atslēgvārdi

atslēgvārdi
2015-11-10 07:34

Kādēļ interneta mediji izvēlas veikt lapas monitoringu ar gemiusAudience?

Ko iegūst interneta mediji, izvēloties piedalīties gemiusAudience interneta auditorijas pētījumā? Kādas priekšrocības šis pētījums sniedz reklāmdevējiem un mediju aģentūrām, plānojot interneta reklāmas kampaņas? Atbildes uz šiem jautājumiem var rast mūsu sagatavotajā informatīvajā materiālā zemāk. 

Interneta lapas popularitāti iespējams novērtēt pēc dažādiem indikatoriem, tomēr svarīgākais no tiem ir interneta lapas reālo apmeklētāju skaits. Šis indikators tiek lietots gemiusAudience pētījumā, kas, pateicoties inovatīvai metodoloģijai, parāda cik daudzi interneta lietotāji ir reāli apmeklējuši interneta lapu. Tie nav cookies, ko radījuši lietotāji (Unique Users). Informācija par to, cik liela auditorija ir apmeklējusi interneta lapu, ir izdevīga kā interneta medijiem, tā arī mediju aģentūrām un reklāmdevējiem interneta kampaņu īstenošanā.

Interneta mediju iespēja palielināt ienākumus 

Interneta mediju interesēs ir piedāvāt reklāmdevējiem visizdevīgāko reklāmvietu savās interneta lapās un gemiusAudience pētījums palīdz to izdarīt. Pētījums sniedz precīzu informāciju par to interneta lietotāju skaitu un sociāli demogrāfisko profilu, kas apmeklējuši interneta lapas, lietojuši multimediju satura atskaņotājus un mobilās aplikācijas. Pateicoties šiem datiem, interneta mediji var ne tikai analizēt savu interneta lapu popularitāti, bet arī salīdzināt savu sniegumu ar konkurentiem, novērtējot savu pozīciju interneta tirgū.

Lielāko ieguvumu interneta mediji iegūst esot pētījumā ilgtermiņā. Tā ir iespēja novērtēt statistiku par savu interneta lapu mēnešu un gadu griezumā, tādējādi iezīmējot no tā izrietošās sezonālās tendences.

Četri galvenie iemesli, lai pievienotos gemiusAudience pētījumam 

Uz doto brīdi iespēju piedalīties gemiusAudience pētījumā Latvijā izmanto un mērīšanas skriptus savās interneta lapās ir ievietojuši vairāk nekā 60 interneta mediji (tostarp inbox.lv, delfi.lv, tvnet.lv, draugiem.lv un citi), kā arī vairāk nekā 50 interneta medijiem piederošie e-žurnāli (tajā skaitā calis.lv, spoki.lv, receptes.lv, pilseta24.lv lapas un citi). Kāpēc? Tas galvenokārt ir četru zemāk minēto iemeslu dēļ.

1. Informācija par auditorijas (Real Users) lielumu 

Pateicoties BrowserID risinājumam, interneta lapās, kurās ir ievietots gemiusAudience mērīšanas skripts, iespējams noteikt auditorijas (Real Users) lielumu, nevis cookies skaitu. Kādēļ cookies neatspoguļo patieso interneta lietotāju skaitu? Tam pamatā ir vairāki iemesli:

  • Viens lietotājs interneta pārlūkošanai var izmantot vairākas ierīces un pārlūkprogrammas;
  • Lietotāji savā starpā dalās ar ierīcēm;
  • Tiek dzēsti cookies;
  • Pastāv sīkdatņu jeb cookies pieņemšanas ierobežojumi (piem., operētājsistēmā iOS).

Sīkāku informāciju par to, kāpēc cookies neatspoguļo patieso auditorijas lielumu ir iespējams lasīt šeit

2. Iespēja noteikt lietotāju skaitu dažādās platformās 

gemiusAudience rezultāti tiek piegādāti par reālo interneta lietotāju skaitu interneta lapās no datoriem (ieskaitot klēpjdatorus), planšetdatoriem un mobilajiem tālruņiem (Multi-platformu princips, kas Latvijas tirgū ir pieejams no 2014. gada jūnija; lasīt vairāk).   

Nākotnē Latvijā ir plānots arī ieviest datus par kopējo sasniedzamību (kopējie auditorijas dati ar pārklāšanos starp dažādām platformām). Tas pavērs jaunas iespējas kampaņu plānošanā un reklāmvietu pārdošanā/pirkšanā.   

3. Liels pieejamo rādītāju klāsts 

Pētījumā esošās interneta lapas var novērtēt ne tikai savu lapas auditorijas lielumu, bet arī tās sociāli demogrāfisko profilu, internetā pārlūkoto informāciju, datus par iepirkšanos internetā un ne tikai. Sīkākai analīzei pieejami tādi rādītāji kā lapu skatījumu skaits, lapā pavadītais laiks, sasniedzamība (internets, populācija), Affinity indekss, iespēja noteikt lietotāju pārklāšanos starp dažādiem portāliem u.c. 

4. Monitorēšanas iespējas arī ārpus interneta lapas 

Papildus iespējai monitorēt interneta lapas, Gemius piedāvā mērīt arī multimediju (Stream) saturu un daļēji arī aplikācijas. Tādējādi interneta mediji var domāt par visu kanālu, kur pieejams viņu saturs, monetizēšanu. 

Kā interneta medijs var pasniegt savus gemiusAudience datus reklāmdevējiem un aģentūrām? Kā piemēru piedāvājam liepajniekiem.lv gemiusAudience datu analīzi par 2015.gada septembri

Ko iegūst reklāmdevēji un mediju aģentūras? 

Ikviens reklāmdevējs, kas plāno investēt interneta reklāmas kampaņā, vēlas, lai budžets šim mērķim tiktu maksimāli optimizēts un ziņa līdz izvēlētajai mērķauditorijai nonāktu ar zemākām izmaksām. Ar gemiusAudience datiem reklāmdevēji var uzzināt, kurās interneta lapās uzturas un visvairāk laika pavada viņu mērķa grupa, kāda veida multimediju saturu viņi patērē un kuras aplikācijas izmanto. Tādā veidā iespējams veikt pareizu, uz zināšanām balstītu lēmumu par to, kur ieguldīt savu reklāmas budžetu. 

Pateicoties iegūtajiem datiem, interneta kampaņas iespējams optimizēt, izvēloties interneta lapas, multimediju saturu un aplikācijas ar augstu izvēlētās mērķa grupas Affinity indeksu, sasniedzamību vai iesaisti. Turklāt, gemiusAudience pētījums ļauj aprēķināt auditorijas pārklāšanos starp vairākām lapām, kurās plānots rādīt kampaņu. 

Par gemiusAudience pētījumu 

gemiusAudience pētījums tiek veikts 30 valstīs Eiropā, Tuvajos Austrumos un Ziemeļāfrikā. Pētījuma mērķis ir noteikt interneta lietotāju skaitu, sociāli demogrāfisko profilu un veidu, kādā tie izmanto internetu: interneta lapas, audio un video materiālus, aplikācijas. Pētījums tiek veikts, saskaņā ar starptautisko tirgus un sociālo pētījumu kodeksu ICC/ESOMAR.

Informāciju sagatavoja,

Elīna Platonova

elina.platonova@gemius.com

To clipboard> Drukuj

Satura veids

ceļvedis

Nozare

Cits

Vēlaties uzzināt vairāk?

Sazināties ar mums

Saņem svarīgākos jaunumus vienā e-pastā!

Abonē jaunumu vēstuli