāma varētu būt ārpus redzesloka. Šāda veida reklāmas ir redzamas, tāču tas, protams, nenozīmē, ka tās tiek automātiski ievērotas. Savukārt interneta mediji vairs nevar ignorēt redzamības problēmu – viņiem jāpielāgojas tirgus vajadzībām un attiecīgi arī jāpilnveido savs piedāvājums. Interneta mediji var izmantot šo situāciju, lai paaugstinātu cenas, pretī piedāvājot daudz efektīvāku reklāmu. Un labā ziņa ir tā, ka visas nepieciešamās tehnoloģijas, lai īstenotu šo biznesu dzīvē, jau pastāv.

 

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas

Nozare

Reklāma

Autors:

Toms Panders

Gemius mediju segmenta vadītājs

Gemius mediju segmenta vadītājs

Rādīt visus eksperta rakstus

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli