atslēgvārdi

atslēgvārdi
2013-08-09 00:00

Kā optimizēt interneta lapas reklāmas vietu inventāru?

Kā iespējams uzlabot reklāmas pārdošanas apjomus un izvairīties no nepiegādātām kampaņām? Ar kādām metodēm uz esošo reklāmvietu daudzumu var palielināt kopējos ieņēmumus no reklāmas? – Toms Panders, Gemius starptautiskais mediju segmenta vadītājs, sniedz padomus, kā interneta vidē strādājošiem medijiem uzlabot ienākumus no reklāmas biznesa. 

Reklāmas pārdošana ir galvenais ienākumu avots ikvienam neatkarīgam interneta medijam. Eiropā ir tikai daži labi piemēri, kur ziņu portāli ir spējuši izveidot veiksmīgi darbojošos maksas satura modeli kā alternatīvu no reklāmas ienākumiem gūtajai peļņai. Visbiežāk tās ir tematiskās lapas ar specializētu saturu par sportu vai biznesu un to lojālie lasītāji ir gatavi par saturu maksāt. Neskatoties uz to, reklāmai tomēr ir gavenā loma ienākumu gūšanas ziņā interneta mediju biznesā.

Vispopulārākie reklāmas pārdošanas modeļi internetā ir CPM - reklāmas pārdošana par tūkstots ekspozīcijām un CPC – maksa par klikšķi. Nereti problēmas sākas tad, kad medijiem jāplāno abu veidu kampaņas vienlaicīgi. Tā kā reklāmas servēšana un piegādes risinājumi ir atkarīgi no katra medija reklāmservera, arī risinājumi ir atkarīgi no tā sniegtajām iespējām. Pie tam, mediju statistika dienu no dienas nereti ir mainīga, ne tikai atšķiroties darba dienām no brīvdienām, bet arī darba dienu ietvaros vien. 

Tas nozīmē, ka reklāmas pārdošanas potenciāls katru dienu ir atšķirīgs. Ņemot vērā to, ka daļa reklāmas ekspozīciju jau ir ieplānotas esošām kampaņām, brīvo reklāmvietu apzināšanai dienu no dienas ir nepieciešama rūpīga plānošana un kalkulācijas. Bez piemērota kalkulācijas rīka ir ļoti grūti apzināt patiesos apjomus, kas brīvi pieejami pārdošanai.

Izmantojiet reklāmas inventāra un kampaņu prognozēšanas rīkus!

 

Lai palielinātu reklāmas pārdošanas apjomu un izvairītos no nepietiekamā apjomā realizētām kampaņām, medijiem nepieciešams izmantot reklāmas inventāra un kampaņu prognozēšanas rīkus. Inventāra paredzēšana sniedz skaidru ainu par to, cik daudz reklāmas ekspozīciju ir palicis pārdošanai. Šī informācija ir reklāmas pārdošanas pamats: zināt, kuras reklāmvietas un cik lielā apjomā iespējams piedāvāt reklāmdevējam. Iegūstot pieprasījumus no reklāmdevējiem ar precīzu informāciju par vēlamo auditoriju, piemēram, mērķauditoriju pēc ģeogrāfiskā izvietojuma, reklāmas parādīšanas biežuma (frekvencēm) u.c., mediji var pārbaudīt, vai konkrētā kampaņa var tikt īstenota. Moderni inventāra prognozēšanas rīki nepieļaus kampaņu plānu neizpildi un medijam vairs nebūs jāatvainojas klientam par neizpildītām kampaņām. Reklāmas servēšanas sistēma brīdinās par to, ja kampaņas plāni var netikt izpildīti, un medijam vēl būs pietiekami daudz laika, lai šo situāciju novērstu, veicot attiecīgus labojumus.

Uzlabojiet kopējo reklāmas vietu sniegumu!

 

Attīriet web lapas dizainu: medijiem nav jābaidās pārvietot, likvidēt, vai mainīt reklāmvietu izmērus, pamatojoties uz vēsturiskajiem datiem par reklāmvietu CTR (click-through rate) rādītāju. Uzkrātā vēsturiskā statistika var sniegt vērtīgus datus šādu lēmumu pieņemšanā un to vajag izmantot. Ir svarīgi, ka reklāmvietas ar pārāk zemu CTR, lai tajās izvietotu reklāmas pēc CPC modeļa, tiek identificētas, pārgrupētas, un izveidoti lielāki reklāmas formāti. Reklāmvietas kļūst efektīvākas, ja tās pārvieto augstāk, uzlabojot to redzamības (in-screen) rādītājus. Reklāmvietu izvietojuma maiņa var veicināt klikšķu pieaugumu, kā rezultātā ienākumi no klikšķu skaita palielinās, savukārt pamanāmāki reklāmas laukumi sevišķi piesaista zīmolu kampaņas.

Palielināt kopējos ieņēmumus!

 

Medijiem ir jāoptimizē reklāmas vietas pamatojoties uz eCPM (ienākumi uz tūkstots ekspozīcijām). Ir nepieciešams saprast, kur servēt kampaņas, lai sasniegtu lielākus sagaidāmos ienākumus kā arī iespējot automātisku eCPM optimizāciju negarantētajām kampaņām. Balstoties uz reklāmvietu eCPM statistiku, mediji var vai nu pamatot, vai izmainīt inventāra sadalījumu, kas veltīts konkrētiem kampaņu pārdošanas tipiem. Visefektīvāko vietu uz tūlītēju rezultātu vērstām kampaņām (performance campaigns) apzināšana sniedz iespēju brīvi jaukt CPM, CPC un CPA (maksa par pirkumu) kampaņas vienlaicīgi. Skaidri minimālie eCPM kritēriji sniedz pamatojumu pārvietot CPC un CPA kampaņas zemāk, vai arī ļauj tām sacensties ar zīmolu kampaņām. Rezultātā ar mazāku ekspozīciju skaitu medijiem iespējams gūt lielāku peļņu no esošajām kampaņām, savukārt atbrīvotajā reklāmas inventārā servēt papildus kampaņas, turpinot palielināt ienākumus. 

Katram medijam ik dienas ir nepieciešams identificēt neefektīvās kampaņas, kas nenes konkrētā izvietojuma kritēriem paredzēto peļņu. Šeit palīgā var nākt tādas reklāmas serveru sniegtās opcijas kā “Best-performing”, kas medijam palīdz rotēt kampaņas vizuālos materiālus un to reklāmvietas, izvēloties tos, kas tiek klikšķināti visvairāk.  Ja nu tomēr neviens no vizuālo reklāmvietu pāriem nav pietiekoši veiktspējīgs, ir nepieciešams aicināt reklāmdevēju uzlabot produktu piedāvājumu un tā vizuālos materiālus. 

Līdzīgi “Best-performing”, mediji var veikt automātisku eCPM optimizāciju un rādīt biežāk tās kampaņas, kas sniedz lielāku peļņu. Taču, tas var tikt darīts tikai negarantētajām kampaņām, kam nav definēti konkrēti mērķi, kas jāsasniedz. 

Tas patiešām darbojas!

 

Minētie risinājumi jau ir guvuši popularitāti Turcijas tirgū. Kampaņu monitorizēšana un izpildes kritēriju vērošana ikdienā ļāva vadošajam portālam Mynet palielināt eCPM par 200%, kā rezultātā līdzīgi pieauga arī ienākumi no esošajiem un jauniem reklāmdevējiem. 2012. gada jūlijā Mynet integrēja Gemius reklāmas serveri  AdOcean, tādējādi aizstājot iekšējo risinājumu, kam trūka inventāra prognozēšanas un vēsturisko datu atspoguļošanas funkcijas.  Galvenais uzdevums jaunā reklāmas servera ieviešanā bija veikt reklāmas inventāra optimizāciju.

Šobrīd Mynet ir ievērojami uzlabojis savu piedāvājumu, atrodot brīvās reklāmvietas, paplašinot to  vietu piedāvājumu, kā arī uzlabojot mērķauditorijas atlases iespējas. Koncentrējoties uz kampaņu uzlabošanu un reklāmas parādīšanas frekvenču ierobežošanu (capping), Mynet ir izdevies palielināt kampaņu CTR rādītāju. Rezultātā mynet.com vidējais CTR ir pieaudzis līdz 0,08%, kas ir viens no labākajiem rādītājiem Turcijas interneta mediju vidū un sniedz spēcīgas konkurences priekšrocības.

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ziņas & infografiki

Valsts

Latvija

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli